2375
Sök

Min Ac på min 9.5 funkar inte som den ska

19 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Jag har en Saab 9-5 aero 03 och nu i sommaren så märkte jag att ac:n inte funkar som den ska. Den blir aldrig kall, utan blåser endast ljummen luft.
De är ju sådär lagom skoj nu när sommaren kommer och man inte är sugen på att sitta i 30 grader varm bil!
Någon som har en idé om va de kan vara?

Vore tacksam för hjälp!

5 Inlägg
15 juni 2007
Tjenare
var å jobbade på saab i ca 1 halvår och hade dom hade ganska mycket problem med ac
Oftast brukade de inte vara nå större fel.
Vi brukade göra en tömning och sen fyllde vi med lite mindre kylmedel än rekomenderat, då brkade de funka bättre

Carolina = Turns like a Cadillac stings like a Beemer

19 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Tack ska testa de så får vi se vad som händer!
Bra sida detta man kan ju få massa tips o hjälp ju!

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
15 juni 2007
Tror att du kan nolla acc:n genom att trycka ner "Auto" och "off" samtidigt (tror jag det var) i 10sek så gör du en återställning på acc där kan du även få upp felkoder på acc vad trolig orsak är smile

gå in på www.stcs.nu på det forumet de kan det!!
Senast redigerat av RHO (15 juni 2007)

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

bojboj
15 juni 2007
Tja, lånar tråden lite

Jag ägen en Polo Gti 00:a där ac´n la av. Trodde att gasen i den va slut men på en firma så mätte dom trycket o sa att den va rätt så full och inte behövdes att fylla på. Jag har två lägen på min klimatanläggning, Econ och auto. Econ är att den kör utan ac och auto då är ac´n påslagen. När jag tryckte på knappen så kunde man höra hur kompressorn gick igång för ac men nu så har det slutat och är helt tyst. Någon här inne på garaget som vet vad det kan va för fel?

97 Inlägg
16 juni 2007
precis som zcrewball säger är det väldigt vanligt att torkfiltret spricker pga olika material just i ögat, även kompressorn brukar lägga av på saabarna, var precis och fick fixat en ac, då höll dom på med en 9-5 och nyfiken som man är så frågade man ju!!

97 Inlägg
16 juni 2007
bojboj! är det för lite gas i systemet startar inte kompressorn, så troligen har du för lite!

bojboj
24 juni 2007
dalldall skrev:
bojboj! är det för lite gas i systemet startar inte kompressorn, så troligen har du för lite!

Fick lämnat in bilen och det visade sig att det var magnetkopplingen till Ac-kompressorn som va kass. Köpte en begagnad kompressor så bytte dom magnetkoppling utan att behöva ha ner hela kompressorn, då slapp jag fylla på ac´n!! Men tack ändå

Sök