Vilket ska man lyssna på ärlig talat.. Själv tycker jag att vissa svenska lagar är helt jävla sjuka asså.. Det här med neonljus,, jag och en polare blev stoppade av farbror blå för att vi hade neonljus på underbilen precis när vi startade bilen o skulle köra iväg.. Han sa att neonljus är inte tillåtet när man kör runt?.. Och självklart ville jag vara envis o få ett vettigt svar utav han utan att dom hela jävla tiden ska behöva överdriva om allt o göra saken så jävla stort.. Han sa att om man kör med blåa neonljus under bilen så tror andra trafikanter att det är en polisbil ellr ambulansbil.. * öhhh :S *.. Sen sa han att man inte fick ha rött för att folk kunde tro att någon panikbromsar * öhhh IGEN :S * Och då så sa jag till honom att för det första så tror jag fan ta mig inte att andra bilister bryr sig om o kolla o stirra på neonljus,, utan håller koll på vägen istället,, för det andra så skulle fan ingen tro att det är nån ambulans- ellr polisbil,, för att dom ljus som polisen och ambulansen har på vid nån händelse, det ljuset " snurrar ".. Det gör t.e.x inte neonljus.. Plus att jag tror inte nån är så döv o inte hör polisen bakom sig ellr nått.. Men sen så var jag tvungen och fråga om grönt ljus då.. O då blev han helt plötsligt generad o hade ingen svar på min fråga.. Då fråga jag han,, kommer folk i sånna fall tro att det finns nån jävla stoppljus mitt på vägen som lyser grönt ellr??.. Jag kan ändå förstå att dom kan bli lite tjuriga om neonljus vid körning.. Men va fan ärligt talat,, när bilen står parkerad.. Vem fan bryr sig om det??.. Sen så var den jävla snubben tvungen att snacka om hans aluminiumvinge.. Han sa att den inte fick vara högre än 30 cm :S.. Men vissa andra polis säger att man inte får ha det överhuvudtaget.. Vilken överenskommelse har dom egentligen??.. Dom säger att en aluminiumvinge kan skada passagerarna vid en olycka.. Hur ofta händer det att en aluminiumvinge krossar rutan o en 5 åring får osthyveln i huvvet??.. Då kan väll lika gärna en aluminium antenn ( som jag såg på en lyxig merca ) göra lika mkt skada.. Om aluminum nu skadar så mkt då borde det väll inte finnas kolfibervingar heller... Jag tycker fan att ägeren till bilen borde själv få bedömma vad han vill ha i bilen,, så länge den inte stör andra.. En vinge skulle inte störa nån annan,, inte enligt min åsikt.. Men enligt dessa " smarta " poliser vi har runt om i landet så han det hända dödsfall vid en olycka.. Det händer det oftast i vilket fall som helst.. Man kan inte gå runt o va rädd att man blir dödad av alla saker som finns i en bil