2717
Sök

Skillnad mellan Golf VR6 & GTI Turbo.

Kettunen
12 juni 2007
Trådstartare
#21
Okeeeey ne men tanken var ju att trimma upp en gti turbo sånna fall efter när man fått skatte pengarna wink O köpa sig en sen trimma upp en sakta men säkert. Men även kollat mycket på en Golf 1 Gti. Dom väger ju som sagt var minst av alla väl? Men hur det är med trimmning till dom vet jag inte heller riktigt. Legat & Klurat ett tag nu smile

Höbonde
228 Inlägg
12 juni 2007
#22
The_Dude skrev:
Vr6 i Golf IV är på 2.8l och har 204hk. R32 är VR6 3.2l 291hk. 1.8T finns i 150 el 180 hk.
Jag hängde på en R32 till 170 utan att mappa men  bytt IC och avgas.

Så jag hade satsat på 1.8T lättare att trimma. Men VR6 har ett gott ljud.

Det finns inga golf 4or med VR6 motorn, enbart golf 3an som det sitter VR6 i. I golf 4orna sitter det en V6! Har för mig att i golf 4 V6 4motion sitter det en 2.9 liters motor. Och om jag inte minns helt fel så har R32an 250 eller 260 hk och jag har svårt att tro att du hänger med en sådan!smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Höbonde
228 Inlägg
12 juni 2007
#23
Kettunen skrev:
Som sagt var.
Vad är skillnaden mellan Golf VR6 & GTI Turbo??
Det är Golf 3 & Golf 4 jag syftar på. Tack

Jag tycker helt klart att du ska satsa på VR6an, dess ljud "knullar" i öronen!wink Var precis ute och provkörde min sedan jag har bytt kamkedjorna och lite annat roligt !wink Kamkedjorna är helt klart det som är sämst med dem, en del byter vid 12000 mil och en del byter vid 24000 mil. Visst du kan dra in en kompressor eller turbokonvertera vr6an också!wink

Hoppas du gör ett bra val!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2007
#24
rideharddiefree skrev:
The_Dude skrev:
Vr6 i Golf IV är på 2.8l och har 204hk. R32 är VR6 3.2l 291hk. 1.8T finns i 150 el 180 hk.
Jag hängde på en R32 till 170 utan att mappa men  bytt IC och avgas.

Så jag hade satsat på 1.8T lättare att trimma. Men VR6 har ett gott ljud.

Det finns inga golf 4or med VR6 motorn, enbart golf 3an som det sitter VR6 i. I golf 4orna sitter det en V6! Har för mig att i golf 4 V6 4motion sitter det en 2.9 liters motor. Och om jag inte minns helt fel så har R32an 250 eller 260 hk och jag har svårt att tro att du hänger med en sådan!smile

Du har blandat ihop detta en del här...
Finns golf 4or med Vr6an... MEN Vw döpte om den till "V6" istället... den är på 204hk i mk4 men är alltså en vr6-motor!

Vr6 i mk3 är på 174hk eller 193hk i syncron
1.8T i mk4 är på 150 eller 180hk
V6(vr4) i mk4 är på 204hk
R32 i mk4 är på 231hk
R32 i mk5 är på 255hk

Och instämmer på det sista... en 1.8T har inte en suck mot en R32!
1.8T är ju klart trimvänligare, å andra sidan som jag redan sagt så finns det kompressorkit till Vr6an för ganska små pengar... Och Vr6ans ljud är gudoooomligt!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

4 586 Inlägg
16 januari 2008
#25
lätt skulle jag satsa på en mk4 mycket mer bil desutom galvad det är inte vr6an


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 januari 2008
#26
jorre83 skrev:
lätt skulle jag satsa på en mk4 mycket mer bil desutom galvad det är inte vr6an

Ett halvår gammal tråd hmm

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 586 Inlägg
17 januari 2008
#27
The_Dude skrev:
Vr6 i Golf IV är på 2.8l och har 204hk. R32 är VR6 3.2l 291hk. 1.8T finns i 150 el 180 hk.
Jag hängde på en R32 till 170 utan att mappa men  bytt IC och avgas.

Så jag hade satsat på 1.8T lättare att trimma. Men VR6 har ett gott ljud.

r32 är väll på 240 hästar


Ahlsen
17 januari 2008
Trådstartare
#28
R32 i mk4 är på 241hk
R32 i mk5 är på 250hk

188 Inlägg
17 januari 2008
#29
För att röra till d lite extra.
Köp en G60 timma lite å byt kompressor mot någon lite bättre, släng ut all onödigt å sedan kör du ifrån Alla Std Golfar wink

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu


Sök