3684
Sök

Projekt 855 500hk

915 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
alex_evo3 skrev:
phonic skrev:
Jaha bara för jag fick finbesök av självaste mapparen Mattsson som skulle kolla lite på bilen så pissar det olja undetill mellan låda/motor,, troligen packboxen som gått utav någon dum anledning dock vet jag att det inte är förmycket olja i motorn och vevhuset är välventilerat så troligast är väl att man inte fått dit den redigt men jag minns att jag var noga så det är skumt.. Med min tur så är det väl en skruv eller något som vibbat loss o gjort ett fint hål.. Den som lever får se.
Ken och jag tog iallafall ett ryck och kasta ur motorn, 4h tog det i "lugn" takt så imorgon ska jag skruva isär och undersöka, förhoppningsvis är den ihop på Söndag igen.

http://xs124.xs.to/xs124/08084/asdasd661.jpg

ohh vad synd sad

så jävla typsikt , gillar ditt mod , att du aldrig ger upp smile

Ger man upp lär man sig aldrig, men fortsätter det såhär så lär man tappa glöden förr eller senare..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

915 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Idag har jag iallafall skruvat isär motorn och det var som jag trodde, packboxen. Den kan faktiskt inte Volvo vara nöjd med, för jag har slagit in den för långt (det finns inget stopp) så stålringen har trillat ner bakom vevaxeln så den inte klämmer packboxen och i framkant/nederkant har den tryckts ut och börjat läcka.
Tog min andra packbox på den andra veven som var splirrans när jag satte dit den och lyckades slå den för långt in, det var först då ljuset gick upp för mig så på Måndag ska jag köpa en splirrans packbox å klämma dit och lägga den jämsmed blocket.. Tur att det var så lättlagat, nu kan jag passa på att fixa de andra läckagen och sen jävlar..

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Fick åka å låna Macs mutterpicka min bara stod å hoppa, sjukt vrid i hans det är lixom inget snack om att en skruv ska ut, tryck på knappen så skjuter den snabbare än LuckyLuke..
http://xs124.xs.to/xs124/08085/2__413.jpg

Här har vi iallafall felet, så ska det INTE se ut *duh*
http://xs124.xs.to/xs124/08085/1__712.jpg

www.Tuning-import.com

56 Inlägg
22 februari 2008
Gillar ditt mod, på denna bilen

har inte sett många som har så mycket ork o energi som dig .

915 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
alex_evo3 skrev:
Gillar ditt mod, på denna bilen

har inte sett många som har så mycket ork o energi som dig .

Jag är själv impad faktiskt, trodde aldrig jag skulle orka och minst de som känner mig för oftast säljer man det billigt halvklart. hahah...

www.Tuning-import.com

294 Inlägg
6 mars 2008
Hur går det nu förtiden? va ett tag sen det hände nått här i tråden?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

915 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
J_Storm skrev:
Hur går det nu förtiden? va ett tag sen det hände nått här i tråden?

jag har jobbat slaviskt, legat borta stortsett hela de 2 sista veckorna o 12h arbetspass så det har varit lite svårt att nå garaget.. troligen blir det bara imorgon också sen hoppas jag kunna fortsätta arbetet på bilen smile

www.Tuning-import.com

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
7 mars 2008
jobba ihop lite slantar till bilen wink

68 Inlägg
8 mars 2008
fy fan, nu har jag läst alla 38 sidor, man var som klistrad! gillar din glöd, som så många andra också har sakt!tongue

skulle jag också ha sån glöd som du, så skulle jag nog haft en bil med o köra i sommar !sad

Lycka till !!!!

//Quist

915 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
lustgasen skrev:
jobba ihop lite slantar till bilen wink

ja det har blivit lite pengar nu förhoppningsvis kan jag köpa det jag behöver o få några kr till mappning, saknar några tusen så det får bli en slav-vecka till sen så ska det sprättas gummi i hjulhusen!

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Quist skrev:
fy fan, nu har jag läst alla 38 sidor, man var som klistrad! gillar din glöd, som så många andra också har sakt!tongue

skulle jag också ha sån glöd som du, så skulle jag nog haft en bil med o köra i sommar !sad

Lycka till !!!!

Bockar o bugar.. När man plöjer ner så mycket pengar under så "kort" tid då har man inget att be för mer än att se till så det blir klart, för det är ju inte precis någon som erbjuder sig att göra det åt en..

Kan väl även avslöja att imorgon börjar tokmecket för att slutföra skicket inför mappning/besiktning, har handlat på mig endel prylar i veckan som jag behövde smile
Senast redigerat av phonic (8 mars 2008)

www.Tuning-import.com

242 Inlägg
9 mars 2008
fi fan vilken grym tråd!! big_smile suttit hela kvällen och läst egenom allt från början helt slut nu tongue .. LYCKA TILL MED RESTEN !! big_smile
Senast redigerat av timpa_ (9 mars 2008)

915 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
timpa_ skrev:
fi fan vilken grym tråd!! big_smile suttit hela kvällen och läst egenom allt från början helt slut nu tongue .. LYCKA TILL MED RESTEN !! big_smile

cool

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Får väl bjuda på en bild ifrån idag iallafall :p

http://xs225.xs.to/xs225/08100/4__571.jpg

www.Tuning-import.com

The one and only
1 091 Inlägg
9 mars 2008
phonic skrev:
Får väl bjuda på en bild ifrån idag iallafall :p

http://xs225.xs.to/xs225/08100/4__571.jpg

Vilken fin hyllprydnad wink
O det där med mutterknacken, det brukar ju gå o smörja upp dom o fylla på olja. Har gjort det en gång med farsans när den inte orkade ett smack då blev den som ny igen smile Kanske inte är det som är problemet med din men ett tips iaf...  Otroligt grym bil btw wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

915 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Mappning är prel.bokad nästa vecka, vet mer i veckan hur det blir. Ska komptesta motorn imorgon och se om det är fler anledningar än spridare/lmm/soppatryck som gjort att det stinker soppa i oljan.. Visar komptestet på problem så blir det att montera min andra topp med en halvdålig tryckarbrunn, passar på att porta den själv isåfall så det inte bromsar alltförtidigt samt att man kan få en mapp tills den andra toppen är 100%

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
komptest utfört med lite diffusa värden, det var kompression på alla cylindrar dock för hög men det är en biltema manometer så jag litar inte ett dugg på den MEN den påvisade ju att där är kompression och det var det jag ville veta!

www.Tuning-import.com

2 644 Inlägg
15 mars 2008
Hur går det ? smile Sjukt intressant bygge smile

Blir sååå jävla grymm smile

Johan Lindgren

915 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Lindgren_ skrev:

Det är pågång mappning är prel. bokat i veckan så vi får väl se..

www.Tuning-import.com

2 644 Inlägg
15 mars 2008
phonic skrev:
Lindgren_ skrev:

Det är pågång mappning är prel. bokat i veckan så vi får väl se..

hehe okej låter bra smile

Johan Lindgren

Sök