Gud vad jag blir trött! *gnäll*

Honken_ Klyphuggare
17 juni 2007 · 328 Inlägg

Lite prutning får man väl tåla utan att läppen börjar dallra. och jag är helt säker på att dom flesta här som klagar på prutare prutar själv när dom köper nåt.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Pixxxy
17 juni 2007 · 23 Inlägg

Honken_ skrev:
Lite prutning får man väl tåla utan att läppen börjar dallra. och jag är helt säker på att dom flesta här som klagar på prutare prutar själv när dom köper nåt.

Kan bara tala för mig själv och det var ju inte prutningen i sig som jag gnällde på utan alla j-a påhopp jag fick höra...

Maizer
17 juni 2007 ·

Pixxxy skrev:

Honken_ skrev:
Lite prutning får man väl tåla utan att läppen börjar dallra. och jag är helt säker på att dom flesta här som klagar på prutare prutar själv när dom köper nåt.

Kan bara tala för mig själv och det var ju inte prutningen i sig som jag gnällde på utan alla j-a påhopp jag fick höra...

Ja du har det inte lätt du..

Kettunen
17 juni 2007 ·

Dålig stil av honom att kalla dig sånt pga av att du sa nej!
Som alla andra säger. Ska man pruta så ska man göra det på plats o inte genom mail & telefon!
Vad är det för bil du säljer då om man får lov att fråga?

FireTraXX DFFL
17 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Otrevliga människor är ju apdryga.
Men som trådskaparen säger så: Det är ju inte prutningen i sig som gör en arg.
Jag fick t.ex ner min bil 4000kr mindre än vad DinBil i malmö ville betala killen för den big_smile
(Var ju lättare för mig eftersom att min pappa känner honom)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Chrom Kapten Långsam
17 juni 2007 · 185 Inlägg

Hade gamla bilen (Volvo 850) ute i en dryg månad innan den blev såld i vintras, det var helt sanslöst vilka stollar det kunde ringa och vad folk skulle byta mot, det kan vara grymt jobbigt att orka hålla god min när det kommer någon som är verkligt intresserad med tanke på alla oseriösa.

Sen är det som vanligt synd att se alla fördomar folk kommer med när det gäller människor från andra kulturer. Många har helt enkelt ett annat sätt att se på hur en affär ska gå till som de flesta här i Sverige inte är vana vid. Idioter finns det dock gott om i båda "läger", har ingenting att göra med varifrån man kommer.

Fishy Skattebetalare
17 juni 2007 · 87 Inlägg

Pruta är väl mer regel än undantag. som köpare vill man ju alltid komma så billigt undan som möjligt, och som säljare får man allt räkna med att det prutas. Men SJÄLVKLART, finns dte gränser, precis som med allt annat!!
Jag vägrar låta det prutas över telefon, antingen på plats eller så kan dom skita i det!

En kompis hade ute sin Omega på blocket, alla fel å brister stod i annonsen, bla att fjädrarna bak hade gått av mm mm.
När den 25:e "kompisen" bara ett par timmar ringde så blev han så himla trött på alla som tyckte bilen "va jättefin kompis, sista pris?", så han röt ifrån ordentligt; "-Du, bara för att jag har knullat din mamma så betyder inte det att vi är kompisar"

Kanske inte helt rumsrent, men okej...smile

Pixxxy
17 juni 2007 · 23 Inlägg

Kettunen skrev:
Dålig stil av honom att kalla dig sånt pga av att du sa nej!
Som alla andra säger. Ska man pruta så ska man göra det på plats o inte genom mail & telefon!
Vad är det för bil du säljer då om man får lov att fråga?

En Seat Leon 1,8T 20v

Pan
17 juni 2007 ·

Prutar gör man ju på plats inte över telefon. Palla bli förbannad när man ringer på annonsen bara för att det inte blir som man tänkt sig och säga massa fula grejer.

MrTobias
17 juni 2007 · 1 297 Inlägg

Jag prutade över telefon när jag köpte min bil. Sa till killen att jag inte hade så stor prutmån när jag flygit ner 100 mil för att köpa bilen så vi gjorde upp ett pris över telefon istället smile Till trådskaparen. Surt men sånt är livet, hoppas att det går bättre för dig smile

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
18 juni 2007 · 991 Inlägg

blev ju erbjuden 15 000 för omegan när jag hade den ute på annons (låg ute för 55). sa att han kunde få fälgarna för de sen blev han sur och sa att de fanns ju flera 100 lika som min billigt ute. ja men köp dem då sa jag och la på. fanns då 9 st på blocket..
SUCK.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
mr_persiano *GULAN*
18 juni 2007 · 647 Inlägg

Chrom skrev:
Sen är det som vanligt synd att se alla fördomar folk kommer med när det gäller människor från andra kulturer. Många har helt enkelt ett annat sätt att se på hur en affär ska gå till som de flesta här i Sverige inte är vana vid. Idioter finns det dock gott om i båda "läger", har ingenting att göra med varifrån man kommer.

