2760
Sök

Hoppar å rycker när jag ska åka iväg

örebro
46 Inlägg
18 september 2005
Trådstartare
tja jag har världens problem med min golf. Varje gång jag startar bilen efter den stått still ett tag så går den fruktansvärt ojämt på tomgång å "dör" bort om jag försöker åka iväg. Men om jag med tillräckligt mkt kopplings slir å varv lyckas komma iväg så hoppar å hostar bilen i ca 2-300 m sen går d bra. Går inte heller att varva ur den ordentligt när man åker.oftast inte mer än 4-5000. Har Monojetronic insprut och motor typen RP. Bytt styrenhet.insprut,förgasar foten. Får ingen ordning på d.. Kom gärna med förslag

MvH Peter

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
18 september 2005
har du kollat så den inte drar tjuvluft nånstans? om den gärna dör så kan det vara det.kan så klart vara mycket annat också men prova att spreja startgas på slangar,insugsrör osv, varvar bilen upp då så har du felet där.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

711 Inlägg
18 september 2005
Med största sannolikheter är det Fördelarlocket (Tändspolaren) som spökar för dig! Kolla tändstiften först, hjälper det inte då är det som sagt ovan nämnda!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

26 Inlägg
18 september 2005
NITROUS skrev:
har du kollat så den inte drar tjuvluft nånstans? om den gärna dör så kan det vara det.kan så klart vara mycket annat också men prova att spreja startgas på slangar,insugsrör osv, varvar bilen upp då så har du felet där.

problemet verkar ju bara vara när bilen är kall, skulle det vara tjuvluft så skulle problemet vara permanent?

Har haft liknande problem fast tvärtom, det var när den var varm, det var en glapp kontakt till tändspolen

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 september 2005
har haft samma problem 2gr, 1:a gången då var det tändspolen, andra gången var det för lite soppa.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

2 122 Inlägg
19 september 2005
Mattes skrev:
NITROUS skrev:

problemet verkar ju bara vara när bilen är kall, skulle det vara tjuvluft så skulle problemet vara permanent?

Har haft liknande problem fast tvärtom, det var när den var varm, det var en glapp kontakt till tändspolen

inte säkert! om det är packningen som läker lite så kan den svälla och täta

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

10 287 Inlägg
19 september 2005
Problemen behöver inte vara kopplade.

När fick bilen en rejäl service senast? En sådan brukar plocka 90% av alla som har problem av sån här art.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

60 Inlägg
19 september 2005
Det sitter oftast en lite spak i mellan förarsätet och passagerarsätet som du måste slappa på innan du åker iväg. smile

Överladdad Golf Diesel...

Sök