IceRman skrev:
Man kan kan trimma en supra på rätt sätt eller på fel sätt.
300hk i en supra är ungafär som att ta bort strypningen på en moppe.
Supran är gjord att ha mer än 300hk orginal men var tvungen strypas på flera sätt för att klara avgaskraven.
Vill man ha runt 300-350hk så ska man göra följande:
Bättre luft filter
En AMF från en LEXUS 330 om jag minns modellen rätt.
Nya spridare 550cc
Grövre avgassytem
Sen vill man ladda runt 1bar eller mer så behöver man en FCD.
Men akta dig för toppackningen på suprorna.
Byt gärna till en av stål ex HKS +ARP bultar
Fast då ska man kunna göra det själv för annars kostar det blod.
Tror jag kollade upp det på Toyota och det skulle gå på ca 30.000:-
Så jag gjorde det själv, men inget jag rekomenderar för den ovane.
Fråga om något verkar oklart.
Finns massor att skriva men beror på hur seriös man är, och hur mycket man kan skruva.
MVH Daniel
Jag har varken Lexus AFM, större spridare och jag plockar ut 400hk. ARP bult är inte helt nödvändigt då orginal håller ett tag till. Men många byter till arp bult när dom ända har plockat av toppen för en stålpackning.
Sen så ska ni tänka på att det är dp'n och mid-pipen som ska vara stort, då varm luft har större volym än kall luft och luften svalnar rätt så fort under bilen.
Mitt tips till att plocka ut 400-450hk kommer här:
EGR plattor
Öppen vevhusventilation, altnernativt catchtank
Ta bort spjällhus-förvärmningen
Köra på 1 bars ladd med CT-26an
Byta till en värre "kvalitets" dump
Montera en FMIC
Grövre tryckslangar, 2,5" räcker
Stort öppet luftfilter, ju större area på filtret ju mer luft kan passera lättare.
Byta till Lexus AFM eller det dyrare alternativet en piggy back, SMT6.
Värre soppapump
Koppling borde bytas ganska omgående.
Själv ska jag byta till 660cc spridare och en SMT6 då jag kan ta bort LMMen
Plockar jag väl ut ca 500hk med dom modds jag har.