3817
Sök

Världens mest UNDERSKATTADE bil?

Avstängd
1 266 Inlägg
8 juli 2007
#41
Volvo 140 !!! en b20 kan man göra mycket med smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Smålänning
7 883 Inlägg
8 juli 2007
#42
Jag nominerar Saab OG900 turbo.
Mycket bekväm bil, som har köregenskaper och väghållning i vått och torrt som en rallybil och hållbarhet som en stridsvagn. Att växellådan är klen är dess enda egentliga nackdel, men om man växlar med skallen så.
Stryktåliga motorer som tål ständig misshandel, och ändå bara går och går.
Suverän värme och väghållning även på halt väglag, och det är inte ens många nya bilar som drar en OG900 på kuviga isvägar.

Dessutom en så underbart skön bil att köra långt i. Potent för ombyggnad med, t.ex ljudbyggen, och gått om plats för pick och pack.

Än en gång: Jag utnämner SAAB OG900 i allmänhet, och turbo i synnerhet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Inläggskritiker
990 Inlägg
8 juli 2007
#43
Owzer skrev:
Saab 9000Turbo, sega i starten men sen piskar de allt.

Orginalkammarna håller väl upp emot 500hk orginal om jag inte har helt fel.
Min aero går rätt bra nu, men kommer gå bättre med steg3 boxen i sen smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Kettunen
8 juli 2007
#44
Mig själv tongue ?
Nää men Jag nominerar nog fan en Golf 2 8ventilare!
Dom drar lite soppa. bra axx i dom. Kostar nada att äga. En jäkligt bra första bil!

94 Inlägg
8 juli 2007
#45
twin_cam skrev:
Jag nominerar Saab OG900 turbo.
Mycket bekväm bil, som har köregenskaper och väghållning i vått och torrt som en rallybil och hållbarhet som en stridsvagn. Att växellådan är klen är dess enda egentliga nackdel, men om man växlar med skallen så.
Stryktåliga motorer som tål ständig misshandel, och ändå bara går och går.
Suverän värme och väghållning även på halt väglag, och det är inte ens många nya bilar som drar en OG900 på kuviga isvägar.

Dessutom en så underbart skön bil att köra långt i. Potent för ombyggnad med, t.ex ljudbyggen, och gått om plats för pick och pack.

Än en gång: Jag utnämner SAAB OG900 i allmänhet, och turbo i synnerhet.

håller helt klart med där tongue

saab 93-cupé

499 Inlägg
8 juli 2007
#46
hasse83 skrev:
Aerodynamik skrev:
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.
Well, you just wait and see lol

Them bastards! :>


Mest underskattade bilen prestandamässigt är tamefan en Subaru Impreza Wagon. smile

Japanska "sportbilar" (Sportbilar gör enligt mig i Ängelholm eller i Stutgart, dvs Porsche och Koenigsegg) alltså Supra och Skyline är rätt överskattade. Det är häftiga bilar men det finns bilar som är både snabbare och framför allt snyggare.

Fredrik.Gustavsson skrev:
M1cha skrev:
M3 E36 3,2 helt klart. Går som ett skott!

Den är väl inte underskattat, snarare överskattat enligt min mening.
En underskattat bil är helt klart de gamla Lexus modellerna, ser inte mkt ut för världen utifrån men insidan är som en dröm och motorerna är det nog inget fel på heller då dom flesta har en V8 ruvandes under huven : )

BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33  eller en Supra från samma år så har inte  M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..

/Fredrik


SAAB-Dåre
192 Inlägg
8 juli 2007
#47
twin_cam skrev:
Jag nominerar Saab OG900 turbo.
Mycket bekväm bil, som har köregenskaper och väghållning i vått och torrt som en rallybil och hållbarhet som en stridsvagn. Att växellådan är klen är dess enda egentliga nackdel, men om man växlar med skallen så.
Stryktåliga motorer som tål ständig misshandel, och ändå bara går och går.
Suverän värme och väghållning även på halt väglag, och det är inte ens många nya bilar som drar en OG900 på kuviga isvägar.

Dessutom en så underbart skön bil att köra långt i. Potent för ombyggnad med, t.ex ljudbyggen, och gått om plats för pick och pack.

Än en gång: Jag utnämner SAAB OG900 i allmänhet, och turbo i synnerhet.

Där har vi en som vet va han snackar om ;D Saab 900 Turbo for lifes!

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 juli 2007
#48
nicke_b2 skrev:
M1cha skrev:
nicke_b2 skrev:
Toyota prius aka värld räddaren!!(skämt) ingen räddar världen för att de köper en prius!!

mvh niclas

Ganska dumt sagt. Visst den räddar inte världen men den hjälper lite mer än din R32 iaf.

Och?? vem bryr sig?? jag bryr mig då rakt inte! det e ju de idisslande jävlarna till kossor som släpper ut mest koldioxid kom de fram till i veckan!!

HAHAHAHA big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

7 120 Inlägg
9 juli 2007
#49
Hellquist skrev:
Aerodynamik skrev:
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.
Well, you just wait and see lol

Them bastards! :>


Japanska "sportbilar" (Sportbilar gör enligt mig i Ängelholm eller i Stutgart, dvs Porsche och Koenigsegg) alltså Supra och Skyline är rätt överskattade. Det är häftiga bilar men det finns bilar som är både snabbare och framför allt snyggare.

/Fredrik

Så du jämför Supra och Skyline mot Koenigsegg? Nå, om du lägger 5,5miljoner i en Supra eller Skyline så blir det nog svårt för Koenigsegg att hänga med wink

(Supra och Skyline kostar ju 'bara' cirka 150-400 000 ungefär. Koenigsegg några miljoner tongue

Edit: Skulle inte 280hk gränsen finnas i Japan skulle nog Porsche känna sig slagna.
Senast redigerat av Aerodynamik (9 juli 2007)

Busdriver
389 Inlägg
9 juli 2007
#50
Aerodynamik skrev:
Hellquist skrev:
Aerodynamik skrev:
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.
Well, you just wait and see lol

Them bastards! :>


Japanska "sportbilar" (Sportbilar gör enligt mig i Ängelholm eller i Stutgart, dvs Porsche och Koenigsegg) alltså Supra och Skyline är rätt överskattade. Det är häftiga bilar men det finns bilar som är både snabbare och framför allt snyggare.

/Fredrik

Så du jämför Supra och Skyline mot Koenigsegg? Nå, om du lägger 5,5miljoner i en Supra eller Skyline så blir det nog svårt för Koenigsegg att hänga med wink

(Supra och Skyline kostar ju 'bara' cirka 150-400 000 ungefär. Koenigsegg några miljoner tongue

Edit: Skulle inte 280hk gränsen finnas i Japan skulle nog Porsche känna sig slagna.

Såg ingen jämförelse i hans inlägg...

p.s:En lådbil blir också jävligt snabb om du lägger 5,5miljoner på prestanda prylar :p
Senast redigerat av Edman (9 juli 2007)


1 661 Inlägg
9 juli 2007
#51
3000GT har hamnat i Suprans skugga. Speciellt Gen2. Den är snyggare, mer utrustad och vinner 201m och 0-100. Men den värd hälften, mkt ovanligare och mer svårsåld.
Snacka om underskattad!!

saab expert
248 Inlägg
9 juli 2007
#52
saab 99 är världens mest underskattade person bil anser jag


Bilvårdstekniker
766 Inlägg
9 juli 2007
#53
Skoda bilarna tycker jag är EN av dom mest underskattade bilarna, men är på väg upp i anseende nu smile Som någon sa tidigare att många tänker bara på dom gamla skoda bilarna när dom hör skoda, kan hålla med om att dom lite äldre skoda bilarna inte är någon höjdare..hehe

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

DFFL
9 020 Inlägg
9 juli 2007
#54
Hellquist skrev:
BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33  eller en Supra från samma år så har inte  M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..

/Fredrik

Isåfall får man ju ta en skyline eller supra utan turbo, pang så vinner BMW:n.
Och jo, en E36 BMW kör ifrån din 850...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

168 Inlägg
9 juli 2007
#55
FireTraXX skrev:
Hellquist skrev:
BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33  eller en Supra från samma år så har inte  M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..

/Fredrik

Isåfall får man ju ta en skyline eller supra utan turbo, pang så vinner BMW:n.
Och jo, en E36 BMW kör ifrån din 850...

Haha.
Det är fan inte sanning.
Ena dan säger:
"Random bmw Älskare #13"
Du kan ej jömföra bääämwää med en turbo bil (I fallet den snabbare bilen är turbo bilen)

"Random bmw Älskare #29003" bäämwää emmträ krossar ju din bil och den HAR ingen TURBO( I det fall bmwn e värre än turbo bilen. i vissa fall kanske en volvo 360 turbo från längesedan)

Det luktar autopower stank här.

Bmw e36 får smisk av de flesta 850 turbos med någorlunda trim. vilken bil som är grymmast över lag kan vi diskutera en annan gång. M3 E36 är en gammal bil och den har haft sin tid. Men en Bmw kraftbil är alltid en bmw kraftbil. spec med RWD.

Min nyligen sålda trimmade impreza piskade upp E46 bmw M3 vid stående start och den vart bara ecutec3 mappad med 3" från turbo till ca 260-270HK (orig 218)

Ska vi säga det är orättvist Bmwn har 343 hästkrafter då? fast den får smörj?

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

DFFL
9 020 Inlägg
9 juli 2007
#56
En turbobil har vridet och en turbobil med fyrhjulsdrift har greppet.
Puss på dig kompis.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

250 Inlägg
9 juli 2007
#57
Subaru Legacy är helt klart underskattade, en snubbe körde släp varje dag i 3 år, körde sammanlagt 92.000 mil utan ett ända problem! att inte fler kör dom, garanterat bättre än Saab/Volvo!!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________

Dieselgypsy
538 Inlägg
9 juli 2007
#58
En av världens mäst underskattade märken när det gäller prestanda är faktiskt Volvo. Utanför scandinavien finns det nästan INGEN som håller på med Volvo, det är enbart på hemmamarknaden som Volvo är något. Tänk bara vilka otroliga turbobyggen det finns i 240/740/940 och 850.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (9 juli 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

DFFL
9 020 Inlägg
9 juli 2007
#59
TheDeadDorkster skrev:
En av världens mäst underskattade märken när det gäller prestanda är faktiskt Volvo. Utanför scandinavien finns det nästan INGEN som håller på med Volvo, det är enbart på hemmamarknaden som Volvo är något. Tänk bara vilka otroliga turbobyggen det finns i 240/740/940 och 850.

Och toyota i japan, chevrolet i usa och lotus i england.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
9 juli 2007
#60
En saab 99, eller 900 og, Håller i år å dar om man sköter!



Sök