3931
Sök

Lackera framskärm själv

56 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Har köpt en ny framskärm som skall lackeras...
Ska man satsa på att köpa en färgspruta eller går det att spraya direkt ur burk?
Det är en metalliclack om det spelar någon roll...

Tacksam för svar

4 554 Inlägg
16 maj 2007
spruta! köp lack av en lackare så blir de rikitgt. jag har lagt ner burk helt och hållet skillnaden är så stor. mycke bättre med spruta, lättare med..

Lackerare
159 Inlägg
18 maj 2007
Jag håller med loudness.

Med sprayburkar kan du inte få det riktigt fint.
Men om du kan lackera med spruta, så rekomenderar jag det istället.

Om du vill ha det riktigt bra så kontakta en lackerare, så hjälper dom dig med att få rätt färg och nyans så att det inte blir färgskilnader på skärmen och resten av bilen.

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
18 maj 2007
E de inte bättre att lämna bort allt? Kan la inte kosta mer än 500 - 1000kr för en skärm?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Bilentusiast
489 Inlägg
22 maj 2007
Turbo_A4 skrev:
E de inte bättre att lämna bort allt? Kan la inte kosta mer än 500 - 1000kr för en skärm?

hade han velat ha pris o uppgifter på bortlämning så hade han säkerligen frågat om det......

Jag skulle också säga skippa burkarna!

kör Golf LX -83, 1,6 med godis

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 maj 2007
500-1000kr kanske funkar om man gör det svart, frågade DinBil om att lacka om en skärm, de ville då ha minst 2500kr.
men för att få rätt färg räcker det ju med att man kollar i serviceboken, alternativt färgkoden som skall vara gömd på bilen (bagaget för min del har jag för mig) så får man definitivt rätt nyans.

folkvagn performance
60 Inlägg
27 maj 2007
metallick lack i burk e värdelöst att lacka stora ytor då metallick kornen inte sprids jämnt så det blir fula fläckar..
spruta e mycket bättre..

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
28 maj 2007
Turbo_A4 skrev:

Ehm.. en skärm kan gå på allt ifrån 2500-10k beroende på vem som lackerar och vad det är för färg..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Amega!
245 Inlägg
7 juni 2007
Ja alltså det är klart du kan lackera en framskärm själv, men av erfarenhet så är sprayburk absolut inte något jag rekommendera. Gå till närmaste lackerare och fråga om pris, eller så köper du dig ett sett med färgspruta, kompressor slang och andra tillbehör. Det lönar sig verkligen i längden för chansen att det är något du vill lackera i framtiden är stor och det är väldigt bekvämligt att ha en egen färgspruta.

Själv har jag tur och får färg och massa tillbehör från 3M gratis, får likaså alla färgsprutor, kompressorer till inköpspris.

Vill tillägga att jag var på deras firma idag och tittade på Kameleont, 3600:- för 460ml är ganska dyrt tycker jag big_smile Värst var att dom fått en pall för mycket med kameleont värd över 60-80 000:- som dom var tvungna att skicka tillbaks till Belgien igen.

Ha det fint! /Andreas wink

Min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=144716
Volvo 940 | JL Audio / Amega

431 Inlägg
7 juni 2007
Köper du en sprayburk som en färgblandare/lackerare blandar ihop. Så blir resultatet väldigt bra. dvs att du vet vad du håller på med!

Dock så krävs det lite övning för att få just metallic att bli snyggt.

Sök