5199
Sök

Dumpventil utan TURBO

437 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Tjena, jag och några kompisar undrar om man sätta dumpventil i en bil som inte har turbo, det måste finnas ett sätt att få fram den underbara ljudet utan att ha Turbo. Finns det ingen MÖJLIGHET till de. Om du har råd o tips skriv till mig. Jag måste få fram det ljudet utan spendera tusentals kronor.

Mvh /Speddy_Gonzales

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
17 juni 2007

Allt för den där jävla hatten!

118 Inlägg
17 juni 2007
hehe... de verkar ju vara något o tänka på om man inte har turbo...

437 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
http://www.saber-edv.com/

There you go wink

Låter den inte den riktigt falsk asså jag vet att det är falskt men löjligt falskt ljud..

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding

Öh, barlös.
300 Inlägg
17 juni 2007
Lät ju som pyspunka varje gång han släppte på gasen ju hmm

4 767 Inlägg
17 juni 2007
Turbokonventera istället? big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

med lem
1 925 Inlägg
17 juni 2007
vilken av länkarna ska man trycka på för att höra hur den låter ? big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

437 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
vilken av länkarna ska man trycka på för att höra hur den låter ? big_smile

http://www.saber-edv.com/demo-video.html kopiera den länken

437 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Erick skrev:
Turbokonventera istället? big_smile

Mvh
Erick

Jag hade velat göra de men 1 sbp kommer jävlas med en och 2 att kommer bilen palla Turbo
Senast redigerat av Speddy_Gonzales (17 juni 2007)

Avstängd
40 Inlägg
17 juni 2007
lät fejk som fan o äkligt med

Kawasaki KX

89 Inlägg
17 juni 2007
Fasen vad töntigt big_smile

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
17 juni 2007
150 pund låter väll som lite väl mycket pengar!! för en fejk grej....!! en högtalare , en givare för när du släpper gasen...!! och en loop med ett dump ljud...!!
Senast redigerat av offarn (17 juni 2007)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Senator
323 Inlägg
17 juni 2007
haha billigare att köpa en visselpipa

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

437 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Det lät bara extremt löjligt, att sätta den på sin bil får man skylla sig själv om man blir utskrattad. Jag har för mig att det fanns en annan företag som lät lite mer Real än de Saber skitet.

Skattebetalare
87 Inlägg
17 juni 2007
Varför inte bara köpa sig en turbobil istället?
Om man nu bara e ute efter ljudet så finns det ju hur mycket som helst som är tillsalu för relativt små pengar.

Student
232 Inlägg
17 juni 2007
bygg in en vanlig kompressor i bilen sen sätter du en dumpventil på trycktanken till den så borde du kunna få ett gött ljud

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

727 Inlägg
17 juni 2007
HERREGUD!!! roll blås pengar på en snurra och lite svetsjobb istället eller köp nå gammalt saab/volvo skrot som har turbo, ni kommer bara att göra bort er å folk kommer garva läppen av sig när ni visslar runt med en högtalare under huven

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Smålänning
7 887 Inlägg
17 juni 2007
sätt en 12 volt kompressor och en liten tank, sen en mikrobrytare på gaspedalen, så att det pyser varje gång du släpper pedalen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Avstängd
914 Inlägg
17 juni 2007
Speddy_Gonzales skrev:
Tjena, jag och några kompisar undrar om man sätta dumpventil i en bil som inte har turbo, det måste finnas ett sätt att få fram den underbara ljudet utan att ha Turbo. Finns det ingen MÖJLIGHET till de. Om du har råd o tips skriv till mig. Jag måste få fram det ljudet utan spendera tusentals kronor.

Mvh /Speddy_Gonzales

Köp en bil med turbo ist! Jag skulle iaf skratta ihjäl mig om jag hörde en sån där "dump"

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Sök