2856
Sök

Inget Oljetryck

58 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
#1
Tjena jag bytte topplockspackning på min bil och nu när jag skulle starta så har jag ingte oljetryck o vet inte vad det kan va.


Chef
379 Inlägg
22 maj 2007
#2
är det oljetryckslampan + summer som låter? eller har du mätare?

har du kopplat in oljetrycksgivaren som sitter på höger sida om toppen när du står framför motorn (dvs ovanför växellådan)

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

58 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
#3
jag har oljetrtycksgivaren som sitter på toppen inkopplad men jag tog ut den o startade för att se om det komm någon olja ut ur hålet men det gjorde det inte så det kan inte vara kontakten som e paj.


Administratör
2 978 Inlägg
22 maj 2007
#4
Fel toppackning alt felmonterad låter ju troligt så här långt.....

En kopp av den svarta såsen...

58 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
#5
kollade topp packningen inna jag satte det den ser lika dan ut som den andra och jag att också kollat att den sitter på rätt håll.


Administratör
2 978 Inlägg
22 maj 2007
#6
smuts som sugits med upp i oljepumpen och kärvat så att tryckventilen står öppen i oljepumpen=inget oljetryck? Inte speciellt vanligt men det har hänt.

En kopp av den svarta såsen...

58 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
#7
kann de va så jävligt men sitter det inte en sil i sumpen som hindrar smuts från att komma inn i pumpen


5 710 Inlägg
22 maj 2007
#8
Jetta_Mk1 skrev:
kann de va så jävligt men sitter det inte en sil i sumpen som hindrar smuts från att komma inn i pumpen
Joo men den är rätt "grovmaskig" och hindrar bara större prylar att hamna i sugröret-->oljepump.

• Täppt sugsil.
• Trasig oljepump.
• Läckage på sugsidan.
• Kärvande reducerventil
• Täppta tillloppskanaler.
• Tomt på olja roll

...är några orsaker till lågt/inget oljetryck.
Bara att börja beta av wink

MVH Jonas
..............

58 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
#9
Olja e det i men ska lyfta ner tråget o kolla pumpen för det är nere i sumpen det är felö för jag tog bort oljefiltert ock körde på start motorn o det komm ingen olja.


324 Inlägg
22 maj 2007
#10
När jag hade haft bort sumpen och sugröret till pumpen så fick inte jag heller oljetryck. Jag körde på starten som f*n men inget tryck kom. Men sen plockade jag ur alla tändstift och körde på starten ingen. Då efter ett tag så kom trycket. För det blir ju en herrans snurr på motorn utan stift.
Kanske något du skulle testa.
Senast redigerat av Audikrille (22 maj 2007)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

58 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
#11
a får göra det men det är det att jag har haft i gång motorn och det blir inget tryck ändå.



Sök