2482
Sök

Pierburg trottel

12 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Behöver ett specialverktyg för att ställa in trotteln i periburg 175:an vet någon hur detta verktyg ser ut? om det går att tillverka ett eget hemmagjort?

För trotteln på pierburgaren vill inte öppna,utan vid full gas varvar den kanske 1000-1200.
men om jag öppnar trotteln lite så går den att varva fullt!

skicka gärna någon bild eller beskriv hur detta specialverktyg ser ut eller hur man justerar trotteln på pierburgaren! cool

Reparatör
630 Inlägg
16 juni 2007
R0ss0 skrev:
Behöver ett specialverktyg för att ställa in trotteln i periburg 175:an vet någon hur detta verktyg ser ut? om det går att tillverka ett eget hemmagjort?

För trotteln på pierburgaren vill inte öppna,utan vid full gas varvar den kanske 1000-1200.

skicka gärna någon bild eller beskriv hur detta specialverktyg ser ut eller hur man justerar trotteln på pierburgaren! cool

hade ett verktyg i många år som jag snodde ihop av en 8 tums spik . Sågade av spiken och sågade ett litet spår i änden på den . " det va kris en gång som sagt " men det funka kanon i många många år , nu vet ja inte var det e längre annars kunde ja fotat å skickat det till dig

21 761 Inlägg
16 juni 2007
R0ss0 skrev:

Om trotteln inte vill röra sig när den ligger i viloläge så är det något som gör att den kärvar, om nålen är rak och sitter som den ska så tror jag att det antingen är munstycket som inte är centrerat eller att "trotteldämppinnen" är sned. Den pinnen som sitter inuti trottelröret alltså.

Sök