4007
Sök

timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

798 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Haxxel skrev:
Trevligt att du har en fot i rätt kretsar, hjälper kanske till att förverkliga dina mål? Kanske inte?
Men jag tycker det är ganska irrelevant var du får dina delar ifrån, må du jobba som en galning eller ha ärvt en förmögenhet. Spelar ingen roll, det som jag tycker är intressant är att du själv bygger allt och framförallt har så bra designidéer.
Tex en liten sak jag tycker du ofta gör så rätt är alla smådetaljer, du har ju lackat huven delvis, inte många tänker på sånna saker, men det är en väldigt viktig detalj. Men det jag blir extra impad när jag stått och snackat med dig och du visar hur många saker som helst som du lagt ner enorm möda på som bidrar till helheten.

Tack ska du ha! Jättekul att höra! smile

Dock vore förmögenheten du pratar om väldigt trevligt. Vart hittar man en sån? big_smile Som ni förstår har jag självklart bra kontakter (vem har inte det som bygger seriösa bilar?) men jag har trots allt en helt vanlig lön. Hade jag varit rik så hade Puman redan varit klart och jag hade glidit runt i något betydligt roligare än en rostig Saab 9000 nu under vintern. smile

798 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Som sagt - nu är det Puman som gäller! smile

Withlimb
210 Inlägg
18 november 2008
Hade faktiskt ingen aning om det är din far som har Realcar, men det gör ju egentligen ingen skillnad. Om någon säger att det är tack var honom som du har fått ihop bilen så är det ju bara att hänvisa till denna tråden där du bevisar att det är du själv som har gjort allting. smile

Helgrym bil, hoppas på att Puman blir minst lika cool. smile

105hk rent vansinne!

JDM
593 Inlägg
18 november 2008
timnordlof skrev:
Dock vore förmögenheten du pratar om väldigt trevligt. Vart hittar man en sån? big_smile

Ja det har du rätt i, en sån skulle jag också vilja ha big_smile Bra fråga tongue

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
På fredag kommer Bilsport ut till prenumeranterna! Spännande! big_smile

109 Inlägg
8 december 2008
inte ska du väll gå å sälja pengabrunnen? sad såg den på blocket

::Mina Bilder ::
Sebastian Furstenborg

798 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
RSebaF skrev:
inte ska du väll gå å sälja pengabrunnen? sad såg den på blocket

Vi får väl se om någon är intresserad... smile

JDM
593 Inlägg
8 december 2008
Känns det inte lite sorgligt att sälja något du lagt så otroligt mycket tid, energi och pengar på?

Om jag hade haft ekonomin så skulle jag antagligen köpt den direkt, men nu är fallet tyvärr annorlunda hmm

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Haxxel skrev:
Känns det inte lite sorgligt att sälja något du lagt så otroligt mycket tid, energi och pengar på?

Om jag hade haft ekonomin så skulle jag antagligen köpt den direkt, men nu är fallet tyvärr annorlunda hmm

Jo, det är klart att det inte känns jättekul! Men det är mycket pengar som behövs till annat. Jag tror dock inte att jag kommer sälja den i vinter, får jag inte vad jag vill ha för den så behåller jag den hellre till våren och glider lite.

Det känns inte riktigt som jag är "klar" med den, jag vill hinna använda den lite till innan den försvinner... smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
14 januari 2009
timnordlof : snygga bilder på din vita mazda rx-7 som du har tagit

Nissan Silvia

798 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Long time no see! Idag tog jag ut Mazdan för första gången i år.

Den kördes bara till verkstaden så att jag kan förbereda för besiktning och påställning. Kan ju kort sammanfatta det som att jag under vintern glömt bort hur bra prestandabilar faktiskt går. Jag hade hjärtklappning i 10 minuter efter att jag råkat halka på gasenpedalen på tvåan... I LIKE! smile

798 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Nu är den ute på vägarna igen!

Besiktigad och klar, förutom kass avgasvärden blev det rent papper. smile

798 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/648641_a324rw.jpg
Ojojoj, jag skrattar mig verkligen lycklig varje gång jag kör den. Det är kul att åka bil igen! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/648643_x0n6jo.jpg
Den här har OPELmartin gjort åt mig! Den står på jobbet. smile

798 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
BESLUTSÅNGEST!

Jag vet inte om jag ska ta bort alla dekalerna på dörrarna eller låta dem sitta kvar... Jag tycker den var så läcker när den var helt utan dekaler, samtidigt är det ju lite fint på sitt sätt att låta de sitta kvar.

Ska ner och polera bilen snart, ska nämligen vara bal-skjuts imorgon. smile Även motordag i Igelfors på dagen.

terazzi
15 maj 2009
snyggast utan tim smile

798 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
snyggast utan tim smile

Absolut, dock lite racing med dekalerna på... smile

Dock är ju 2009 året då denna bilen bara ska få åka gata. Så det kanske är dags att försätta den i "street mode", jag har redan pillat bort alla banåkningsmärken i rutan... wink

terazzi
15 maj 2009
hehe najs du smile
om jag får jobb så har jag lovat mig själv och köpa antingen skyline,rx7 eller evo efter 200an smile
När man fixat 200an då smile

798 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
hehe najs du smile
om jag får jobb så har jag lovat mig själv och köpa antingen skyline,rx7 eller evo efter 200an smile
När man fixat 200an då smile

Farsan har två fina Evo 6 till salu... Vita. smile

terazzi
15 maj 2009
hehe men jag e arbetslös sad pluggar just nu..

798 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
Nu är dekalerna borta! Och jag har polerat bilen, första gången jag polerar en hel bil tror jag... Det märks väl imorgon hur illa det blev. smile

Just nu kan jag inte säga annat än att den ser fantastiskt bra ut på alla sätt och vis! smile

Sök