3183
Sök

Tänk på hur ni kör

410 Inlägg
29 maj 2007
lonewolf-holm skrev:
laika skrev:
lonewolf-holm skrev:
Allt under kofångaren  e över kör bart ..... ens liv e mer värt ..... en ett sälskaps djur eller något annat skogs djur ....det går å ärsätta ...........

Men förvisso skall man köra respekt fullt .... å följa gällande bestämmelser vill jag pointera.

//S

Har en på jobbet som brukar gasa när han ser nått jävla litet skitdjur bara för att få köra över det. Då snackar vi om typ harar fåglar och liknande, hans bil rullar fortfarande men det är ingen direkt skönhet. Så det är helt klart bättre att köra över djuren än att väja för dom om det nu inte är typ en älg eller elefant.

Din polare värkar sakna något om han jagar små vilt på det sättet .......... vad jag mena är om det dyker upp något som du ej kan veja för så är det mer säkrare att hålla ratten rakt istället för att börja parera ........

Å med större djur så som Älgar å rådjur så har jag fått lära mig att sikta mot bakändan för det är till 70-80% att dom ej stannar å går till baka .... men ser man rådjur å andra hjort djur så kommer en sällan ensam ....

//S

Det läskiga med jobba kompisen är att han är typ i 40-års åldern och har antagligen kört så hela livet. Men han är nog lite av ett extrem fall det klart man undviker om man kan.

Visste faktiskt inte att man ska sikta på röven på större djur ska minnas det tack för tipset. Sen så har jag också märkt att det oftast är flera som kommer gåendes över vägen det är tur att jag bara mött dom vid 50 vägar då hinner man se dom i god tid och tillochmed bromsa in fint som för en fotgängare big_smile

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
29 maj 2007
laika skrev:
lonewolf-holm skrev:
laika skrev:

Har en på jobbet som brukar gasa när han ser nått jävla litet skitdjur bara för att få köra över det. Då snackar vi om typ harar fåglar och liknande, hans bil rullar fortfarande men det är ingen direkt skönhet. Så det är helt klart bättre att köra över djuren än att väja för dom om det nu inte är typ en älg eller elefant.

Din polare värkar sakna något om han jagar små vilt på det sättet .......... vad jag mena är om det dyker upp något som du ej kan veja för så är det mer säkrare att hålla ratten rakt istället för att börja parera ........

Å med större djur så som Älgar å rådjur så har jag fått lära mig att sikta mot bakändan för det är till 70-80% att dom ej stannar å går till baka .... men ser man rådjur å andra hjort djur så kommer en sällan ensam ....

//S

Det läskiga med jobba kompisen är att han är typ i 40-års åldern och har antagligen kört så hela livet. Men han är nog lite av ett extrem fall det klart man undviker om man kan.

Visste faktiskt inte att man ska sikta på röven på större djur ska minnas det tack för tipset. Sen så har jag också märkt att det oftast är flera som kommer gåendes över vägen det är tur att jag bara mött dom vid 50 vägar då hinner man se dom i god tid och tillochmed bromsa in fint som för en fotgängare big_smile

Ja men den duden har nog seriöst problems .....

Lungners ..... all vetskap e bra vet skap .....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 maj 2007
Hallå moppepojkar, tänk på hur ni kör..

Sorry, kunde inte låta bli när jag såg topicen.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 maj 2007
Man fick sig verkligen en tankeställare. Sånna tycker jag dom borde införa i samband med teoriprovet eller något sånt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

385 Inlägg
30 maj 2007
Man är ju seriöst blåst i huvudet om man kör så fort där det är dålig sikt.. Men jag fattar poängen, hastigheter dödar.

