2664
Sök

Hur tar man bort dörrsida på Saab 9000?

Adder
972 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Ska montera ett fjärrstyrt c-lås men måste komma in i dörren vilket inte går. Sitter lös över allt förutom vid dörröppnings handtaget. Har försökt bänt men de går inte =/ De jag försäker få bort är är plast ramen runt handtaget. Men hur får jag bort de.. Har el-speglar och dess reglage panelen går ej att få bort. Känns som de är några skrivar bakom den..

Så hur ska jag gå tillväga för får bort dörrsidan ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Nästan nybörjare
145 Inlägg
30 maj 2007
Det är en skruv där ja!

Själva knappen till speglarna drar du bara rätt ut, det följer med en liten tätningspryl med, sen i ena sidan av panelen finns det en liten urgröpning eller vad man ska säga, ta en liten platt mejsel eller något så du kommer in några mm o bänd till lite lätt så ska du se att den lossar! Sen skruvar du bara loss den skruven o drar ut panelen, håll upp handtaget så är det bara till o dra den rakt ut...

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

1 585 Inlägg
30 maj 2007
Under handtaget sitter det en plast bit ta bort den där under sitter en skruv sen kan du ta loss hela plastbiten som sitter runt handtaget så sitter där en större skruv under. Sen ska dörren dras uppåt över låsknappen och sen är den loss. Va inga problem för mig att ta bort mina dörrsidor men att få ditt dom igen är lite svårare:P

Sök