3210
Sök

O Kadett 87 startar inte

7 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Hej!
Helt ny här. Hoppas det går bra ändå.
Har stora stora bekymmer med min club kadett, 87.
Till en början gick det att köra med den utan problem sen efter ett tag så mumla den till och gick ner i varv, inget hände om man tryckte på gasen den mullra lite extra bara. Sen när den hade fått stått ett tag gick den igen. Det underliga är att detta hände på exakt samma ställe på den väg där jag åkte 3gånger på raken. Under tiden man väntade på att det gick att köra igen så kunde man ha den på tomgång men så fort man la i växeln så tvärdog den.

efter ett tag så dog bilen helt då snurra bara startmotorn utan att den ens som det lät fick nån tändning.

Det jag undrar lite är jhu så klart dels om det finns någon med liknande problem och dels om någon har koll på om det finns en databox i en kadett från 87 då Opel själva inte vet...

Info om bilen:
Årsmodell: 1987
Drivmedel: BENSIN
Modell: OPEL KADETT CLUB 342R4
Växeltyp: MANUELL

Snälla hjälp mig
Är desperat då bilen förövrigt är i toppskick (mer eller mindre) och då jag gillar den skarpt!!!
Senast redigerat av lilla_ludde (27 juni 2007)

BIL/Motivlackerare
34 Inlägg
27 juni 2007
kanske dum fråga, men har du kollat bränslepumpen? o tänddelar, men låter mer som förstnämnda smile
lycka till

2 122 Inlägg
27 juni 2007
ett standard fel på opel brukar vara bränslepumps relät

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

863 Inlägg
27 juni 2007
Har inte haft nåt liknande fel men databoxen sitter brevid passagerarens högra fot smile
Men som RaW sa så tror jag mer på tändningen eller soppan!

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

47 Inlägg
27 juni 2007
Precis så agerar min grästrimmer när bränslepumpen är avstängd/trasig. smile Går att ha den igång men så fort man gasar så dör den.

Jag skulle nog kolla upp bränslepump!

7 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Nu har jag lyckats förstå mig på felkods grejen på bilen och fått fram felkod 34.

Hahaha, då kom jhu ett nytt frågetecken upp, vad betyder felkod 34?

Oerhört tacksam för svar!

Tack ni innan som svarat oxå om jag nu ej sagt det förut, har hjälpt mig mycket att iallefall komma någonstans!!!

7 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Har fått fram att kod 34 betyder låg spänning i Map sensorn...
Hm... Hur gör man för att lösa det hela, dvs om jag klurat ut det hela rätt att man måste öka spänningen i Map sensorn, hur gör man det?

Oerhört tacksam för svar eller för kluriga lösningar!

7 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Tackar för alla svaren!
Det visade sig till slut att det bara var att byta styrenheten...
Dock så har det uppståt nya problem, men jag tackar för visat intresse!!!

BIL/Motivlackerare
34 Inlägg
10 juli 2007
oki, skönt o höra!

Sök