3260
Sök

AC-påfyllning i Västerås??

Reservdelsman
61 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Någon som vet en påfyllare av AC i Västerås?
Pris?

Örebroare i exil
970 Inlägg
7 juni 2007
www.tunbykyl.se där har du en iaf.

Priset brukar bero helt på hur stor mängd medium som ska fyllas.

Hej FRA!

Reservdelsman
61 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Tack för tipset! Har provat ringa men inget svar.

Ringde en annan kille som skulle ha 700kr i grundfelsökning, 1100kr för att fylla och så ville han ha 500kr ifall några o-ringar skulle skulle behövas bytas... alltså: 2300kr då.
Jag som bara ville ha en påfyllning...

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
7 juni 2007
Är det ett seriöst företag som är anslutet till SWEDAC så får man inte fylla utan att felsökt och bytt nånting. Är nåt miljögrejs.

76 Inlägg
8 juni 2007
Testa åk till nån som jobbar med kylning . nått litet företag som installerar condition, värmepumpar mm. Dom har gas som du kan fylla på med.  dom gör det säkert svart för ett par 3hundra kronor.
Senast redigerat av VoS (8 juni 2007)

Örebroare i exil
970 Inlägg
8 juni 2007
Corsa_GSi skrev:
Tack för tipset! Har provat ringa men inget svar.

Ringde en annan kille som skulle ha 700kr i grundfelsökning, 1100kr för att fylla och så ville han ha 500kr ifall några o-ringar skulle skulle behövas bytas... alltså: 2300kr då.
Jag som bara ville ha en påfyllning...

Det finns ju trots allt en anledning till varför du har slut på medium. Så att trycka i spårämne och trycksätta systemet är inte fel att göra. Förmodligen har du en liten läcka nånstans. Tex en o-ring eller torkfiltret  och fyller du då på utan att fixa läckan är det snart tomt igen. 1100 för fyllning är absolut inte dyrt. Normpriset brukar ligga på andra sidan 1500 kr. Hade jag haft tillgång till utrustning, hade jag kunnat göra det åt dig. Men så föll det sig inte den här gången...

Har du lust att bege dig utanför V-ås, finns det en kanonbra firma i Arboga som inte är så farligt dyra. P & B bilservice heter den.

Hej FRA!

Körv
3 535 Inlägg
8 juni 2007
Man skall inte uppmana till brott tongue

Truckdriving Man

Reservdelsman
61 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Jisses va det ska tjänas på allting när det gäller miljön. Undrar just hur måga som blir lurade varje år på det här sättet. Jag vet inte hur många bilar som min bror och några av mina vänner har fyllt på med medium utan att det läckt ut.
Jag ska kolla med en mindre firma då.
O-ringar kan jag själv skaffa och byta om det är så att det läcker ut igen.

Sök