va ute i helgen me bilen och snöt mot 740 tic och bmw, tyvärr gick de mindre bra för mej pga att remhjulet på vevaxeln gick sönder och flög runt under huven sen ut, men allt klarade sej. Killen som hade motorn ja skulle köpa ringde och sa att han sålt den till en annan så jag få¨leta vidare!
va ute i helgen me bilen och snöt mot 740 tic och bmw, tyvärr gick de mindre bra för mej pga att remhjulet på vevaxeln gick sönder och flög runt under huven sen ut, men allt klarade sej. Killen som hade motorn ja skulle köpa ringde och sa att han sålt den till en annan så jag få¨leta vidare!
Vad tråkigt på en sån fin bil
satte dit ny remskiva och ny rem så nu går den som ett skott igen
nu har jag även skaffat fram ny motor dock utan topp, den är borrad 92.5. 2.1liter har borr 92 och 2.2liter har 93 så jag borde hamna mitt i mellan altså 2150cc borde få lite mer vrid och hästar med denna iaf
har nu börjat montera klarglas lyktorna och eftersom att jag tycker att de skulle va nice att kunna använda orginal ljusinställnings skruvarna så fanns det bara ett alternativ och de var självklart att modda orginal lykt fästet tog bara tre bilder men kommer att ta fler till veckan! Lyktorna är endast provmonterade nu och rosten vid blinkersen som jag har pillat fram ska självklart fixas även blinkersen ska bort!
tonat rutorna och även börjat med att lägga igen blinkersen på framskärmen endast slipning och lack kvar på ena sidan! men har bara bild på toningen. Det är tonat både på fram och bak rutorna! vad tycks?
jag och en kompis slipade och spacklade färdigt idag, dock hade jag inte kameran med när de slipades och spacklades. Bilder på grundlack till klarlack finns iaf, blev en liten kant men mycket av den kommer att försvinna när bilen poleras. själv blev ja nöjd.