Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Har upptäckt att bilen laddar lite mer nu än tidigare, och jag får "fuel cut" alldeles för ofta. Nån som har nått bra förslag på hur man löser det? Ska finnas nån liten "defender" mot detta tror jag...
Har upptäckt att bilen laddar lite mer nu än tidigare, och jag får "fuel cut" alldeles för ofta. Nån som har nått bra förslag på hur man löser det? Ska finnas nån liten "defender" mot detta tror jag...
Körde på bana för första gången någonsin idag, var riktigt roligt. RS Specialen är inte så lätt som den ser ut, speciellt inte vändningen som de som var där fick bevittna!
Kul var det i alla fall, oavsett resultat... Min bästa tid blev 1:00:82 om jag hörde rätt från videobandet.
Nu glömde jag naturligtvis lappen med vikterna på jobbet, men hittills är bilen lättad med ungefär 44 kg av mig. Dessutom är det en lite lättare version även från fabrik då den saknar taklucka, tunga högtalarpaketet, torkare bak och airbags. Ska bli intressant att väga den i framtiden...
Original Nytt Cat-back 13 kg 5 kg Midpipe (kat) 14 kg 3 kg Stolar (2 st) 31 kg 12 kg Ryggstöd bak 4 kg 0 kg Baksäte ej vägt än 0 kg Bälten bak ~1 kg 0 kg 2-DIN-stereo 1 kg 0 kg
+ Diverse borttagna skruvar, fästen, mattor etc.
Totalt c:a 44 kg borttaget hittills
Några kilo ökat vikt tack vare större fälgar och snart även vinge och 4-punktsbälten.
Tack för visat intresse, jätteroligt! Jag har varit dålig på att göra roliga uppdateringar. Allt blir bättre framåt vintern - just nu vill jag bara åka!
Kom gärna med lite förslag till "baksätet", börjar få slut på idéer!