3584
Sök

Sinus Live SL-A1500 Mono Block är dom någe bra ?

med lem
1 925 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
tjena ! funderar på 2st Sinus Live SL-A1500 Mono Block för att driva mina 15" L7er,
tror ni dom lämnar effekten som anges ? är sinus något o ha för övrigt ? är kanske lite lost här nu men har faktiskt aldrig hört det innan tongue

alla tips tas emot med ett leende smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

6 851 Inlägg
22 maj 2007
_fillan_ skrev:
tjena ! funderar på 2st Sinus Live SL-A1500 Mono Block för att driva mina 15" L7er,
tror ni dom lämnar effekten som anges ? är sinus något o ha för övrigt ? är kanske lite lost här nu men har faktiskt aldrig hört det innan tongue

Har inte hört dem själv, men läst lite olika tester om dem. De har kraft för att driva ett par större basar, men tappar kontrollen vid högre volymer.
Tycker du skall höra lite med Decibel här på forumet, han har väl testat dem i nån av sina byggen har jag för mej.

Vad hände med Kicker..? Du tjötar ju jämt om att man ska ha kicker i allt..varför denna ändring?

med lem
1 925 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
_fillan_ skrev:

Har inte hört dem själv, men läst lite olika tester om dem. De har kraft för att driva ett par större basar, men tappar kontrollen vid högre volymer.
Tycker du skall höra lite med Decibel här på forumet, han har väl testat dem i nån av sina byggen har jag för mej.

Vad hände med Kicker..? Du tjötar ju jämt om att man ska ha kicker i allt..varför denna ändring?

okej ! det där med kicker,,hmm,,tipsar om det jag hört o jag tycker är bra,,,sen om det är mds eller kicker spelar ingen roll. tyckte priset var förvånansvärt billigt på dessa stegen så därför tänkte jag fråga lite om dom

2lateuloose
543 Inlägg
23 maj 2007
köp & testa... det verkar ju vara onekligen ett bra pris.. men enligt mina erfarenheter
skulle jag dra öronen åt mej..

men köp det & mät upp det så kan du ju skriva siffrorna här så vet vi ju med säkerhet!
man kan bli överraskad ibland.. mätte upp min RF 50m (1x50w) den gav 800+ watt
fast iof. då kostade steget nästan 7lax & det var ju ett tag sen

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

514 Inlägg
23 maj 2007
Tror det var dessa steg som mr Decibel & Co körde med på senaste cranken i Sundsvall. Verkar ju onekligen leverera effekt dock så körde de med 2st till varje bas.

Som sagt priset verkar ju riktigt bra på dessa, låg väl på runt 2.500:- ? Men som sagt du kan ju kolla med Decibel själv och höra vad han har att säga om dom.. smile

http://www.sonnylarsson.se/galleri/pictures/Vinner8.jpg

old volkswagens never die they just get lower

2 911 Inlägg
23 maj 2007
Har bara en sak att säga wink

Och att de tappar kontroll på höga volymer stämmer bra, runt 145-150dB ungefär lol

http://www.jxit.se/150.jpg

47 Inlägg
23 maj 2007
jag köpte det steget förra helgen och det är helt sjuk kraft i det,jag driver en 12:a i 2 ohm med det,effekt finns det gott om=)

296 Inlägg
24 maj 2007
jag vet många som kör med det steget och jag har inte hört nån som är missnöjd

Solfilmsmontör
947 Inlägg
24 maj 2007
Lånar tråden lite, vem är återförsäljare för detta märke ?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

med lem
1 925 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Kornz skrev:
Lånar tråden lite, vem är återförsäljare för detta märke ?

www.carbonize.se smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
25 maj 2007
har ettsånt steg som driver 2 st 12" jbl p1220e  funkar fin fint

med lem
1 925 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
christofer_k skrev:
har ettsånt steg som driver 2 st 12" jbl p1220e  funkar fin fint

okej ! har beställt steg nu !smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 maj 2007
bra val xD:P

67 Inlägg
23 juli 2007
Funderar starkt på "Baspaket 2 LOUD 210" på carbobize..

2st Sinus Live SL-A1500 1500wrms/1ohm
2st Carpower Sonic 10 10" bas på hela 14,5kg

Dunkar nog på rätt bra i en Peugot 205 gti! roll

Frågan är ju om man skulle behöva extra bil batteri? eller åt minstånde kondensator 3 farad! på masterweb för 900 kr typ!

2 911 Inlägg
23 juli 2007
Alla gånger ett till batteri!

tokfrans
982 Inlägg
23 juli 2007
batteri batteri!!

jag har 2st 3000 i min bil oh ett rätt fett batteri

och de suger för mkt ström smile

Proljece?
1 464 Inlägg
23 juli 2007
väldigt prisvärda smile och som k1mmo säger suger batteri som satan om du ska ha ut max effekt!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

tokfrans
982 Inlägg
23 juli 2007
har jag helt fullt batteri och spelar "högt" så har jag dippar ner på 12.3volt ca.. om bilen står på tomgång.. och då har jag som sagt ett bilstereo batteri tongue

Proljece?
1 464 Inlägg
23 juli 2007
ZNICE skrev:
Funderar starkt på "Baspaket 2 LOUD 210" på carbobize..

2st Sinus Live SL-A1500 1500wrms/1ohm
2st Carpower Sonic 10 10" bas på hela 14,5kg

Dunkar nog på rätt bra i en Peugot 205 gti! roll

Frågan är ju om man skulle behöva extra bil batteri? eller åt minstånde kondensator 3 farad! på masterweb för 900 kr typ!

Hur f*n ska du få plats med det i din lilla pogge 205? Även om du fäller fram sätena så har du ju inte direkt så jäkla mycket plats kvar smile vill se detta när du är klar big_smile inte bättre att sälja den och lägga till pengarna och köpa en coolare bil? tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök