Tänkte dela med mig lite av min deppiga händelse, jag mår bra, men eftersom att bilen numera behöver en del fix som kommer hamna på ett antal tusen är jag ganska depp.
Kom i ca 50km/h på en väg då vi båda kommer på sent att vi ska höger, för sent. Hade man haft hjärnan med sig så hade man kört rakt fram, men det gjorde jag inte. Hjulen låste sig och vi gled rakt in i en refug med en lyktstolpe på. Ett fjäderben är krökt, tråget läcker, huv, skärmar, front är helmos. Balkar vet jag inte om det behövs nya eller om de går att knacka till. Får se över motorfästena med. Punka blev det med. Inga perssonskador dock.
Tyvärr inte, den står på mor så även om den vart försäkrad så hade vi nog gått mer back på att sumpa hennes premieoch ta ut självrisken. Ska försöka hitta en reservdels-audi.
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Tyvärr inte, den står på mor så även om den vart försäkrad så hade vi nog gått mer back på att sumpa hennes premieoch ta ut självrisken. Ska försöka hitta en reservdels-audi.
Så du menar alltså att försäkringsbolaget redan har konstaterat att det rör sig om så kallad "skenförsäkring" och inte tänker betala ut någon ersättning?
Nej, det är inte anmält, den är bara trafikförsäkrad. Ville bara få frma att även om den vart halv/helförsäkrad så hade man nog inte sparat någe pådet.
om din mor är i tillräckligt hög bonusklass så rör sig inte hennes bonus efter första olyckan. ring och kolla! hon får alltså en andra chans i så fall.
om din mor är i tillräckligt hög bonusklass så rör sig inte hennes bonus efter första olyckan. ring och kolla! hon får alltså en andra chans i så fall.
Nu var den ju bara trafikförsäkrad, och att "låtsas" ha krockat efter att en helförsäkring gått in funkar inte heller då polisen och bärgningsfirman har vart där och antecknat. Bara att samla kraft, ork och tid och försöka få ordning på det, just nu ligger motvationen i bott dock. Tar nog några dar innan jag gör något.
Du kan vara glad, krockade igår (tisdag) i min rex med 5 pers i. Citerar från en tråd jag skrev på HPC: Vi var 5 st (!) i CRXen som bara skulle åka 1 mil men mitt på motorvägen när jag skulle köra om så får bilen sladd och hjulen viker sig åt höger och börjar wobbla och det slutar med att vi i hög hastighet flyger i diket, bilen voltar några gånger och hamnar upp och ner.
Kolla på bilderna, det är ett under att vi inte är döda. Den värsta skadan blev ett brutet nyckelben hos en kille, resten av oss är mer eller mindre oskadda, några har värk, nån hade fått lite hjärnskakning + något med njuren och nån har fått sy. Själv klarade jag, som körde bilen, mig fysiskt oskadd. Har liteont i nacken bara.
Jag lider med dig. Voltade precis med min Golf ar för mindre än en timme sen.. Foton kommer när jag får tillgång till en ny bil och kan åka dit med kameran. Fungerade inte med telefonen i mörkret.