2677
Sök

Fel på vindrutetorkare Audi A4...

190 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Fel på vindrutetorkare Audi A4... -04

Nån som vet vad det kan vara för fel på vindrutetorkarna fram på min bil.

All elektronik på bilen för övrigt är som den ska.

Men!  Vindrutetorkarna fram går skit sakta, ibland stannar på mitten. Alla tre hastighetslägen går lika sakta.

Hade dom lossnat från fästet hade dom inte gått alls.. likaså om nån säkring gått.. fattar nada :S....

Saab 9-5 2.0T :)

646 Inlägg
14 juni 2007
Det som har skitvanligt på Audi årsmedeller mellan 96 - 00 är vindrutetorkar motorena brukar ge sig eller erja fast, har vart ute för det på kompisens a4. Vi plockade ner och smörjde upp alla leder! Fungerade skitbra. Kan nog nästan lova att det e det som är felet.

Bara att börja plocka ner och smörj upp smile

MVH Mikael

190 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Jasså jasså.. ja de verar ju som de kervar ganska rejält :S.... plocka ni bort motorn o hela paketet lr räckte det med att skruvadän torkar armen o smörja.. ??

Camitz skrev:
Det som har skitvanligt på Audi årsmedeller mellan 96 - 00 är vindrutetorkar motorena brukar ge sig eller erja fast, har vart ute för det på kompisens a4. Vi plockade ner och smörjde upp alla leder! Fungerade skitbra. Kan nog nästan lova att det e det som är felet.

Bara att börja plocka ner och smörj upp smile

MVH Mikael

Saab 9-5 2.0T :)

498 Inlägg
16 juni 2007
Standardfel på vag.
Har samma problem med min passat.
Det är länkarna mellan motorn och torkarna som kärvar.
Lösning: byt hela länkpaketet eller smörj med någon krypolja då och då.
Själv smörjer jag upp det då och då(4-5mån imellan).
Spruta på och hjälp torkarna att gå för hand(håll på i minst 10 min, smörj imellanåt), låt de sedan stå tills dagen efter så ska de funka.
Senast redigerat av enpatte (16 juni 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
16 juni 2007
Jag har EXAKT samma problem med mina.
Var ingen höjdare när vi körde hem idag, 130km/h och regn...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök