2444
Sök

Dumpvetntil

18 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
så min nästa tråd, som jag vill verkligen ha svar på.
Jag har ju en diesel bil, med torbo och så vill jag lägga en dumpventil på den, kan man göra det själv eller måste man åka in på verkstan så dem gör det åt en liksom eller ?

1 567 Inlägg
24 maj 2007
Dusko skrev:
så min nästa tråd, som jag vill verkligen ha svar på.
Jag har ju en diesel bil, med torbo och så vill jag lägga en dumpventil på den, kan man göra det själv eller måste man åka in på verkstan så dem gör det åt en liksom eller ?

Klart du kan göra det själv.Kan du inte det själv så får du åka till en verkstad.

Sen så tycker jag du bör gå en kurs  "SFI" wink

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
24 maj 2007
varför skulle du inte göra de sj hmm

hellre pallbocks kung än trailer queen

7 Inlägg
24 maj 2007
Ööh, du har ju inget gasspjäll i en diesel --> inget undertryck --> du KAN INTE ha en dumpventil.

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 maj 2007
storre skrev:
Ööh, du har ju inget gasspjäll i en diesel --> inget undertryck --> du KAN INTE ha en dumpventil.

Finns iaf dumpventilsatser att köpa till vissa Dieslar. Bla VAG motorerna. Vet dock ej något om dessa...

Hej FRA!

18 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Storre du säger att en diesel har ingen gasspjäll (ingen ungertryck) men varför säljer dem dumpventil till en diesel och så har jag rätt så go ös i min golf wink...

Nissan Freak
67 Inlägg
26 maj 2007
Hittade styrbox och dump för diesel bilar

http://www.btracing.se/product_info.php … 641c5aff51

7 Inlägg
26 maj 2007
Se där, jag visste inte att de hade fipplat fram det nu. Men det känns som responsen blir lidande. Eftersom turbon har jobbat hårt för att pumpa upp ett tryck som man sen bara släpper ut i luften istället för att blandas med den fina dieseln. Jaja allt för pys smile
Senast redigerat av storre (26 maj 2007)

Sök