3399
Sök

Det dummaste påståendet du hört ifrån någon du känner. ang vad som helst.

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 maj 2007
Arabico skrev:
En snubbe här här i stan ja normal kan han inte vara i alla fall men han är helt seriös när han snackar, han sa att han varit utomlands och att det var sååå VARMT att det var sol i skuggan fråga mig inte hur men......

haha sicket jävla klot-huve haha:D

"Liberty of thought is the life of the soul"

41 Inlägg
24 maj 2007
det dummaste jag hört måste ändå vart när ja fråga min styvmor varför hon går in på mitt rum å stänger av strömbrytaren på kontakten som ja har... och svaret va att de kan komma ut gifta gasämnen från elen yikes.... men hallå? för de första så skulle elekriker ha så grymmt hög lön för att utsätta sig för sån fara.. för de andra så skulle man få ha rymddräckter på sig hemma får att inte "få några skador" som hon säger... för det tredje... hur korkad får man bli?neutral

kaptenXaos
136 Inlägg
24 maj 2007
Munkis skrev:
nosferato skrev:
Xaos skrev:
jag har en i min klass som tror att han vet allt om bilar sa att han skulle han en rak v8 i sin bil big_smile

jävlar va vi skratta

att tillägga så har han aldrig ens övningskört en bil big_smile

ta o googla en gång på rak v8 så får du ju se vem som har rätt.

rak v8 är ett motorbegrepp precis som b20 el vad du vill

En "rak" motor är en motor med cylindrarna i linje t.ex B20

En "V" motor är en motor med hälften av cylindrarna i vinkel i förhållande till den andra hälften t.ex cheva 350

Däremot finns det raka 8:or men inte raka V8:or //David

Tack exakt vad jag menar big_smile

med lem
1 925 Inlägg
24 maj 2007
vet inte om det är ett påstående eller vad man ska säga...men kul som fan är det big_smile hahahha
taget ur en tråd är på garaget

m_s70R skrev:
Hej!

Vilken färgprocent blir snyggast på toningsfilmen på en v70? Köpte 95% men kom snart på att man lika gärna kan måla med svart färg på ritorna:P Men är 65% att rekomondera?

opel_astra_84 skrev:
kan man måla rutorna svarta?? ser man ut då??

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

med lem
1 925 Inlägg
24 maj 2007
Xaos skrev:
Munkis skrev:
nosferato skrev:

En "V" motor är en motor med hälften av cylindrarna i vinkel i förhållande till den andra hälften t.ex cheva 350

Tack exakt vad jag menar big_smile

det finns raka vmotorer wink   det är en rakställd motor som har cylindrarna i bara ett par graders lutning

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 maj 2007
En gammal klasskamrat berättade att han hade fått åka och besikta en Lamborghini Diablo på sin praktik. Dessutom var den specialutrustad med V10a istället för en V12a från fabrik enligt honom. Han var för övrigt 16 år och körkortslös vid denna tidpunkt...

Hej FRA!

Biltokig
870 Inlägg
24 maj 2007
Munkis skrev:
nosferato skrev:
Xaos skrev:
jag har en i min klass som tror att han vet allt om bilar sa att han skulle han en rak v8 i sin bil big_smile

jävlar va vi skratta

att tillägga så har han aldrig ens övningskört en bil big_smile

Det stämmer, dock så skrev killen att det är ett begrepp - vilket det ÄR! en "rak V8a" har inte världen sett på länge men det fanns i lastbilar på mitten av 1900-talet...
Ett modernare exempel är motorn i min bil som kallas "Vr6" vilket från tyska rakt översatt betyder "Vinkelrak 6" - detta är ju såklart inte sant eftersom man inte kan ha något i vinkel och rakt på samma gång men anledningen att det kallas så är att cylindrarna sitter i V så tätt de kan utan att kolvarna slår ihop i bottenläget vilket gör att om du plockar av det ENDA topplocket så ser det ut som om cylindrarna sitter näst intill rakt bredvid varann...
Samma sak med den modernare R32an eller R36an men här har man bytt namnet.

Bild på cylindrarna ovanifrån i en vr6a.... samma princip som en "rak v8"
[img]http://www.geting.se/image.php/44482-vr6 motor ovanifrån under topp.jpg[/img]
Hoppas du inte tar illa upp för att jag lånade din bild att förklara med... vem jag nu snodde den av.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

1 643 Inlägg
24 maj 2007
Mr_Gear skrev:
Munkis skrev:
nosferato skrev:

Det stämmer, dock så skrev killen att det är ett begrepp - vilket det ÄR! en "rak V8a" har inte världen sett på länge men det fanns i lastbilar på mitten av 1900-talet...
Ett modernare exempel är motorn i min bil som kallas "Vr6" vilket från tyska rakt översatt betyder "Vinkelrak 6" - detta är ju såklart inte sant eftersom man inte kan ha något i vinkel och rakt på samma gång men anledningen att det kallas så är att cylindrarna sitter i V så tätt de kan utan att kolvarna slår ihop i bottenläget vilket gör att om du plockar av det ENDA topplocket så ser det ut som om cylindrarna sitter näst intill rakt bredvid varann...

http://www.geting.se/image.php/44482-vr6 motor ovanifrån under topp.jpg
Hoppas du inte tar illa upp för att jag lånade din bild att förklara med... vem jag nu snodde den av.

Det har du fanimej rätt i tongue .. men vr6 maskinen är ju fortfarande inte en rak motor då cylindrarna inte sitter i linje men dock har samma topp .. lite häftigt det där egentligen tongue //David

4 506 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Kom på en till sak min kompis sade.
Att negrer föds vita.

Hoppas ingen tar illa upp över ordet. förstår inte varför isf faktist. Det är det Latinska namnet och har alltid hetat så. Men jag kan ändra på de om ngn känner att det är "stötande"

Kan du andas kan du dö.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
24 maj 2007
Munkis skrev:
Mr_Gear skrev:
Munkis skrev:

http://www.geting.se/image.php/44482-vr6 motor ovanifrån under topp.jpg

Det har du fanimej rätt i tongue .. men vr6 maskinen är ju fortfarande inte en rak motor då cylindrarna inte sitter i linje men dock har samma topp .. lite häftigt det där egentligen tongue //David

Asså, sitter inte cylindrarna i rad kan det ALDRIG bli en "rak" motor. Beteckningen  "V" kommer av att vevstakarna lutar åt sidorna, vilket de gör om cylindrar inte sitter i rad. VR6 är där med en V6 men med mycket liten vinkel på stakarna för att spara plats.

GM har i USA lyckats bygga ner en v8 i en Saab 9-5. Eftersom det är liten vinkel så tar de mindre plats.
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/dennis/20060306/16/3134864984.jpg

Vi e skapligt OT nu vad? smile
Senast redigerat av MrTurbo (24 maj 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Svindåre
1 433 Inlägg
24 maj 2007
en kompis broder har en fiat uno turbo på ungefär 300-400 hk, han har då stummonerat motorn med hockeypuckar. när han var på en cruising sa en gubbe på fullaste allvar att man inte kunde göra så, för då kunde det bli kolsyra i motorn... lol

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
24 maj 2007
en mytoman i lumpen sa att han hade hoppat över en finlandsfärja med vattenskoter big_smile

Alla kan köra fort rakt fram...

Svindåre
1 433 Inlägg
24 maj 2007
Nasty skrev:
en mytoman i lumpen sa att han hade hoppat över en finlandsfärja med vattenskoter :D

hehe! finns en mytoman här i byn ochså! han sa att han hadde kört stridsvagn till skolan, samt hoppat med stridsvagnen över läroverket i hudik... samt att han har hoppat med en skoter över en kyrka... :D

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

168 Inlägg
24 maj 2007
_Wallis_ skrev:
dr_weber skrev:
måste nog va när en poolare påstod att v4 och 2-takt va samma sak! haha

han måste ha blandat ihop det med Saab modellen V4, som visserligen inte har två takt. men Saab 95 har det och dom ser lika ut utvändigt. Så kan det vara om jag kan min bilhistoria rätt. Vill inte ha några frågor om Saab då jag hatar skiten, och vill inte att ni ska tro att jag gillar saab för som sagt så är det inte min grej. Volvo ska det vara om man ska köra Svenskt!

Det var väl gulligt du fick in ett antisaab comment i denna tråden. förb. Volvoraggare och saabraggare för den delen. uppskatta bilar istället för något påhittat bandwagon hat.

Saab är utmärkta bilar. Precis som volvo

/sarcasm Subaru däremot är extremt grymma bilar../

HAHA roll

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

66 Inlägg
24 maj 2007
ErskPersk skrev:
Nasty skrev:
en mytoman i lumpen sa att han hade hoppat över en finlandsfärja med vattenskoter big_smile

hehe! finns en mytoman här i byn ochså! han sa att han hadde kört stridsvagn till skolan, samt hoppat med stridsvagnen över läroverket i hudik... samt att han har hoppat med en skoter över en kyrka... big_smile

Haha.. varför bad ingen han förklara hur fan man hoppar med en stridsvagn då? Å vems jävla stridsvagn han hade lånat för det ändamålet tongue Vilken kyrka sa han att han hade hoppat över föresten? smile

This shit's gone way to far!

Solfilmsmontör
949 Inlägg
24 maj 2007
När jag var yngre närmre bestämt 10-12 år nått sånt tryckte vi i en grann pojke att man kunde beställa hamburgare på postorder och han trodde på det blankt... haha!

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

283 Inlägg
24 maj 2007
När jag va liten o var på mcdonalds, så skulle alla andra ha cheesburgare så då ville jag också ha en sån fast utan ost smile

Min gamla syslöjdslärare från 6: an sa att om man är färgblind ser man svartvitt

Jag va o fiskade med en polare som aldrig hade fiskat förr för många år sen. så hade han precis fått på ett nytt drag så när han skulle kasta ut så sa jag "det draget tåler inte vatten!" så sa han "Va? Gör det inte??"

Haha många bra inlägg i denna tråden tongue

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
24 maj 2007
pUs skrev:
En polare till mig hävdar med bestämdhet att unga, bilintresserade män i regel är riktigt allmänbildade, välartikulerade och alls inte vardagsdyslektiker sådär till mans, rent generellt. Att dom tvärtom är riktigt klipska snubbar om vi ska generalisera lite.

Ja, ni fattar själva. Har ni hört nåt så idiotiskt..

Hahaha stackars sate! big_smile

I övrigt räcker det att läsa en hög med inlägg och man blir inte direkt förvånad av att det går omkring så pass mycket unga stolpskott där ute!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

509 Inlägg
24 maj 2007
en kompis påstod att han hade blivit klockad i 200 på e4:an men dom såg det mellan fingrarna! säkert!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
24 maj 2007
Reichte86 skrev:
en kompis påstod att han hade blivit klockad i 200 på e4:an men dom såg det mellan fingrarna! säkert!

mm å ja har hört om en som har fått en varning på 160km/h på 90 väg (E20 genom alingsås) vet inte om ja ska tro på det heller

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök