3427
Sök

Uppkörning C 28/6 och Ce idag 13/8

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Ska köra upp för C behörighet idag 14.30 , Kan bara säga att man börjar redan bli nervös. Uppdate kommer när man kommer hem.
Senast redigerat av darkwizard (13 september 2007)

Lev livet, det kan ta slut fort

Skaune
28 juni 2007
Lycka till! Bara till o tat lungt! Minns själv, fasen va glad jag var! Hade sovit dåligt o vart nervös, men sen körde jag o de gick helt perfekt. Sen svävar man av lättnad när de e klart! smile

Tradarchaffis
158 Inlägg
28 juni 2007
Lycka till:)

2 122 Inlägg
28 juni 2007
kommer ihåg då jag körde upp för c jag var mer nervös för de än för bil...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

390 Inlägg
28 juni 2007
Lycka till!
Hoppas du slipper störda frågor som vad som händer om man spiller en matsked bränsle på marken. Jag kunde inte svara på det och blev idiotförklarad.

Skaune
28 juni 2007
airam skrev:
Lycka till!
Hoppas du slipper störda frågor som vad som händer om man spiller en matsked bränsle på marken. Jag kunde inte svara på det och blev idiotförklarad.

.....?? Va? varför ställde han/hon en sån fråga?

390 Inlägg
28 juni 2007
Axor skrev:
airam skrev:
Lycka till!

.....?? Va? varför ställde han/hon en sån fråga?

Jadu inte vet jag, han var inte att leka med. Hur arg och spydig som hellst.
Tillslut efter ett antal gissningar som var fel förklarade han iaf att det kunde förstöra dricksvattnet för flera tusen människor?
Vi hade t.o.m. krismöte på körskolan för att han kuggade alla tidigare på morgonen.
Läraren bad en vän trycka på nån knapp under sin uppkörning, då när han inte hade riktig koll på vägen kastade läraren sig på ratten och gapa om att han var en trafikfara och kuggade honom.
Jag klarade mig och han fick aldrig mer komma till den körskolan smile
Senast redigerat av airam (28 juni 2007)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
JAG KLARADE MIG; FY FAN VA JAG ÄR GLAD.

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
28 juni 2007
darkwizard skrev:

GRATTIS!!!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
28 juni 2007
darkwizard skrev:

Grattis!
Vilken funktionsbeskrivnig fick du?
Måste vara rätt skönt å köra upp den här årstiden, ja körde upp i november å då var de lite halt, slutade med klämd boggi, onspot och diff för att ta sej upp till skolan igen big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

DFFL
9 020 Inlägg
28 juni 2007
Usch, funktionsbeskrivningen kommer jag ihåg.
Fick göra det fyra gånger.
1. Färdskrivarbladet, läste inte på och bommade på nån skitgrej.
2. Manöversystemet.
3. Matarsystemet.
4. Styrservon.

Och om man blir kuggad så får man göra om alla man blivit kuggad på samtidigt.
Så jag gjorde, fördskrivaren 4ggr t.ex tongue

Men känslan av att få sitt andra körkort är ju grym big_smile

Grattis till kortet, håll hårt i det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skaune
28 juni 2007
Stort grattis och välkommen i klubben! Nu börjar det roliga! att köra utan att ha en som sitter brevid helatiden! smile

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
TobbeE_87 skrev:
darkwizard skrev:

Grattis!
Vilken funktionsbeskrivnig fick du?
Måste vara rätt skönt å köra upp den här årstiden, ja körde upp i november å då var de lite halt, slutade med klämd boggi, onspot och diff för att ta sej upp till skolan igen big_smile

Jag fick färdskrivare.

1 067 Inlägg
29 juni 2007
Vad gör man egentligen på en C uppkörning?

Och vad är det för funktionsbeskrivning som ni yrar om? big_smile

Kört en jävla massa lastbil men man kanske skulle skaffat sig lappen smile  Kan ju vara bra att ha  lol

54 Inlägg
29 juni 2007
Hool skrev:
Vad gör man egentligen på en C uppkörning?

Och vad är det för funktionsbeskrivning som ni yrar om? big_smile

Kört en jävla massa lastbil men man kanske skulle skaffat sig lappen smile  Kan ju vara bra att ha  lol

Funktionsbeskrivning innebär att man själv måste hålla tal inför provförrättaren i hur en viss del på lastbilen fungerar.
Detta är helt sinnessjukt eftersom det finns ett teoriprov för den teoretiska delen. Detta hör inte hemma på en uppkörning anser jag. Vissa personer blir så jävla nervösa inför en uppkörning att det är väldigt lätt att göra en del faktafel under dessa förhör... Många klarar uppkörningen men kuggas på funken.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Ohej ohå, nu har man även för släp. Ska nu börja söka jobb, men det borde nog gå smidigt. Det verkar vara efterfrågan på CE chaffisar.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
13 september 2007
Får lov att gratulera till BECE då tongue Grattis och kör lugnt, å se upp för mopeder som kör in mellan bil å släp... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

510 Inlägg
14 december 2008
Uppkörning imorgon för mig (C) .. Håll tummarna för mig haha .. Redan nervös-bajsig smile

Hemmasittare
241 Inlägg
15 december 2008
jag fick en skum fråga på mitt C prov - "vad väger lasten du har på flaket?".. ööh ja du sa jag, jag har inga fraktsedlar så det är ju rätt svårt att veta. Då började han kalkylera typ antog att en pall vägde si och så mycket.. haha vilken skojare alltså. Dock blev jag godkänd på provet i alla fall. Det handlar om att spela bra skådespeleri smile
Senast redigerat av C-Douglas (15 december 2008)

510 Inlägg
16 december 2008
wimhed skrev:
Uppkörning imorgon för mig (C) .. Håll tummarna för mig haha .. Redan nervös-bajsig smile

Gick inte alls bra .. failade på allt .. haha .. bara nervöstabbar, men men .. Bokat ny tid, och den tidigaste dom hade va den 16 januari .. ganska segt smile men då kan ja fixa truck-kort och yrkeskompetens sålänge big_smile haha

Sök