2571
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Live the dream
358 Inlägg
20 maj 2007
Flash skrev:
En tjejkompis satt och filosoferade för ett tag sen.Hon var väl lite halvfull när hon kom fram till att hennes bil har en tjänstevikt ca 1000 kg och har en maxlast på ca 300 kg(kommer inte ihåg vad den väger,tar bara som exempel).På nåt sätt kom hon fram till att om hon lastar den full,alltså slänger in 300 kg,så väger den 700 kg.Hon blev hyfsat utskrattad.

Det var lite av "Linas" logik i Emil i Löneberga...
700+300 blir 1000
Linas var... Om jag och gross-handlaren gifter oss, jag är 25 år och gross-hadlaren är 50 år.
När jag är 50 år...då är gross-handlaren 100 år..roll big_smile

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

7 Inlägg
20 maj 2007
"Han är helt dum i huvudet, han kan ju inget om bilar."

Sagt av ett 740-yngel med för stor snus och kepsen på sne, fast jag har hört/sett liknande kommentarern av ganska många.
Säger ganska mycket om personen i fråga, ganska trångsynt.

410 Inlägg
20 maj 2007
TessGTI skrev:
Nya V70 som kommer att komma ut lagom till vintern (har jag för mig) kommer att finnas med motoralternativet T6 (ca 290hk). LÄS MER: http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ipment.htm

Utrett? roll

Nya V70 rullar redan på göteborgs vägarna såg en i veckan och en polare som jobbar på volvo i torslanda säger att dom har redan börjat skruva ihop bilarna så dom finns redan ute på markanden.

945 Inlägg
20 maj 2007
Ute på marknaden som att gå till bilfirma och ta med sig en hem? Nej.
De finns ju som uppvisningsbilar ute på vägarna.

237 Inlägg
20 maj 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
TessGTI skrev:
Charles_ skrev:

Och jag tror mycket mer på Volvo Sverige
än någon av tidningarna, men vi får väll se
vem som har rätt sen i augusti sen när den
kommer ut, kom ihåg att man kanske inte
behöver vara dryg när man inte vet fakta
ordentligt!

Nya V70 som kommer att komma ut lagom till vintern (har jag för mig) kommer att finnas med motoralternativet T6 (ca 290hk). LÄS MER: http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ipment.htm

Utrett? roll

3 Olika källor som säger 3 olika saker känns trygt.
Men den sista länken är nog den mest realistiska så jag litar på dig.
Så jag får ursäkta mig till Charles för att jag är så elak  : )
Nu ska jag iväg och strypa journalisten på teknikensvärld eftersom han inte skriver enligt journalisternas policy.
Fan vad jag hatar journalister alltså, ingen mer teknikensvärld i min brevlåda iaf.

285Hk i nya t6-an....

Jag vet

Världens Häftigaste....De E Jag de...

6 Inlägg
20 maj 2007
hade en klasskompis som påstod att hans pappas bil med w12:a bestod av två st v12:or

410 Inlägg
20 maj 2007
Sir_x skrev:
Ute på marknaden som att gå till bilfirma och ta med sig en hem? Nej.
De finns ju som uppvisningsbilar ute på vägarna.

man brukar ju oftast lägga en beställning på en ny bil och få den levererad efter en tag. Så jo dom finns på marknaden för beställning särkilt med tanke på att dom börjat skruva ihop dom på fabriken vilket innebär att dom har redan börjat leverera sen så kanske det inte finns så jävla många på den svenska marknaden än men det är en annan sak. Nånstans måste man ju dra en gräns för när man kan säga att en bil finns på marknaden och enligt mig så finns det på marknaden idagsläget.

494 Inlägg
20 maj 2007
jag tar ett litet frånsteg från bil världen men detta måste man höra. jag och en föredetta klass kompis stod på en flygplatts och tittade på när planen landade då han frågar mig men hur får de ner drivkraften till hjulen? är de kedja lr någon form av kardan.

svårt att inte börja skratta ..
Senast redigerat av Vogge (20 maj 2007)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

237 Inlägg
20 maj 2007
Vogge skrev:
jag tar ett litet frånsteg från bil världen men detta måste man höra. jag och en föredetta klass kompis stod på en flygplatts och tittade på när planen landade då han frågar mig men hur får de ner drivkraften till hjulen? är de kedja lr någon form av kardan.

svårt att inte börja skratta ..

Hehe...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

10 Inlägg
20 maj 2007
TheDeadDorkster skrev:
Tja.. det dummaste jag har hört på sistone var att en snubbe påstod att han satt farthållaren på 170 km/t och körde Luleå - Haparanda på 40 minuter. Med en S80 2,4D

Det roliga är att avståndet är 128 km.

Med lite enkel mattematik:
128/170 = 0,753 timmar.

60*0,75 = 45 minuter.

