3337
Sök

Hata motorist tråden

draminbil.nu
1 382 Inlägg
13 juni 2007
wh0re skrev:
Liman skrev:
Va larvigt tongue Jag kör bmw, Händer väl att jag kör fort tongue Men jag kör väl fan för fort oavsett om det är en bmw m3 eller en ferrari tongue Går bilen snabbt, ja då är ju risken stor att man kör för fort tongue Vi bmw förare är ett utsatt släkte tongue

Det är inte många som kör för fort i sin Folka-buss eller i sin lada smile

Du ska få åka med mig nån gång! tongue

4 506 Inlägg
14 juni 2007
Var gör glad när det skulle komma ett nytt bil program, Såg på det första programet och har inte brytt mig om att lägga ner tid på det igen, Det är värkligen totalt värdelöst..

Kan du andas kan du dö.

Student
232 Inlägg
24 juni 2007
Den första kloka artikeln från Robert Collin

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 92,00.html

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

242 Inlägg
24 juni 2007
Tore skrev:
Den första kloka artikeln från Robert Collin

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 92,00.html

Ja, för en gångs skull skrev han en vettig artikel !!!

Smålänning
7 883 Inlägg
24 juni 2007
Det vore ju trevligt i alla fall om dom kunde ha bilitresserat folk som håller i programmet... Och Joppe Pihlgren var ju ganska hyfsad i Motorjournalen, men inte i Motorist? Undrar varför?

Nej, motorist är ett jäkla lågbudgetprogram, som alla SVT:s nya program. Vi vill ha TopGear, Motorjournalen, FifthGear tillbaka. Mera motor på tv4+ är bättre, och faktiskt riktigt bra numer.
SVT kan inte göra nåt riktigt.

Motorist känns som om det bara ät till för att föra fram miljöpartiets åsikter om bilism.
Slår vad om att Toyota Prius skulle vinna över golt GTI om dom testade dom. Prius är ju mer miljövänlig...

Nej, Jag vill inte betala för Motorist!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 751 Inlägg
24 juni 2007
twin_cam skrev:
Det vore ju trevligt i alla fall om dom kunde ha bilitresserat folk som håller i programmet... Och Joppe Pihlgren var ju ganska hyfsad i Motorjournalen, men inte i Motorist? Undrar varför?

Nej, motorist är ett jäkla lågbudgetprogram, som alla SVT:s nya program. Vi vill ha TopGear, Motorjournalen, FifthGear tillbaka. Mera motor på tv4+ är bättre, och faktiskt riktigt bra numer.
SVT kan inte göra nåt riktigt.

Motorist känns som om det bara ät till för att föra fram miljöpartiets åsikter om bilism.
Slår vad om att Toyota Prius skulle vinna över golt GTI om dom testade dom. Prius är ju mer miljövänlig...

Nej, Jag vill inte betala för Motorist!

Programmet suger ju för bilfantaster. men det är ju informativt för äldre folk som kanske är ute efter en ny bil... Alla kan inte ha råd med Ferraris och Lambos som TopGear visar..  Man kan ju inte bara visa snabba bilar på motorprogram.! eller?

Who Djaa bless no man curse

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2007
Vilken tid går det?
På ettan eller tvåan?
Efter en sån här tråd så måste jag ju se det big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

terazzi
24 juni 2007
Måste nu lägga mig i, såg det senast och vad är det för jävla skitprogram.. det e som o se nån som bara spelar in lite med en kamera.. fan sämre finns inte!!
5th gear började dem visa igår på Discoevery big_smile dem är så mkt bättre!!

Motorjournalen visas ju på 9an och den saknar man sad  Men motorist kommer nog läggas ner.. sånt skit tänker jag inte betala för.. men det va som jag sa i nån annan tråd SVT suger och deras programledare är som en stenmur,hårda och tråkiga samt jävligt irriterande..

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
24 juni 2007
_SKIT_ program

956 Inlägg
24 juni 2007
Bullibert skrev:
_SKIT_ program

kan bara hålla med

eldus veldus

R_Weber
24 juni 2007
Robert Collin är inte ensam bland motorjournalisterna....

http://www.bilsport.se/blog.php?id=45350

Jag själv instämmer också i att det är ett riktigt trist och dåligt motorprogram...

