Jo det är ju så att jag köpte en 4-hjuling för 3 veckor sedan för att jag skulle ta mig till jobbet när bilen var isär skruvad!
Dag 1 åker till jobbet reagerar på att blinkersen inte fungerar inte mer med det kommer till jobbet går in byter om sedan fråga några arbets kamrater vad jag köpt? ja ni kan ju gå ut å titta mena jag lite stöddigt sagt å gjort dom gick ut å kolla sedan roppa dom ut mig första blicken man får är att det rinner olja ifrån motor å bakaxel sedan tänker man vad är detta kollar på stickan det finns olja kvar stoppar i nyckelen å ska starta puffar till en gån försöker igen.... pang.. det var batteriet som explodera... får ta den på kärra hem..
Dag 2
Köpt nytt batteri för jag måste ha den till jobbet som sagt... fyller på olja som sedan rinner ut efter körning
Dag 3
riger upp leverantören å talar om felen han svarar... Byt olja i motorn så slutar det läcka hmm tänkte jag och gick å köpte en delsyntet olja för mc motorer... Han skulle beställa ny ladd regulatorå skicka inom 2 veckor
dag 4
Växlarna börjar hoppa ur + inga bromsar Ringer upp dom igen förmycket olja i får jag som svar + justering av broms för er som undrar varför jag inte lämna in den det är 20 mil för mig som inte alltid har bil..
2a veckan Sätter mig ska åka till jobbet lägger i backen pang tvär lås i drivningen slår baklänges repar kåpor + lyse mm går sönder + att avgasaröret gick av ringer upp dom igen inge svar.. svetsar dit ett gammalt ligandes avgas rör.. ringer senare får till svar kom in med den jaja tänkte jag vi bestämde att vi skulle träffas å göra en utredning på en gång om vad som ska hända.. jag tar ledigt från jobbet och åker dit när jag kommer dit är han inte där utan någon annan som säger att det ska ta en vecka för utredningen hmm tänker man åker hem
2 dagar senare ringer dom å säger att det var förmycket olja i motorn + att bromsarna är slut dom vill ha 1500kr för att fixa det.. jag säger nej å han säger vi åter kommer 1 timma senare ringer dom igen å säger vi kommer inte göra något åt någonting för du har hoppat med den! jag blir rasande skickar telefonen igenom väggen! läser igen annonsen där det står för väg eller ofrode ska han inte hålla för en grus väg då?`?? si nu sitter jag här betalt massa pengar för en vara jag inte kan använda!!! Vad F*N ska jag göra?
har du hört talas om garanti? det är bara för dom att fixa! annars så ringer du aftonbladet eller någon annan snyftig skittidning och dessutom anmäler dom till ARN.
har du hört talas om garanti? det är bara för dom att fixa! annars så ringer du aftonbladet eller någon annan snyftig skittidning och dessutom anmäler dom till ARN.
MVH Andreas
på deras sida står det
Garantier Våra motorfordon klassas som tävlings/lek fordon och omfattas endast av en funktionsgaranti vid leverans. Detta innebär att maskinen skall fungera tillfredsställande vid leveranstillfället
MVH Andreas
+1! Tidningar är bäst på sådant! gör det direkt, maila aftonbladet med samma story som du uppgav nu! Så ska du se att han kommer bli väldigt rädd, och inte så många kunder lär han ha heller.. sen så skriv även att du kommer göra en konsumentverks & polis anmälan! Hoppas de löser sig för dig!
MVH Andreas
+1! Tidningar är bäst på sådant! gör det direkt, maila aftonbladet med samma story som du uppgav nu! Så ska du se att han kommer bli väldigt rädd, och inte så många kunder lär han ha heller.. sen så skriv även att du kommer göra en konsumentverks & polis anmälan! Hoppas de löser sig för dig!