Det blitt fel här igen. Åhh.. Såhär var det. Först högst up hade jag skrivit Golf 4. Men så såkade jag ta bort och skriva golf 3 när meningen var att det ska står Golf 4 & Golf 3
Vr6 i Golf IV är på 2.8l och har 204hk. R32 är VR6 3.2l 291hk. 1.8T finns i 150 el 180 hk. Jag hängde på en R32 till 170 utan att mappa men bytt IC och avgas.
Så jag hade satsat på 1.8T lättare att trimma. Men VR6 har ett gott ljud.
Ska du trimma är ju alltid en turbobil att föredra... Å andra sidan finns det kompressorkit steg 1 280hk för under 30.000 till Vr6an om man köper från utlandet, steg 2 kostar lite mer och ger 310 sen vet jag inte hur det fortsätter... Du får ju inte såpass effekt ur en 1.8T för under 30.000 iaf! Och erkänn - visst är det ballare med kompressor-sexa än turbo-fyra? Ps. samma kompressorkit skall passa på mk4 R32 också... vet ej effekt osv. där dock Finns mängder med trim och olika satser till Vr6 utomlands - det är en populär motor Standard så går ju en Golf IV GTI sämre än en VR6 och absolut sämre än en r32... Personligen tycker jag mk4 karossen är råful, r32an ser ju betydligt bättre ut dock! men man har ju olika smak... alla gillar ju inte mk5 karossen heller...
Senast redigerat av Mr_Gear (4 juni 2007)
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Mk3 finns i Gti sugmotor 8v 115hk, och 16v 150hk. Vr6an har 174hk och ca 190hk med syncro. Mk4 Gti turbo 150hk 20v, och 180hk på dom från -03 och senare. V6an är på 204hk och har då 4-motion.