Så ja, då var det dax, för lite bilder från helgen.
Började med att att maskera upp stripsen. sen målades kanterna med svart metallic
Sen maskerade jag en cirka 5mm remsa av det svart och la på den antracit-grå färgen på resten
Sen så tog jag bort all maskering utan den som låg över det svarta och maskerade över det grå, sen la jag ett lager med färg på resten av bilen, sen togs all maskering bort. Kan säga att det var bättre än julafton, en förhandsvisning på det färdiga resultatet.
Kan bara säga att jag är kanon nöjd med stipsen, efter detta så var det dax för klarlacken då
Blev totalt 3 lager klarlack men fick tyvärr rinnigar i det tredje lagret så jag valde att avbryta där och låta den härda, sen så ska alla rinningar våtslipas sen kommer det komma på 1-2 lager klarlack till, beror på hur långt det räcker, men men här är iallafall billen som den står just nu.
Så är alls läget nu, kan inte säga annat än att jag är nöjd med resultatet, har ingen lackbox eller fina lackutrustning, utan står i ett dåligt ventilerat rum med en lackspruta från verktygsboden och ett hemmabygge till kompressor. Sen vet jag att det finns brister i både underarbetet och lack. Men detta ska inte bli en showbil (Iallafall inte nu, får väll se vad som händer i framtiden) utan en bil som ska glidas runt i både på stan och till diverse träffar.
Nu får ni gärna kommentera, jag ska lägga mig och sova, trött som bara den har vart i garaget från 9:00 till 21:30 utan att äta eller sova.
Tack till alla som följer tråden, hoppas att ni fortsätter att göra detta.