3974
Sök

Blodförgiftning, vem har upplevt/känner till detta?

Mest i vägen.
205 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Hej!

Min sambos pappa åkte in akut igår imorse med 44 grader i feber och kraftig frossa, läkarna konstaterade blodförgiftning pga en sticka i handen (som råkade innehålla arsenik, vad är sannolikheten?).

Är det någon som upplevt detta själv ev. känner någon som drabbats?
Hur länge fick ni ligga kvar och tillstötte det några komplikationer?? Läkarna har idag märkt att han inte svarar på pencillinet men febern ligger runt 39, vad innebär det?

Många frågor men jag är ytterst tacksam för svar, nu ska vi iväg till sjukhuset och fira, han fyller nämligen år idag hmm

Mvh
Therese

196 Inlägg
3 juli 2007
Aj fan du.. det där lät inge bra.. tyvärr kan jag bara önska lycka till. jag har aldrig varit med om något liknande..

Smålänning
7 887 Inlägg
3 juli 2007
En släkting hade blodförgiftning, och jag tror det tog honom ett halvår att bli återställd. Har för mig det var arsenik eller asbest som fixade hans blodförgiftning. Kommer dock inte ihåg mer än att det tog ca ett halvår för honom att bli frisk. Jag var så liten då.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

43 Inlägg
3 juli 2007
Har själv haft blodförgiftning. Men från en blåsa på ett finger som gick sönder. Det vart aldrig så allvarligt att jag hamna på sjukhus.

Men hade det du beskriver med hög feber och frossa. Mådde i allmänhet som en påse skridskor.

Insåg själv att det va nått fel när det gjorde satans ont i armhålan och hela armen. Sen var blodådrorna röda istället för blåa/lila, hela vägen från fingret till armhålan.
Fick pencillin utskrivet men satte aldrig i mitt ett piller (ren envishet).

Jag är fullt återställd. Vad jag vet i alla fall;)
Senast redigerat av haz165 (3 juli 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
TessGTI skrev:
Hej!

Min sambos pappa åkte in akut igår imorse med 44 grader i feber och kraftig frossa, läkarna konstaterade blodförgiftning pga en sticka i handen (som råkade innehålla arsenik, vad är sannolikheten?).

Är det någon som upplevt detta själv ev. känner någon som drabbats?
Hur länge fick ni ligga kvar och tillstötte det några komplikationer?? Läkarna har idag märkt att han inte svarar på pencillinet men febern ligger runt 39, vad innebär det?

Många frågor men jag är ytterst tacksam för svar, nu ska vi iväg till sjukhuset och fira, han fyller nämligen år idag hmm

Mvh
Therese

Betyder att hans feber var katastrofalt hög och att han svarade på pencillinet och har droppat till 39grader. Men det kommer nog ta ett par dagar tills febern är nere helt.
Dock så tror jag att det värsta va att det va arsenik också brukar inte va så bra men det är ju helt klart inte speciellt akut nu längre om hans feber har sjunkit 5grader.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

64 Inlägg
3 juli 2007
Hejsan..

Lessen med din pappa.. sad
Ja har själv haft boldförgiftning en gång.. dock så han de aldrig bli så allvarligt så ja behövde åka in till akuten åså. Ja fick penicillin mot de och de försvann väl rätt fort vill ja minnas. Fick de genom en blåsa lr dylikt på tummen.. gick en blå rand från tummen till armhålan.. riktigt läskigt de där..
Hoppas din pappa blir bra snart!

Vänliga hälsningar Johan

R.I.P FieSTan

Sök