4036
Sök

Hjälp mig att välja slutsteg och stereo

Volvo-Führer
69 Inlägg
3 september 2005
Trådstartare
Jo, köpte ju med lite högtalare när jag köpte bilen, men har tyvärr varken stereo eller slutsteg sad
så jag behöver lite hjälp aftersom dethär är nytt för mig smile

Framsystem (2x allt, detta är ena sidan) :

MB Quart
QM 160 TX
4 ohm
70w
61mm

MB Quart
QM 100 MX
6 ohm
70w
40mm

MB Quart
QM 19 HX
4 ohm
100w

Bak:

MB Quart
QM 160 KX
4 ohm
70w
61mm
(tvåvägs, sitter diskant i)

MDS 10"
MDS Fanatic series
byggda i låda, så jag vet ingen effekt

Tacksam för svar då jag vill ha ljud i bilen smile

EDIT:
kollade lite.. funkar http://www.netonnet.se/index.asp?iid=63461 och http://www.netonnet.se/index.asp?iid=65352 eller http://www.netonnet.se/index.asp?iid=59756 ?
MVH
Senast redigerat av volvo850gle (3 september 2005)

Jag kräver inte respekt. Jag kräver TOTAL UNDERKASTELSE!
(Jag kör ju faktiskt VOLVO!)

1 Inlägg
4 september 2005
Nej. Nej. Och nej.
Gå till en butik som vet vad dom säljer. Köp ett flerkanalsteg av lite bättre kvallité. Annars blir du bara förbannad när de inte blir som du vill.

Reine.
Emma Dommare Ljudstudion.nu Växjö
Röd mondeo.
3:a rookie 30 -03 2:a Amatör 30 -04

Volvo-Führer
69 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
okeey, typ..? har inte överdrivet mycket att lägga ut, men vill ha halvskapliga grejjer

1 634 Inlägg
5 september 2005
Vad jag har förstått är MB Quart ett "fint" märke, ganska dyrt, har själv bara hört ett framssytem med MB quart, och det var i Kinnekulle i helgen, jag tyckte det lät grymt.

Och till detta vill du slänga in nåt billigt skräp från netonnet. Spara pengarna istället och köp ett bra steg när du har råd, köper du nu kommer det ändå sluta med ett bättre slutsteg och du kommer att ha ett steg liggandes i förrådet sen som du slängt pengar på. (Jag vet wink Mitt förråd är fullt med skräp.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Volvo-Führer
69 Inlägg
5 september 2005
Trådstartare
har ingen budget just nu då jag just köpt bilen, skrapar ihop pengar och köper grejerna lite vartefter.. har 2000 "löst" så att säga

EDIT:
kul att få veta att det inte är skapliga högtalare iaf. smile
visste ingenting om dem innan
Senast redigerat av volvo850gle (5 september 2005)

645 Inlägg
8 september 2005
bmw750 skrev:
ja mb quart är grymt, men ävan phaze eller amega Q comp.. till framsystem.
samt basar ska du ha focal eller nåt i den stilen, har du en grov budget så är digital designs att satsa på.
kablar skall du ha supra kablar, helst jenving som jag kör.
i drivenhet skall du ha en bra stereo, men du borde sätta dig ner o titta på hur mycket budget du har...
jag kan plocka ihop ett bra paket till dig då jag besitter väldigt mycket kontakter...

Så det är dig man ska snacka med om man ska kirra en ny stereo wink

Team Tondöv
649 Inlägg
8 september 2005
bmw750 skrev:
kablar skall du ha supra kablar, helst jenving som jag kör.

Håller med om att Supra är bra, men Jenving är inte en kabelmodell utan företaget bakom Supra..

645 Inlägg
12 september 2005
bmw750 skrev:
svar till freddan70.. jotack jag vet... helt klart... men som sagt man skall ha envingkablar om man skall ha nåt.. kontentan är att det är ju dom som gör surpa...

samt till bad robot, ja gör så, hör av dig till mig när det gälleer stereo... jag löser det... samt du skall veta att allt jag säljer är älrigt från butik... jag har bara bättre priser..

Sjysst, jag återkommer angående ny stereo, ska kolla lite på min först. wink

Sök