3638
Sök

Hur bra är egentligen Kicker?

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Sorry om någon tycker det är en onödig fråga. Har sökt på kicker men tycker inte jag hittat nått som besvarar frågan.

Själv har jag alltid kört med Rockford. Har just nu en Rockford Fosgate
T110D2 Power, blev en pga platsbrist. Men om allt klaffar i helgen kommer jag införskaffa en V70 och då skall det byggas rejält igen.

Kikat lite på kicker, för ögat ser dom inte så jäkliga ut tycker jag. Men man har ju hört mycket bra om dom. Vad tycker ni lämpar sig bäst för en V70? Skall jag köpa en till T110D2 Power eller skaffa större. Fundrar på om 10" kanske blir lite liten för en V70. Var annars inne på rockfords 15", Rockford Fosgate T115D2 Power. Kostar 5000:- st.

Info...

Bas: 15 tum. Aluminium parabolmembran. Gummiupphängning. Gjuten aluminium korg. Impedans 2x2ohm. Känslighet 88dB. Fs 26Hz. Qts 0.43. Vas 89 liter. Talspole på 76mm. 220oz magnet (6,2kg). Effekttålighet 1200W max. 600W RMS. Monteringshål 352mm. Monteringsdjup 213mm. Lådtips: slutenlåda på 45-64liter. Vikt 21kg.

-

2 201 Inlägg
28 juni 2007
mitt tips är att kan du få provspela en låda i din bil så är det ju bäst. det är ju du som ska vara nöjd. många bilradio affärer har så du kan få provspela/ låna baslådan.

vilket som är bäst, är en fråga du kommer få oändligt mycket o olika svara på. alla tycker olika. men vad jag hört så är dom en klart godkända

med lem
1 925 Inlägg
28 juni 2007
jag har ju kicker smile syrrans pojkvän har en kicker L5 10" i sin volvo v40 o den spelar sjukt bra ! räcker gott o väl för att hela bilen ska skaka smile  kan även säga att det är kickers färdigbyggda låda till L5an smile drivs av ett kicker zx300.1 steg också, men som peter sa, prova lådan i din bil smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
peter_1976 skrev:
mitt tips är att kan du få provspela en låda i din bil så är det ju bäst. det är ju du som ska vara nöjd. många bilradio affärer har så du kan få provspela/ låna baslådan.

vilket som är bäst, är en fråga du kommer få oändligt mycket o olika svara på. alla tycker olika. men vad jag hört så är dom en klart godkända

Testa, ja jo. Fast jag köper inte färdiga lådor, är en hemmabyggare. Förra systemet låg på 30 000:- och där kommer det bli igen. Älskar att spela högt och rent. Är väll just det att jag aldrig hört kicker och bor på mindre ort där ingen har sånna dyra prylar :S.

Denna gång tänker jag nog sattsa på ren monsterbas, djup som fan.

Men finns det någon snubbe i nedre dalarna runt falun,blg,säter,hedemora,avesta som har kicker prylar och mer än gärna ger mig en testspelning så får jag iaf höra och se vad dom går för wink.
Senast redigerat av stukastini (28 juni 2007)

-

63 Inlägg
28 juni 2007
stukastini skrev:
peter_1976 skrev:

Testa, ja jo. Fast jag köper inte färdiga lådor, är en hemmabyggare. Förra systemet låg på 30 000:- och där kommer det bli igen. Älskar att spela högt och rent. Är väll just det att jag aldrig hört kicker och bor på mindre ort där ingen har sånna dyra prylar :S.

Denna gång tänker jag nog sattsa på ren monsterbas, djup som fan.

Men finns det någon snubbe i nedre dalarna runt falun,blg,säter,hedemora,avesta som har kicker prylar och mer än gärna ger mig en testspelning så får jag iaf höra och se vad dom går för wink.

Focal är bra på att spela rent:)

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Focal, ja kanske det smile. Jag har ett RF steg liggandes hemma, har några år på nacken men drev iaf 2 RF 12"or på 800wrms styck. Minns inte benämningen, 2600w iaf. Minns inte heller RMS,en :S. Kostade 12 000 nytt, sparar in en rejäl summa pengar om jag kan anv det. 2-kanals. Vet någon av er va de heter kanske. Det är täck av aliminium, hittade en bild på blocket.

http://www.blocket.se/vi/11873795.htm?ca=6_s

Steget längst till höger, grått.

-

3 722 Inlägg
28 juni 2007
Kicker gör enligt mig bra basar. Själv så kör man MDS skitnöjd!. Men vad det kommer till V70 och bas så ska man inte va så blyg, smäll till med 2 stycken 15"! Får lätt plats i bagageutrymmet. En polare har V70 och 2 stycken 15", låter najs! Men det är bara vad jag tycker ! Lycka till med bygget!

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Kikat på detta nu.....

2 st. Kicker L512
1 st 1 st. Kicker ZX1000.1

Landar nästan på 16 000:-.

-

med lem
1 925 Inlägg
28 juni 2007
låter bra låter bra smile

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
låter bra låter bra smile

Jasså du tror det big_smile. Fan drygt att kika, har spekulant på bilen i helgen. Så skiter det sig kommer jag få vänta längre, haha. Vill börja bygga nu cool ,men måste ha min V70 först.

Edit, skrev fel på priset. Det blir ca 14 000:-.

Utöver dom sakerna vill jag ha 2 kit med Kicker RS 6.5' , blev 7000:- till det tongue
Eller kanske Kicker KS 62, lite billigare. Men 2 kit fram och 1 kit bak.

-

Masterworks
28 juni 2007
Kan bara säga att Kicker L7or låter riktigt bra,
har haft dessa både i en Audi A4 och en Cheva van!

Har införskaffat nya L7 12or och
2 Rockford T8002 Power steg, nu visar det
sig att baslådan inte får plats under caben! hehehe... tongue

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Masterworks skrev:
Kan bara säga att Kicker L7or låter riktigt bra,
har haft dessa både i en Audi A4 och en Cheva van!

Har införskaffat nya L7 12or och
2 Rockford T8002 Power steg, nu visar det
sig att baslådan inte får plats under caben! hehehe... tongue

Haha så kan det gå lol

Men vad tror ni om L5orna, kommer jag behöva något framsystem med bra kick kanske, för den går väll knappast över hela registret? Verkar vara gjorda för mest djupbas, precis som jag vill ha det. Men kanske iaf är bra att kompletera med något.

En annan helsjuk idé big_smile ,jag har ett par JBL T-595 och skall bygga om dörrsidan vilken storlek det än blir. Högtalarna skall riktas lite uppåt, så kanske modda dörrsidan för dom? Spelar sjukt högt och dom är bi-ampade så får ut rätt bra med bas i dom. Vore kanske något. Sen mina MB Quart i bakdörrarna. Spelar högt och rent men nästan helt utan bas.

Detta är vad jag har liggandes just nu....

2*12" Rf @ 800wrma, dubbla spolar, dubbla magneter
1 st 10" RF T110D2
1 st RF steg @ 2600w 2-kanal minns inte mycket om det,får kika det sen
Alla tänkbara kablar, ström, säkringar, lågnivå m.m
1 farads kondensator
1 kit 6,5" Mb Quart, värre serien (6000:- nytt)
Jbl T-595 6,9"

6,9orna är tänkbara att återanvända igen för att hålla nere kostnaderna lite. Dom är köpte för ett år sen så är knappt använda. Steget skulle tänkbart kunnas användas.

-

343 Inlägg
28 juni 2007
Har en L7 12" och den spelar sjukt bra!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 juni 2007
Jag har en l5 12:a i min fiesta och den spelar så det räcker och blir över.
Matar den med 800W RMS och den gillar det smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

590 Inlägg
28 juni 2007
Inte kikat på Rockfords T2 basar? smile värre än T1 men lite kluriga att få tag i sverige tror jag.

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
eriksson87 skrev:
Inte kikat på Rockfords T2 basar? smile värre än T1 men lite kluriga att få tag i sverige tror jag.

Nope smile, kikade in i en V70 idag. Vafan så stora var dom inte :S.

Men fanns mycket "lull lull" under, så om man slänger ut allt skit så som hjul och dyligt och höjer golvet med 1 dm bör man kunna bygga liggandes. Eller vad tror ni? Blir ju nätan all plats kvar.

-

Im Awesome!!
281 Inlägg
28 juni 2007
Om du kollar på denna sidan så blir det mycket billigare än 14000kr http://caraudiosecurity.com/shop/cart.html

Dock frakt och ev tull men ett tips bara

Åk på rätt sätt, åk brett :D

265 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
kenny_s skrev:
Om du kollar på denna sidan så blir det mycket billigare än 14000kr http://caraudiosecurity.com/shop/cart.html

Dock frakt och ev tull men ett tips bara

Inte så lite billigare heller, man tackar! smile

-

Im Awesome!!
281 Inlägg
28 juni 2007
big_smile Men tänk på att det är pund å inte dollar eller euro. Asså ca 1pund = 14kr

Åk på rätt sätt, åk brett :D

med lem
1 925 Inlägg
28 juni 2007
frågan är bara, hur mycket billigare det blir, sen med garanti o sånna grejjer.. man vet ju aldrig . men billigt , det va de smile förresten, vad ligger euron på idag ?smile

Sök