Finns det någon typ av Photo block lack som inte gör så att skylten blir "piss gul" Har sett bilar som har Photo blocker lack på sina skyltar för att slippa bli tagna av "Plåt poliser" men det syns ju lång väg. Det ser sletet ut plus att polisen kanske inte gillar det.
Funkar det även på dagen? Har aldrig sett att det blinkar ifrån skåpet på dagen, däremot har jag sett blixtar på nattetid.
Såg en bil här i stan med nån film han klistrat på som gjorde plåten blank om man inte kollade rakt fram, en typ räfflad film, eller vad man ska säga, rakt framifrån syntes det men inte från sidan, vet inte vad lagen säger om det, man ser den ju tydligt från 20 meters håll framifrån iaf.
Prisma lins finns att köpa, antagligen de bästa alternativet.
öhh en kompis till mig har photoblocker och det funkade inte alls. Samt att (jag tror) kameran inte använder blixt på dagtid vilket gör att den bara funkar på natten.
Den blixtrar även på dagen (fast utan skylt så kan den fota hur mycket som helst). Fotoblockern funkar däremot bara på dom gamla plastskyltarna som var helt släta, inte på dom som finns nu.
Prisma är skottsäkert funkar utmärkt, även mot tullar
There´s a very fine line between a hobby and mental illness