Håller med dig där. I vissa länder skall man pruta. Det är samma sak när du åker utomlands och kanske hittar nåt du gillar. Man brukar ju oftast pruta då.
Det har hänt mig också när jag lagt ut nån bil på annons att någon typ ger mig ett skitbud och då säger man ju nej. Men att man skall vara otrevlig tycker jag är lite dålig stil.

Till trådskaparen:

Hur mycket ligger bilen ute för? Finns det nån länk till din annons kanske?

JonasPLind
18 juni 2007 · 820 Inlägg

Eliza skrev:
blev ju erbjuden 15 000 för omegan när jag hade den ute på annons (låg ute för 55). sa att han kunde få fälgarna för de sen blev han sur och sa att de fanns ju flera 100 lika som min billigt ute. ja men köp dem då sa jag och la på. fanns då 9 st på blocket..
SUCK.

Säg till när du får för dig att sälja din Vectra för 15 000 smile Då får du min bil inklusive lillasyster på köpet... lol

Om ni säljer bilen till en bilhandlare slipper ni dom dryga jävlarna smile

Pixxxy
18 juni 2007 · 23 Inlägg

mr_persiano skrev:

Chrom skrev:
Sen är det som vanligt synd att se alla fördomar folk kommer med när det gäller människor från andra kulturer. Många har helt enkelt ett annat sätt att se på hur en affär ska gå till som de flesta här i Sverige inte är vana vid. Idioter finns det dock gott om i båda "läger", har ingenting att göra med varifrån man kommer.

Håller med dig där. I vissa länder skall man pruta. Det är samma sak när du åker utomlands och kanske hittar nåt du gillar. Man brukar ju oftast pruta då.
Det har hänt mig också när jag lagt ut nån bil på annons att någon typ ger mig ett skitbud och då säger man ju nej. Men att man skall vara otrevlig tycker jag är lite dålig stil.

Till trådskaparen:

Hur mycket ligger bilen ute för? Finns det nån länk till din annons kanske?

Här finns annons:
http://www.blocket.se/vi/12350390.htm

ironhead volvoraggare
18 juni 2007 · 4 776 Inlägg

bilen var ju skitfin 65000 är ju sista priset för en sån eller

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
hedley Saaboholic
18 juni 2007 · 3 129 Inlägg

Det betèende du presenterar för oss här är exakt det betèende samma kategori av människor överallt närsomhelst osv.. har man inte cigg på stan blir dom likadana, står man före dom i krogkön skall dom mucka etc..

nä fy fan orka med sån skit..

BTW om nån ringer från privat nmr kan man få reda på numret ändå genom polisen om man t.ex skulle känna sig kränkt eller dylikt.

Kommer ihåg när jag la ut en köpes annons, ville köpa en saab 900/9000 för max 20 000 och den skulle vara i bra skick osv..

En kille ringer säger att han har en fin 9000 för 12.. jag åker de 20milen och vad får man se? en bil med fler lackskador än mitt samhälles bilar tillsammans+ läckage någonstans i avgassystemet och dåliga rostlagningar överallt..

Sen har vi en annan nisse som ringde gällande samma sak och sa att han hade en fin cs aero till salu men att han ville ha 50 000kr då börjar man undra vad fan folk har för kopplingsfel i huvet när man skriver MAX 20lök..

Over and out

/Soulcrasher

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
lelleal
18 juni 2007 · 1 150 Inlägg

En gång när pappa skulle sälja våran golf så ringer en utläning ..han presenterade sig inte de han började me va .Du får 10000kr går du med på de big_smilebig_smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
18 juni 2007 · 991 Inlägg

wh0re skrev:

Eliza skrev:
blev ju erbjuden 15 000 för omegan när jag hade den ute på annons (låg ute för 55). sa att han kunde få fälgarna för de sen blev han sur och sa att de fanns ju flera 100 lika som min billigt ute. ja men köp dem då sa jag och la på. fanns då 9 st på blocket..
SUCK.

Säg till när du får för dig att sälja din Vectra för 15 000 smile Då får du min bil inklusive lillasyster på köpet... lol

Om ni säljer bilen till en bilhandlare slipper ni dom dryga jävlarna smile

Hmm hur långt har din lillasyster gått? tongue
Hoppas hon inte har lika kass topplockspackning som min mondeo tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
kalleman00
18 juni 2007 · 140 Inlägg

Pixxxy skrev:
En Seat Leon 1,8T 20v

Hehe, sån har jag med. Även den ligger ute på Blocket. smile Fick ett finfint bud på 45 lax som jag slängde direkt i papperskorgen. tongue

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
Pixxxy
18 juni 2007 · 23 Inlägg

kalleman00 skrev:

Pixxxy skrev:
En Seat Leon 1,8T 20v

Hehe, sån har jag med. Även den ligger ute på Blocket. smile Fick ett finfint bud på 45 lax som jag slängde direkt i papperskorgen. tongue

Aha vad tar du för din om man får fråga?
Oxå lite stylad och trim? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang