har för mig att de va två piggar som satt på svänghjulet som skulle vara åt höger mot en "gammal" givare som sitter i blocket , kan va fel men har för mig de , tänkt att man står under så höger blir till just höger ,, sätt inte svänghjulet åt fel håll då startar de inte o du får riva allt igen
Senast redigerat av DrifftDanne (14 oktober 2007)
ingen känsla överstiger känslan av att åka trimmad traktor =) volvo power hahaha
Ja detta är ju Motronic och dom kan jag inte. Hade det varit LH jetronic så vet jag.
/Göran
DrifftDanne skrev:
har för mig att de va två piggar som satt på svänghjulet som skulle vara åt höger mot en "gammal" givare som sitter i blocket , kan va fel men har för mig de , tänkt att man står under så höger blir till just höger ,, sätt inte svänghjulet åt fel håll då startar de inte o du får riva allt igen
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ja detta är ju Motronic och dom kan jag inte. Hade det varit LH jetronic så vet jag.
/Göran
DrifftDanne skrev:
har för mig att de va två piggar som satt på svänghjulet som skulle vara åt höger mot en "gammal" givare som sitter i blocket , kan va fel men har för mig de , tänkt att man står under så höger blir till just höger ,, sätt inte svänghjulet åt fel håll då startar de inte o du får riva allt igen
vad har b230et ? Har dom inte jetronig 2.4 någonting någonting ? Är inte så haj på det .. haha Du Göran, du vet ingen som har EN b230et stake till salu ? Mvh Johan
Och nej, inga ET stakar har överlevt i min bekantskapskrets (inte blocken heller).
/Göran
wimhed skrev:
vad har b230et ? Har dom inte jetronig 2.4 någonting någonting ? Är inte så haj på det .. haha Du Göran, du vet ingen som har EN b230et stake till salu ? Mvh Johan
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Och nej, inga ET stakar har överlevt i min bekantskapskrets (inte blocken heller).
/Göran
wimhed skrev:
vad har b230et ? Har dom inte jetronig 2.4 någonting någonting ? Är inte så haj på det .. haha Du Göran, du vet ingen som har EN b230et stake till salu ? Mvh Johan
Ska jag lägga det på minnet (: njaej, en stake har blivit lite krökt haha .. Håller på med motorenovering, och vill inte byta alla stakar för då stiger kostnaden från 5500kr till plötsliga 11 000 kr, på en sleten 740 Så ska fixa en stake sen blir det nog att sälja möget hehe .. Men tackar tackar för svaren .. Mvh Johan
Det är en vanlig miss attt glömma att märka svänghjulets läge innan man skruvar loss det. Säkert 50% av alla som har kommit till oss i TTR garaget under årens lopp med sina motorer med bortskruvade svänghjul har blivit helt tomma i blicken när man har frågat dom om dom kom ihåg att märka innan dom skruvade loss svänghjulet.
/Göran
Vaktis72 skrev:
Finns folk till allt, man vet aldrig hur folk tänker med en sådan rubrik.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Som sagt, en polare till mig ingår i dom 50% haha .. Men vet du hur det ska sitta? Ettans cylinder i dödläge, så ska ju svänghjulet vara på något sätt ^^ Men hur? Mvh Johan
Sharky skrev:
Det är en vanlig miss attt glömma att märka svänghjulets läge innan man skruvar loss det. Säkert 50% av alla som har kommit till oss i TTR garaget under årens lopp med sina motorer med bortskruvade svänghjul har blivit helt tomma i blicken när man har frågat dom om dom kom ihåg att märka innan dom skruvade loss svänghjulet.
/Göran
Vaktis72 skrev:
Finns folk till allt, man vet aldrig hur folk tänker med en sådan rubrik.
Motronic (två piggar) kan jag inte. LH Jetronic (60 minus 2 gropar) kan jag: Där skall dom två gropar som saknas ha passerat givaren med 90 grader när ettan är i ÖD (dvs dom skall stå mot startmotorn).
/Göran
wimhed skrev:
Men vet du hur det ska sitta? Ettans cylinder i dödläge, så ska ju svänghjulet vara på något sätt ^^ Men hur? Mvh Johan
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Annars är de bara att sätta fast svänghjulet i några skruvar och prova (utan att sätta tillbaka lådan och allt) om de är fel så flytta ett steg i taget tills den går som bäst. Gjorde samma misstag själv första gången:rolleyes:
Om det är ett svänghjul med trigger så känns ju som att det är likest att den ska stå rakt upp mot givaren när ettans kolv är på övre dödläge, men jag har ingen erfarenhet av just detta, så lyssna fan inte på mig.