Trevligt att du har en fot i rätt kretsar, hjälper kanske till att förverkliga dina mål? Kanske inte? Men jag tycker det är ganska irrelevant var du får dina delar ifrån, må du jobba som en galning eller ha ärvt en förmögenhet. Spelar ingen roll, det som jag tycker är intressant är att du själv bygger allt och framförallt har så bra designidéer. Tex en liten sak jag tycker du ofta gör så rätt är alla smådetaljer, du har ju lackat huven delvis, inte många tänker på sånna saker, men det är en väldigt viktig detalj. Men det jag blir extra impad när jag stått och snackat med dig och du visar hur många saker som helst som du lagt ner enorm möda på som bidrar till helheten.
Tack ska du ha! Jättekul att höra!
Dock vore förmögenheten du pratar om väldigt trevligt. Vart hittar man en sån? Som ni förstår har jag självklart bra kontakter (vem har inte det som bygger seriösa bilar?) men jag har trots allt en helt vanlig lön. Hade jag varit rik så hade Puman redan varit klart och jag hade glidit runt i något betydligt roligare än en rostig Saab 9000 nu under vintern.
Hade faktiskt ingen aning om det är din far som har Realcar, men det gör ju egentligen ingen skillnad. Om någon säger att det är tack var honom som du har fått ihop bilen så är det ju bara att hänvisa till denna tråden där du bevisar att det är du själv som har gjort allting.
Helgrym bil, hoppas på att Puman blir minst lika cool.
Känns det inte lite sorgligt att sälja något du lagt så otroligt mycket tid, energi och pengar på?
Om jag hade haft ekonomin så skulle jag antagligen köpt den direkt, men nu är fallet tyvärr annorlunda
Jo, det är klart att det inte känns jättekul! Men det är mycket pengar som behövs till annat. Jag tror dock inte att jag kommer sälja den i vinter, får jag inte vad jag vill ha för den så behåller jag den hellre till våren och glider lite.
Det känns inte riktigt som jag är "klar" med den, jag vill hinna använda den lite till innan den försvinner...
Long time no see! Idag tog jag ut Mazdan för första gången i år.
Den kördes bara till verkstaden så att jag kan förbereda för besiktning och påställning. Kan ju kort sammanfatta det som att jag under vintern glömt bort hur bra prestandabilar faktiskt går. Jag hade hjärtklappning i 10 minuter efter att jag råkat halka på gasenpedalen på tvåan... I LIKE!
Jag vet inte om jag ska ta bort alla dekalerna på dörrarna eller låta dem sitta kvar... Jag tycker den var så läcker när den var helt utan dekaler, samtidigt är det ju lite fint på sitt sätt att låta de sitta kvar.
Ska ner och polera bilen snart, ska nämligen vara bal-skjuts imorgon. Även motordag i Igelfors på dagen.
Dock är ju 2009 året då denna bilen bara ska få åka gata. Så det kanske är dags att försätta den i "street mode", jag har redan pillat bort alla banåkningsmärken i rutan...