2401
Sök

Kraftigt besviken av atv köp

349 Inlägg
14 juni 2007
skriv till aftonbladet det lät mest roande i mina öron

opelmtx
14 juni 2007
Trådstartare
tommie87 skrev:
skriv till aftonbladet det lät mest roande i mina öron

haha ja får göra det

Kettunen
14 juni 2007
Trådstartare
Fy fan vilka svin dom är!
Så gör man inte även om det är en billigare atv! pengar är pengar! inget man skiter ut.
Senast redigerat av Kettunen (14 juni 2007)

opelmtx
14 juni 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Fy fan vilka svin dom är!
Så gör man inte även om det är en billigare atv! oengar är pengar! inget man skiter ut.

nä precis kostar iaf 15,000kr

Kettunen
14 juni 2007
Trådstartare
Jag hade gett tidningarna samma story som du gett här fast du skriver oxå vilket företag du köpt det utav Eller så ringer du igen o säger att du har 2 års garanti ( Vilket man alltid har ) Säger han nej så säg att du går ut i tidningarna med detta & Ringer ARN

opelmtx
14 juni 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Jag hade gett tidningarna samma story som du gett här fast du skriver oxå vilket företag du köpt det utav Eller så ringer du igen o säger att du har 2 års garanti ( Vilket man alltid har ) Säger han nej så säg att du går ut i tidningarna med detta & Ringer ARN

Jo har tänkt det ska ringa å kolla allt bara så jag har något att stå på så att säga

Kettunen
14 juni 2007
Trådstartare
Det tycker jag du ska göra!
Hoppas allt löser sig nu i alla fall!

FreddeK
14 juni 2007
Trådstartare
man får vad man betalar för. handla av lokal kända handlare som säljer hyffsade grejer så brukar det lösa sig! finns mycket dynga därute!

opelmtx
14 juni 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
man får vad man betalar för. handla av lokal kända handlare som säljer hyffsade grejer så brukar det lösa sig! finns mycket dynga därute!

Jo men nu är det så att jag inte har plånboken full med pengar ska försörja mig skälv min 3 åriga son å tjejen då hon pluggar å inte tjänar pengar än.. på ca 12500 i månaden
man sparar å sliter för at köpa något sådant

Mångsysslare
303 Inlägg
14 juni 2007
Tycker du ska ta kontakt med konsumentverket , och be dom ta kontakt med säljaren så får du garanterat ett samtal till baka // matte

Livsnjutare
342 Inlägg
14 juni 2007
opelmtx skrev:
Bullo skrev:
har du hört talas om garanti? det är bara för dom att fixa! annars så ringer du aftonbladet eller någon annan snyftig skittidning och dessutom anmäler dom till ARN.

MVH Andreas

på deras sida står det

Garantier
Våra motorfordon klassas som tävlings/lek fordon och omfattas endast av en funktionsgaranti vid leverans.
Detta innebär att maskinen skall fungera tillfredsställande vid leveranstillfället

Då kan du tyvärr känna dig rätt lurad! Om jag inte missminner mig så har man inte 2 års garanti på Tävlings/Lek fordon, det gäller nog samma som nya snöskoter maskiner som går på crossbana! Eftersom dom blir rätt hårt piskade så kan dom inte ge garantier!

Det var väl något liknade på Plus för ett år sedan kanske? Någon gubbe som köpte en Atv o den läckte olja o rostade som f*n..

Men stå på dig o hör av dig till ARN, eftersom det handlar om en skapligt stor summa!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

1 417 Inlägg
14 juni 2007
Du kan ju börja med och berätta vilka du köpte den av? smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
14 juni 2007
Fan va surt... 2 polare till mej köpte också sådan leksaker förra veckan varav ingen går nu :S begge har massa fel varav en tappade hela avgassytemet el som inte funkar aa you name it...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

796 Inlägg
14 juni 2007
Av den här tråden blir man ju verkligen avskräckt

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

opelmtx
14 juni 2007
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Fan va surt... 2 polare till mej köpte också sådan leksaker förra veckan varav ingen går nu :S begge har massa fel varav en tappade hela avgassytemet el som inte funkar aa you name it...

Jo ganska många har man hört

opelmtx
14 juni 2007
Trådstartare
ronne skrev:
Av den här tråden blir man ju verkligen avskräckt

ja man kan ju säga att man ångrar sig

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 juni 2007
skulle köp en Loncin kina märke men funkar bra våran har varit hel i snart 3 år smile

820 Inlägg
15 juni 2007
Ring Sverker och sen ringer du företaget och berättar att dom ska få vara med i Plus...
Sen kan du ju alltid ta kontakt med aftonbladet ock konsumentombudsmannen smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 juni 2007
De har redan vart me en sådan 4hjuling där... den va också helt hopplös rostade och hade sig direkt... så tror inte dom vill ha me en sådan skit sak igen smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sök