För att få snitthastigheten som han påstod skulle han ha snittat 192 km/t

Det kallar jag en riktigt bra snitthastighet för en bil som toppar exakt 200 km/t.

Borde den inte gå fortare än 200km/h? iofs kan den ju ha automat låda, va uppe i 200km/h (på mätaren) och då gick det segt men uppåt med vår V50 2,0D med 6vxl

10 Inlägg
20 maj 2007
Min kompis berättade för mig när vi var små (8-9år) att han skulle ha en bil med pneumatiskt växellåda när han blev stor..
Jag va inte speciellt insatt i bilar då så jag tänkte inte mer på det

O så för några veckor sen kom jag och tänka på vad han sagt och förstog vad han trodde var pneumatiskt växellåda, turbo lol  du gasar upp, släpper gasen, det pyser lite, du växlar och så vidare wink
Senast redigerat av Tiffster (20 maj 2007)

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
20 maj 2007
En polare som är totalt ointresserad av bilar: "jag vet att det finns nåt som heter V8 i motorn."

Garvade som fan när jag var och kollade på lite strippkörning. Stod och kikade på en Honda nsx som var högerstyrd (import). Samtidigt stod det fyra-fem "nysvenskar" och kollade in i bilen.
nysvensk #1: Vafan mätaren går bara till 180!?
nysvensk #2. Men du vet det är såna här "miles per hour"...
nysvensk #3. (han som vet vad han snackar om). Nej men när man kör snabbare än 180 behöver man inte veta hur fort det går.

En kille som jobbar på en pizzeria berättade att det fanns chip till bmw 325 som gav 245hk. Styvt med +53hk i en sugmotor smile

en annan nysvensk tyckte att hans mazda 323f var en sportbil big_smile
Senast redigerat av Nasty (20 maj 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...

72 Inlägg
20 maj 2007
En polare sa till oss att hans turbo laddade 8 bar sen sköt han motorn.... dumme fan:)

Dags att bygga värre..... kommer snart till mitt garage
DigitalCompaniet i sammarbete med http://ullareddigital.jetshop.se

Better than God \o/
1 883 Inlägg
20 maj 2007
"Roligast" är ju när folk kommer fram och snackar med om bilen och det låtstas / tror att de vet allt och ibland även försöker lära MIG saker om MIN bil.  Tex killen som talade om för mig att jag har en 350 under huven...   he he

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Bilälskare
46 Inlägg
20 maj 2007
Finns en smart kille i stan där jag bor. Efter många försök att färgäves övertyga killen att hans golf-00 är framhjulsdriven fick jag och min kompis ge upp, det slutar med att han ska visa oss att golfen är bakhjulsdriven så han tar med oss till en grusparkering, kör fort och drar i handbromsen så bilen snurrar runt, kommer tillbaks till oss med ett stort flin och säger: "Där ser ni!"
Inte nog med det:
Jag (som för tillfället lånar mammas volkswagen polo) säger att: "ja, isåfall är den här polon också bakhjulsdriven"
"Nej hörredu, polon är framhjulsdriven", säger killen. Jag förklarar att det minsann är en Polo VR7:a", beredd på att han ska avslöja min bluff.
Killen slår sig för pannan och säger: Ja visst fan vad dum jag är, glömde att det var en VR7:a

Kör före du så väntar jag där framme!

378 Inlägg
20 maj 2007
En kompis till mig skulle köpa en förgasar turbo diesel big_smile

Volvo 740 Förgasar Turbo Diesel.

Det roliga var att han stog och försökte övertala mig hela tiden =P

// KimpaaBooY

177 Inlägg
20 maj 2007
Var på ett race för nån vecka sen när två automatare kör mot varandra och polarn säger helt förvånad " Fan vad snabbt dom växlar,man hör knappast att dom växlar" .
svårt att inte skratta då.. smile

DK - Drift King
37 Inlägg
20 maj 2007
Stod och kollade in en orginal volvo 740 turbo på Vallåkra..då en mindre begåvad ställer sig och pekar på luftboxen där det står "Turbo" och påstår att turbon sitter inne i lådan...och somvanligt vägraqde han att tro nått annat. lol

"Ju mer jag lär mig om kvinnor, ju mer älskar jag min bil"

1 150 Inlägg
20 maj 2007
att på biltema är de orginal saker bara att dom satt över ett klister märke där de står biltema och säljer billigare :Dlr e de sant ?tycker de låter lite lång synt :S

Fartdåre
378 Inlägg
21 maj 2007
Hörde en goo i helgen på Kungälvs cruisingen!
Ja och några polare stod och kolla på en Ferrari. Efter ca 5 min säger en av tjejerna i sällskapet men kolla det är ju en Peugeut och pekar på Ferrarin. Vi va nära på skicka hem henne:p

TICen är till salu säljs billigt.

Sök