Bara en tanke... Hunden hade ju lätt kunnat dö även om snubben körde 30km/h.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
30 maj 2007
jaa helt klart fick man sej en tankeställare.. :S

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2007
jag fick då inte nån tankeställare för vem vet inte att dom flesta sitvationer blir farligare osv med högre fart... sen så FÅR man ju igentligen inte väja för djur på vägen heller smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 maj 2007
bättre att väja ner i diket om det är ett större djur eller så håller man den hastighet som är lagom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 123 Inlägg
30 maj 2007
FL3JM skrev:
Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på. smile

Sen han med celican är ju bara helt sämst, vägra svänga åt sidan istället för att smacka rätt in i röven på jeepen. Sen måste han varit tämligen blind (eller kanske upptagen med att hålla i fel ratt(ar)). wink

Jag tror att Celican hade för dåliga bromsar helt enkelt wink
Jävla skitbil : )

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 maj 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
FL3JM skrev:

Sen han med celican är ju bara helt sämst, vägra svänga åt sidan istället för att smacka rätt in i röven på jeepen. Sen måste han varit tämligen blind (eller kanske upptagen med att hålla i fel ratt(ar)). wink

hehe han skulle ha haft en volvo 240 då

2 123 Inlägg
30 maj 2007
ironhead skrev:
FL3JM skrev:

Ja fast då hade ju inte bilen stannat förns på andra sidan korsningen wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 maj 2007
ironhead skrev:

Ja fast då hade ju inte bilen stannat förns på andra sidan korsningen wink

haha det hade tagit tvärstopp då hehe

177 Inlägg
30 maj 2007
Fan va läskiga filmer ska verkligen ta o börja tänka på det ¨åller med att dem bode visa dem här filmerna för sånna som tar körkortet.

Sleeper
3 084 Inlägg
30 maj 2007
biltokeR skrev:
Fan va läskiga filmer ska verkligen ta o börja tänka på det ¨åller med att dem bode visa dem här filmerna för sånna som tar körkortet.

det gör dem juh fast de ser mycket B igare ut ^^,

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kettunen
30 maj 2007
Håller med Jonni.,,,
Dom gjorde ju Dont drink and drive. Men dom får ju gärna visa lite mer skräck saker så man inte ska göra det mer. Samma gäller vanlig trafik

Sleeper
3 084 Inlägg
30 maj 2007
Kettunen skrev:
Håller med Jonni.,,,
Dom gjorde ju Dont drink and drive. Men dom får ju gärna visa lite mer skräck saker så man inte ska göra det mer. Samma gäller vanlig trafik

[ironi] ja jag tycker också dem ska dra igång dawn of the dead när dem kör över zombies med
bepansrad skolbuss wink[/ironi]

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Knegare
718 Inlägg
31 maj 2007
Sushikocken skrev:
Kettunen skrev:
Håller med Jonni.,,,

[ironi] ja jag tycker också dem ska dra igång dawn of the dead när dem kör över zombies med
bepansrad skolbuss wink[/ironi]

Haha!:b
Knäppgök!smile

Mjo visst får man sig en tankeställare, därför kör man bara för fort på landsvägar om det inte är andra bilar i syn.

William 2009-02-20

494 Inlägg
31 maj 2007
jössös usch man får ju kalla kårar man känner lite igen sig händer ju att man inte alltid kör rätt hastighe osv:P och någe så litet och obetytligt som en hund kan ställa till de så jävligt,

himla lätt att sitta hemma frammför data skärmen i en data stol och säga att man ska svänga så lr dra i handbromsen tongue men när de väl händer finns inte de tankarna kvar. enligt killen på min halk körning så ska de krävas 20 000 repititioner för att klara av att göra en ordentligt undanmanöver när något oväntat händer. normalt sätt så bromsar folk bara för brinnande livet:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

305 Inlägg
31 maj 2007
Att nåt sånt här kan hända har jag alltid i bakhuvudet när jag blåser på. Den som inte har det hör inte hemma i bil. Tycker det är lite sorgligt att så många får sig tankeställare av den här filmen sad Inte konstigt att vi fortkörare får dåligt rykte då.

Golfare
164 Inlägg
31 maj 2007
http://www.youtube.com/watch?search=&am … HWuMVY7SgQ

Kanske ska säga varning på denna;
Denna är gott äcklig, först ser de ut som en "vanlig krasch med änglavakt" ifrån mötande trafik...sen ser man slowmotion hur JÄVLA obehaglig den är..

Sök