3752
Sök

Trimma en Impreza!

12 086 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Jag har fått till uppgift att knåpa ihop ett lagom dyrt trimkitt till min kompis och hans Subaru Impresa.

Jag har läst att avgassystemet ska va ganska restrektivt orginal och inte klarar mkt mer ladd innan de blir för mkt motstånd?
Även luftfilter har jag sätt att de finns fina CAI kit. Och så ska bilen chippas.
Vem är bäst på Subaru? Vem chippar och vart kan jag köpa prylarna?
Sätt även att vissa köpt annan soppapump, behövs det?

Bilen är en Impreza STI PSEIII -06 med 2.5 liters motorn.

Troligen galen...
567 Inlägg
30 juni 2007
Snacka med Claus på Turbocenter, han fixar biffen wink

1 072 Inlägg
30 juni 2007
Walbro pump ca 1500:- då japanska bilar brukar ha rätt dåliga pumpar till rent effektendamål. Motverkar spikningar osv...
FMIC finns färdigt
Downpipe brukar vara den mest strypande delen som de flesta turbo´s
Men 3" hela vägen så..
Mappning är väll att rekomendera till en sådan bil!

371 Inlägg
1 juli 2007
walbro 255l/h pump.. öppetfilter bytas ut vid 350hk typ.. går sämre om man bara bytar ut från original (vid bara byte av filter då) 3"dp , hört av en som äger en sti 06 att den gått sämre med 3" catback!?

Life is a bitch, then u die

12 086 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Jag är inte helt bakom flötet men jag hittar fan inte mkt grejor till Imprexan, behöver företag, gärna med webshopar så man kan kolla och jämföra.

Ang Luftfilter, såg ett före och efter bänkning på en exakt samma motor med AEMs CAI och då gav filtret 11hk på hjulen.

371 Inlägg
1 juli 2007
monterade ett typhoon kn filter (skulle ge xx antal hk) på en sti 02 (iof äldre) och då gav den mindre laddtryck samt fick mindre bränsle, testade även detta på en vanlig wrx 03.. samma resultat... original luftfilter är väldigt bra! men vet inte hur det är på dem nyare!

Life is a bitch, then u die

12 086 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Var är alla Subarufreaks?

3 113 Inlägg
3 juli 2007
tror att JRM har en hel del prylar till Subaru..

http://www.jrm-racing.se/

Semper Fi

grizz
6 februari 2008
snacka med JRM dem har garanterat svar på dina frågor., klockrent företag!

terazzi
6 februari 2008
JRM alla dagar i veckan wink experter på evo och impreza samt skitseriösa och riktigt kunniga/samt duktiga smile
Dem kan smile

44 Inlägg
6 februari 2008
För det första är det mappning som gäller om du ska ändra bilen. Och isf är det, JRM eller Autotech i Trollhättan.
Båda har saker du behöver, annars är det att köpa utomlands.
Du bör byta, pumpen, Avgas. Detta räcker i första hand.
Prata med Per på Autotech så får du allt riktigt gjort www.atechmotor.com

Mvh Nicke

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
men vad är lagom dyrt? finns dom som vill lägga 10. o andra som vill lägga bra mkt mera.  är det bara lite trimmning så är det väll avgasystem. mappning. ny pump.  men ska det va MKT mer hk så finns det ju sjukt mkt grejer. allt beror ju på pengar.

Sök