3717
Sök

Projekt 855 500hk

915 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Har idag donat lite med läckagen, tyvärr så kommer jag inte åt de allra två värsta så de får vänta tills efter mappning, hur fel det än är med läckage.
Jag tänker såhär:
Mappa motorn med läckage, se ifall den skrotar ihop eller inte.. Om den överlever så riva och fixa det sista, sprängs den så måste den ju rivas i tusen delar och då vill man ju inte precis ha lyft den för att fixa ett läckage så roligt är det inte..

Imorgon kommer jag lägga energi på att montera alla saker som gör att bilen går att framföra på vägarna (lysen m.m) sen ber jag till gud att den håller..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Joas_86
30 mars 2008
phonic skrev:
Har idag donat lite med läckagen, tyvärr så kommer jag inte åt de allra två värsta så de får vänta tills efter mappning, hur fel det än är med läckage.
Jag tänker såhär:
Mappa motorn med läckage, se ifall den skrotar ihop eller inte.. Om den överlever så riva och fixa det sista, sprängs den så måste den ju rivas i tusen delar och då vill man ju inte precis ha lyft den för att fixa ett läckage så roligt är det inte..

Imorgon kommer jag lägga energi på att montera alla saker som gör att bilen går att framföra på vägarna (lysen m.m) sen ber jag till gud att den håller..

vad fan håller du på med ?

Lite läckage är väl en baggis att fixa, sen mappa motor med läckage så kommer de ändå gå skit ju. aja.

915 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Jag tänker såhär:

Lite läckage är väl en baggis att fixa, sen mappa motor med läckage så kommer de ändå gå skit ju. aja.

Du är bara för mycket ibland.. smile

Tror du att den rasar för att det läcker olja ur turboinloppet, knappast, bara tråkigt att det blir fläckar överallt + drar olja.

Det är ingen baggis eftersom jag får lyfta ut motorn och om den rasar under mappning så kan jag ju likagärna vänta tills efteråt. Trodde ju att det var fixat nu när jag hade motorn ur men näädå det ska jävlas, om och om igen..

Var precis ute och körde en halvmil och det är inte alls lika mycket olja under nu som innan så det som fattas kanske är en riktig varmkörning så att allting tätar  till sig.. Vi får se.

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Idag har jag avverkat närmare 3mil i bilen i ett svep, känns helt underbart. Verkar lira hur bra som helst förutom de tråkiga läckagen, som är bra mycket mindre när bilen är riktigt varm.

Snackade med Mattsson innan idag och han ville jag skulle köra 10mil innan vi ger den "håvre". Ekonomin är tyvärr knas så vi kommer bara grundmappa den upp till så mycket som fjädern pallar (vet inte hur hård den är) så att jag kan använda bilen och köra lite och se om något är tokfel innan vi ger den allt den har.

Jag planerar att köra 7.5mil imorgon och sen får vi se när herr Mattsson har tid/ork att hjälpa mig reda ut detta..

//En mycket glad Björn

www.Tuning-import.com

Troligen galen...
567 Inlägg
30 mars 2008
Spännande tider väntar med andra ord... big_smile

915 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
mebben skrev:
Spännande tider väntar med andra ord... big_smile

Helt klart.

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare

www.Tuning-import.com

Joas_86
1 april 2008
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Jag tänker såhär:

Du är bara för mycket ibland.. smile

Tror du att den rasar för att det läcker olja ur turboinloppet, knappast, bara tråkigt att det blir fläckar överallt + drar olja.

Det är ingen baggis eftersom jag får lyfta ut motorn och om den rasar under mappning så kan jag ju likagärna vänta tills efteråt. Trodde ju att det var fixat nu när jag hade motorn ur men näädå det ska jävlas, om och om igen..

Var precis ute och körde en halvmil och det är inte alls lika mycket olja under nu som innan så det som fattas kanske är en riktig varmkörning så att allting tätar  till sig.. Vi får se.

ÄR jag för mycke :S jsäger bara en sak ju. Men vadå har du täta för dåligt eller ?

915 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
[ÄR jag för mycke :S jsäger bara en sak ju. Men vadå har du täta för dåligt eller ?

Hydraulikfirman lyckades inte med mitt oljeinlopp.. sad

http://www.gatfilmer.com/film/183/Mappn … 55_t5.html

Det mesta står på filmen, palla återberätta en gång till tongue

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Grattis säger jag!

Ty!

www.Tuning-import.com

188 Inlägg
1 april 2008
Får gratulera tille grym maskin wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Troligen galen...
567 Inlägg
1 april 2008
*hip hipp HURRA!!!*
Well done, då är det "bara" resten kvar...  ;D

dARKiE
5 031 Inlägg
1 april 2008
låter mysigt under mappningen, grattis : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

915 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Thanks folks smile

www.Tuning-import.com

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
1 april 2008
Ett stort grattis.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
1 april 2008
Fuck va fint 5an låter, god damn

73 Inlägg
1 april 2008
har inte skrivit i tråden innan men har följt den hla tiden! fan vad nice den blev! man får kanske turen at se den i verkliga livet om du kommer neråt kristianstad någon gång!

68 Inlägg
1 april 2008
Otroligt coolt bil du har pillat ihop tongue grattis och lycka till med olje "problemen"

915 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
trulsson skrev:
har inte skrivit i tråden innan men har följt den hla tiden! fan vad nice den blev! man får kanske turen at se den i verkliga livet om du kommer neråt kristianstad någon gång!

Inte omöjligt att man är på race inärheten sen.. Om inte annat så är det ju bara att åka uppåt Växjö wink

Tack ni andra!

www.Tuning-import.com

Sök