4594
Sök

Rimligt pris för min bil?

1 585 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Hejsan tänkte höra vad är ett rimligt pris för min bil?
Det är en saab 9000 CD 2.3 16V 1991. Detta är gjort ny kupe fläkt och nya bromsrör gjort på saab verkstad 6000kr.

Öppet sportluftfilter och japs däpare. Dekalar i framrutan och bakrutan. Vita blikers runt om. Även bytt avgassystem från katen.

Invändigt är det gjort en del också så som. Silver lackad panel och andra pedaler andra mattor och klädsel. Byttat alla högtalare. Neon vid fötterna. Motor och låda går bra. Sen är den ny skattad och ny bes.

Väldigt fin i karrosen inga repor eller rost. Ända felet jag vet är en spricka i fram rutan. Hur mycker skulle jag kunna lägga ut den för? Se bilder på min sida. Tacksam för svar // Jonas
Senast redigerat av Jolle87 (31 maj 2007)

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
jag skulle lagt ut den för ca 16-17 laxar smile så gmycket fin ut smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 231 Inlägg
31 maj 2007
Blocket brukar ju annars funka rätt bra att kika på, lär finnas en hel del bilar med exakt samma spec som din.

Mitt projekt: Evo III

Kettunen
31 maj 2007
16.17 lök som nån skrev där uppe är långsignt!!! Tänk på att dom flesta 9000 ( Gamla kaross ) Finns 1000tals för under 10 tusen.. Så tänk på att inte vara snål. Annars blir den nog ganska svårsåld om du har för högt pris. Det gäller ju samma med Volvo 740. Det finns ju dom som vill ha närmare 30 tusen o inte får sålt dom pga av det...

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
Ge mig japs dämpen och lägg ut den för runt 14-15k.

Jag betala brutalt överpris för min bil, dock var den i fint skick, fick med vinterdäck på alu fälg stereo lite reservdelar osv men iallafall inga överpriser för då blir det svårsålt.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 585 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
mjo men det är som sakt mycket gjort på bilen också. Dom som ligger ute på blocket är inte i fint skick. Plus det är inte gjort ett skit på dom nästan. Om du ska hitta en för runt 10.000kr. Men hade inte tänkt 16-17 sj utan runt 14-15 eftersom jag köpte det för 12 och lagt ner runt 10k själv så lär den ju kunna bli såld för 15 tycket man.

Kettunen
1 juni 2007
Jag hade tat omkring 13 för att få den såld lite snabbare.
Men sen spelar det ju egentligen igen större roll när man lagt ner massa pengar. Tänk på att en bil oftast är mer värd orginal än stylad. ( Beror på vad det är för styling )

Jojjet
27 Inlägg
1 juni 2007
Nu har jag inte sett din bil, men den ser då fin ut på bilderna. Det som kan vara en nackdel för dig är att CS modellen börjar komma ner i pris nu. Samma lika om du har en fin volvo 740 och vill sälja den för låt säga 15. Man får en 940 för 20. Tror tyvärr många lägger på en slant och får en "nyare" bil. Därmed inte sagt att det är en bättre bil, snarare kanske precis tvärtom.

Det handlar om att få en ev köpare att komma och kolla på bilen, och hoppas att han/hon vart och kikat på ngn vrakig CS före, så de verkligen känner att det är bättre att köpa en som är fin, ist för en som är "nyare".

Lycka till med försäljningen.

Sök