bygg dit nån glasfiber typ en 12 tums bas lr nå mindre lr kanske nån hållare för tex noz?
Usch nej... Hade först tänkt plocka bort stereon helt. Mer högtalare blir det i varje fall inte.
Är lite anti-NOS. Känns som låtsas-hästkrafter som imponerar på småpojkar. Bättre med tillgänglig effekt i alla tillfällen tycker jag!
RobTheBankz: Jo, vore nog snyggt. Fast känns ju nästan som om man likagärna skulle kunna lägga i baksätet då. Fast det är ju ballare att inte ha nått baksäte iof...
jo kanske men du måste ha bälten kvar om du har sätet i. Men har du bara skin så behöver du inte. Hade med tänkt göra som du men troligen ha samma tyg som golvet
jo kanske men du måste ha bälten kvar om du har sätet i. Men har du bara skin så behöver du inte. Hade med tänkt göra som du men troligen ha samma tyg som golvet
Nej, jag behöver inga bälten. Bilen är registrerad för 1 passagerare. Du behöver bälten i en bil som är reggad med baksäte. Om du sedan sliter ut baksätet spelar ingen roll - men bältena måste vara kvar! Knäppa regler...
Det lutar åt skinn och en liten kolfiber panel med stereon monterad i (mellan sätena), funderar på att köra med iPod-styrning. Jag vill nämnligen inte ha stereon synlig utan ska istället montera mätare och gosaker där stereon sitter vanligvis.
Nej, jag behöver inga bälten. Bilen är registrerad för 1 passagerare. Du behöver bälten i en bil som är reggad med baksäte. Om du sedan sliter ut baksätet spelar ingen roll - men bältena måste vara kvar! Knäppa regler...
Det lutar åt skinn och en liten kolfiber panel med stereon monterad i (mellan sätena), funderar på att köra med iPod-styrning. Jag vill nämnligen inte ha stereon synlig utan ska istället montera mätare och gosaker där stereon sitter vanligvis.
Spackla igen alla ojämnheter och lacka skiten istället.. ha rent där bak.. äkta racinganda
/Stoffe
Det skulle vara riktigt ballt, men jag vill ha mer GT-stuk. Alltså racebil som går att använda till vardags... Lite som en Porsche GT3. Track-day-bil liksom.
Tror inte riktigt det passar med lackat golv och skinnstolar, blir liksom bara fel. Den ursprungliga planen var så, men bilen var så fräsh i skicket så det kändes bara synd att riva ur all inredning. Får bli på ett senare (sunkigare) utgångsobjekt...
Semester! Nu är jag ledig en vecka så nu kan det äntligen hända lite grejer med bilen. Pappa tog släpet och hämtade en vinterbil jag köpt: en krockad Mondeo RS från 1993 (Glöm inte RS, det är en dräpare). Det finns faktiskt några stycken riktigt fina RS här på Garaget. Den här kommer nog inte bli en utav dem...
I veckan hoppas jag att alla Sparco-grejer kommer så att jag kan började göra klart interiören. Tanken är att det mesta av inredningen ska bli klart denna vecka, förutom det som ska lackas eventuellt... Lampor, kolfiber, bälten, ratt, mätare och hållare m.m.
Garaget-träff i Örebro igår. Var riktigt kul tycker jag, även om det inte var världens största bilträff. Var säkert närmare 100 bilar som mest. Tog med kameran men glömde ta kort...
Har ikväll slipat och spacklat fram ett par mätarhållare utav två krökar till vattenrör... Ber om ursäkt för den hemska kvalitén, men jag har inte alltid med mig kameran när jag grejar.
Lite spackel.
Lite färg så jag såg hur mycket det var kvar att slipa, det var mycket...
Provade lite i bilen. Behöver lite mer slip och en ordentlig lack...
Kommer bli super med lack och montering. Centerhögtalaren ska bort så klart. Ska i helgen montera bort och lacka massa grejer i bilen. Ska passa på att byta belysning, damasker, dra kablar och flytta stereo osv... Vet inte vart jag ska börja riktigt, den där stereon är jobbig, för jag vill absolut inte ha den synlig.
Pappa fick grunda panelerna efter att jag slitit bort allting. Hoppas allting kommer tillbaka ordentligt bara...
Provade lite i bilen för att se hur det skulle bli med en ljus färg, tror fortfarande att det är snyggare med en mörkgrå metallic. Vitt blir snyggt, men jag tror det blir för stark kontrast och det kommer nog blänka i rutan också... Ser lite billigt ut liksom när allt annat är svart. Vad tror ni om det?