3621
Sök

Bilen på annons... Uppringd av bedragare?

med lem
1 925 Inlägg
28 juni 2007
bara radera det o svara inte...eller skriv bara NEJ ,,,så skulle iaf jag gjort

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 112 Inlägg
28 juni 2007
man kan ju göra så när man skriver en annons nästa gång att man avslutar med meddelandet till spekulanterna som säger!!!

Du som tänker ringa på annonsen med dolt nummer behöver inte göra dig besvär att ringa alls

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
29 juni 2007
Widowmaker skrev:
man kan ju göra så när man skriver en annons nästa gång att man avslutar med meddelandet till spekulanterna som säger!!!

Du som tänker ringa på annonsen med dolt nummer behöver inte göra dig besvär att ringa alls

Inte riktigt alla som ringer från skyddat nummer är oseriösa, har själv köpt mer än en bil när jag ringt från skyddat nummer roll .

- Time Attack -

study
772 Inlägg
29 juni 2007
ett tips ringer man ifrån en växel på ett företag så är det oftast skyddat nummer. men man kan ju begära personnummer och sådant på personen som eventuellt ska köpa bilen.

obs säger de kontrakt så säg bara man skriver inte kontrakt man tecknar ett avtal alternativi ett köpe kvitto. kontrakt är något fortlöppande.

1 067 Inlägg
29 juni 2007
Gör iordning en liten textfil med länkadresser till trådar på garaget, zatzy, lazzat m fl som handlar om just bilförmedlare smile Så har du ett kvickt svar åt dem så slipper du skriva så mycket.. smile

"Nej jag är inte intresserad.. Men här kan du nog hitta några som är det" lol

1 297 Inlägg
29 juni 2007
hehe låter väldigt mysko. Finns det någon sanning i de dom skriver? Eller tar dom bilen och drar? Är de inte rädda om livhanken? ^_*

FreddeK
29 juni 2007
Trådstartare
hmmm har lärt mig att man ska sälja volvo eller saab så ringer det trevliga svenska farbröder. Jag sålde en 745 i vintras och det ringde ingen skojare utan en trevlig man som hämtade den på en gång! är det japps så ringer det skojare på en gång och prutar. är det en bmw eller merca så är det likadant där...gärna något uffigt byta kommer dom med.
det är synd att behöva säga detta men 90procent av alla som ringer och är oseriösa är invandrare...tyvärr asså!

945 Inlägg
29 juni 2007
Freddeponken skrev:
hmmm har lärt mig att man ska sälja volvo eller saab så ringer det trevliga svenska farbröder. Jag sålde en 745 i vintras och det ringde ingen skojare utan en trevlig man som hämtade den på en gång! är det japps så ringer det skojare på en gång och prutar. är det en bmw eller merca så är det likadant där...gärna något uffigt byta kommer dom med.
det är synd att behöva säga detta men 90procent av alla som ringer och är oseriösa är invandrare...tyvärr asså!

Ja tyvärr är det väl allmänt känt.
När jag skulle sälja min förra S40 så mailade en kille och gav mig ett bud på 55k. Han sa att han själv sett bilen och hade kompisar som kände mig och att den absolut inte var värd en krona mer. Dessutom ville han ta den på avbetalning, betala 1000kr i månadenJag lyckades hitta hans nummer genom mailadressens namn. Invandrare från Sthlm. Troligt att vi hade gemensamma vänner.

Ursäkta att jag snodde tråden.

Sök