2922
Sök

göra ren sportluft filter... med vad?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
med vad och hur gör jag ren mina sportluftfilter?? tänke att dom är ju inte rengjorda så länge jag har haft bilen och man vet ju inte om ägaren innan mig har gjort det heller så det finns ju stor risk för att dom kan vara rätt skitig..

tack på förhand

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
19 juni 2007
bsr har rengöringsgrejor till sportluftfilter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

FreddeK
19 juni 2007
micro med...dom säljer ju KN-produkter och det är bra rengöringsmedel.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
man kan inte göra ren dom på annat vis?? tänkte då jag för tillfället inte har nå sånna rengörings produkter och tar mig inte nånstans att köpa heller då ekonomin är lite knapert för tillfället

typ avfettning och sedan spola av/ur dom eller nått sånt?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
19 juni 2007
_Glenne_ skrev:
typ avfettning och sedan spola av/ur dom eller nått sånt?

Borde väl funka, men sen ska du ha nån olja på filtret med.
Extra virgin olivolja funkar nog inte tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
provade dränka dom i avfettning och så lät jag det dra in lite i filterna sen spolade jag ur dom med en rätt hård stråle vatten... spolade ur dom noga och dränkte dom noga med avfettning så nu hänger dom på torkning tongue så vi får väll se hur det blir smile

Thorssa
19 juni 2007
Undrar om jag inte har ett rengöringskit ståendes i garaget! Jag har bara använt det en gång, du kan få köpa det för en vettig peng om du vill smile

1 231 Inlägg
19 juni 2007
Nu vet jag inte hur länge du haft bilen med det låter ju som ett tag.. inte värt att köpa ett nytt filter? Kostar ju inte speciellt mycket och då får du ett som funkar som det ska

Mitt projekt: Evo III

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 juni 2007
Tjenare, tvättar filtrena till crossen med helt vanlig Diesel och sen sköljer, sen diskmedel tills det inte följer med nån skit i vattnet. Funkar ypperligt för mig...

GM_only
19 juni 2007
diskmaskinen!!! blir riktigt rena, sen är det en annan sak om du inte vill ha sportluftfilter i din diskmaskin haha men bra metod annars

Dr Snuggles
956 Inlägg
19 juni 2007
GM_only skrev:
diskmaskinen!!! blir riktigt rena, sen är det en annan sak om du inte vill ha sportluftfilter i din diskmaskin haha men bra metod annars

Då blir det ju gött ljud i den wink Istället för det jävla brölandet. Haha

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

GM_only
19 juni 2007
Racso skrev:
GM_only skrev:

Då blir det ju gött ljud i den wink Istället för det jävla brölandet. Haha

haha:P

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Lone Star skrev:
Nu vet jag inte hur länge du haft bilen med det låter ju som ett tag.. inte värt att köpa ett nytt filter? Kostar ju inte speciellt mycket och då får du ett som funkar som det ska

ett år ungefär har jag haft bilen... men de blir så dyrt att köpa nya för jag vill inte ha nå billigt skit heller och eftersom jag har dubbla spjällhus så måste jag ju ha dubbla filter med... och det blir dyrt... men dom jag har nu är fortfarande fräscha så dom hänger nog med ett tag till och nu är dom ren också wink hehe

Svetsare
80 Inlägg
19 juni 2007
Jag tvättar det i bräkleen (broms rengöring) har fått det tipset av en tävlings mekaniker. det funkar utmärkt bir som nytt och sen på med luftfilter olja! ha d//Patrik

Det ska va TYSKT!!!

Sök