2942
Sök

Hur kopplar ja stereo utan remote och RCA ?

252 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
#1
Min stereo har gått sönder o ja har en gammal cd utan remote eller RCA utgångar bak, vad ska ja göra då för att kunna koppla in RCA kablarna o remoten ifrån steget ?


50 Inlägg
24 maj 2007
#2
Du behöver en hög/lågnivå-adapter. Dvs du kopplar från högtalar-utgången på stereon till adaptern och från adaptern med RCA till steget. Remoten bör du koppla till tändningen för att slippa ha steget igång även när bilen är avstängd......annars laddar steget ur batteriet.......

252 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
#3
aha okej då får ja skaffa en sån tillfälligt då, men ja har även för mig att ja läst någon stans att man kan koppla remoten till utgången på stereon som är till för om man har eldriven antenn ???


50 Inlägg
24 maj 2007
#4
Om de finns en sån utgång så tycker ja att du ska använda den.

*På min stereo så e de samma utgång för remote som för el-antenn*
Senast redigerat av Reaver (24 maj 2007)

1 171 Inlägg
25 maj 2007
#5
...om det inte är en sådan elantennsignal som bara aktiveras när radion används.


252 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
#6
varför kan man inte koppla till ett sånt utag då ?


4 Inlägg
31 maj 2007
#7
du kan koppla på bakljusen tex. men se till att ta på dem som lyser hela tiden så att du inte tar bromsljusen wink

•๋● Audiobahn •๋●

275 Inlägg
31 maj 2007
#8
alfonsomfan skrev:
varför kan man inte koppla till ett sånt utag då ?
du kan, men då slår slutsteget bara på när du lyssnar på radion, inte när du spelar cd...
big_smile

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.


Sök