671 Inlägg
24 juni 2007
sjukt bra att vi e många som hatar motorist... det e så jävla dåligt å riktar sig absolut inte till bilintresserade. Å vad e det för folk dom har med? helt okunniga å värdelösa. det e typ som om min morsa skulle vara med i ett fotbollsprogram! Lägg ner skiten!!

Second is the first loser

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
24 juni 2007
Liman skrev:
Va larvigt tongue Jag kör bmw, Händer väl att jag kör fort tongue Men jag kör väl fan för fort oavsett om det är en bmw m3 eller en ferrari tongue Går bilen snabbt, ja då är ju risken stor att man kör för fort tongue Vi bmw förare är ett utsatt släkte tongue

Tror inte åldersgruppen som programmet är tänkt för, är dem som skriver 18 smiley-tecken i sina inlägg...
Men nog är programmet torrt och inte särskilt intresseväckande, det kan jag hålla med om.
Fast vad skulle vitsen vara med att ha ett public service-program (á la top gear) där man "bara" testar fartvidunder, hur fort en F1-bil går inomhus, bilar för x antal miljoner etc. Det lämpar sig snarare för dem som är bil- och prestandaintresserade (+ dem som lever kvar i sandlådeålder med monster trucks kanske wink ) än för kanske 30-40 åringarna som nog är svt:s tilltänkta målgrupp?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

79 Inlägg
24 juni 2007
Sämre program får man leta efter!
Det kan vara mer värt att kolla på t.ex. polska motorprogram även om man inte fattar nått så är det mer givande än den skiten!

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juni 2007
Tycker han pittögda e rolig:D

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

7 120 Inlägg
24 juni 2007
haxer skrev:

HAHAHHAA!! lol

Joppe heter han

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juni 2007
Aerodynamik skrev:
haxer skrev:

HAHAHHAA!! lol

Joppe heter han

Jo han är väl ok? Men den sur pussien kan dom slopa "hon ska verka bil intresserad" wink

Civ.Ing.
70 Inlägg
24 juni 2007
Motorist är inget bra program men om man skall vara nyanserad så finns det mycket att invända mot de andra också....

Top Gear: Vad ger det mig att sitta och se en lång kryllhårig engelsman sitta och skrika i en supersportbil på en bana? Bilar väldigt få har råd med. Eller detta hat mot fartkameror eller husvagnar - varför älta det?

Motorjournalen och Mera Motor är mer eller mindra bara kopior på Top Gear.

Ovan nämnda program är förvisso program som jag gärna tittar på om jag inte har annat för mig.

Top Gear i sina biltestarinslag kommer alltid fram till att den brittiska bilen är bättre (trots sämre på alla mätbara punkter samt dubbla priset) för att den är snyggare eller något annat.

Vilket konsumentvärde ger detta?

Fifth Gear såg jag dock igår för första gången och de verkar vara vettiga på många punkter. De udda men "realistiska" krocktesterna tex är ju intressanta.

De brittiska programmen och deras svenska kopior är inget annat än underhållningsprogram för motorintresserade.

För mig ger det lika mycket/lite som att höra om en flerbarnsmamma intryck av en Mazda 5 i trafik som en galen britt på en racerbana i en Köningsegg.

Erfarna journalister eller amatörer - tja det skadar väl inte med en blandning. Har själv testa många nya "rosade" bilar där man upptäckt att journalisterna fokuserat på andra saker än en själv.

Tar inte Motorist i försvar - de har mycket som kan förbättras men ta inte efter barnsligheten hos de andra.

Saknar Trafikmagasinet - speciellt killen i brun overall som fick testa baksätesutrymmen.

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juni 2007
saknar bosse lille big_smile

1 231 Inlägg
24 juni 2007
haxer skrev:
saknar bosse lille big_smile

Ja det var ju klockrent smile

Mitt projekt: Evo III

Sök