3545
Sök

nån annan som ska köra upp snart?

2 600 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
hej så va den stora  dagen på fredag då man ska köraupp man är ju nervös som f###n körde idag och gjorde några missar på grund av dåligt väder och att man va jävligt nervös. nån som ska köra upp mer än jag snart och är det nån som ha några bra tips=) ?

gör som jag kör gubba racer=)

41 Inlägg
3 juli 2007
Jag ska köra upp om ca 2 veckor och jag fick ett jävligt bra tips av min körskolelärare, han sa åt mig att sätta mig i lugnr o ro i 30 minuter och tänka när besiktningmannen kommer och han ber om legitimation och allt det där och tänker allt i detaljer hur du åker kan vara en påhittad väg där du tänker en korsning om det är högerregeln eller inte och så tänker du en uppkörningsrunda i 30 minuter, och om du gör det 4-5 gånger så kommer den ritkiga uppkörningen bara vara en uppkörning i mängden alltså inget o vara nervöst för ;D så om du är väldigt nervös testa med det några gånger men gör det noggrant för o göra det 5 minuter är att slösa bort 5 minuter... lycka till!! ;D

2 600 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
tackar=) lycka till du me=)

196 Inlägg
3 juli 2007
jag önskar jag kunde vara till hjälp, jag körde ju trots allt upp för inte så länge sedan.. men jag vet ju inte hur det är alls.. jag fick ju dessutom köra upp på 18 årsdagen med!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
3 juli 2007
fy fan va nervös man va den dagen..  kunde inte äta nåt på hela dagen.. big_smile
sen gick de fort över när gubben skrev på lappen.. hem fort som fan och köpte pizza tongue
ta det bara jääääääääääääävligt lugnt så går det bra.. tänk igenom hela teoriboken för varje moment du gör så du inte missar t.ex. "10 meter före och efter korsning" big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
3 juli 2007
frågar du mig så skulle jag vänta, du ska ju som sagt korsa/köra över vägen det ska ju inte de andra bilarna big_smile

är helt säker på att man MÅSTE stoppa med om man tänkt göra denna manöver..
Senast redigerat av dj_aggwa (3 juli 2007)

97 Inlägg
3 juli 2007
Jag kör upp på tisdag! Skulle kört upp på torsdag, men någon inspektör blev sjuk så dom var tvungna att flytta de jävla uppkörningen! Gaah...Blir ju galen haha.

Jag har iallafall tur som bra har en liten håla att köra upp i. Lyckades bra på provuppkörningen iallafall! Enda jag skulle tänka på var att växla ner när jag kör över järnvägsövergångar ifall det skulle behövas lite kraft för att komma därifrån:)

Tänk bara att du skall klara det och ta det lugnt typ. Glöm inte att kolla över axeln eller sånna saker så går det nog bra;D

2 933 Inlägg
3 juli 2007
bästa tipset: Glöm inte bort att kolla/göra sånt som du kommer skita i när du får kortet big_smile  hahahaha

2 600 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
tack killar o flickor  jag ska göra mitt bästa och hoppas på att det går bra smile och lycka till ni andra som ska köraupp=) hålla tummarna för mig på fredag halv tolv=)
Senast redigerat av klimpan (3 juli 2007)

The Queen
200 Inlägg
5 juli 2007
Nja, det är ett litet tag kvar men har uppkörningen på min födelsedag i november så det är ju 4 månader kvar...

Golf Racing*

2 600 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
hehe då får man hoppas att det blir en exstra bra dag=)

2 600 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
maniac2 skrev:
Två snabba frågor=)

1. Utfartregeln gäller väl också när du egentligen ska lämna trafik från höger företräde men de kommer från en trottoarkant då blir det automatiskt utfartsregeln, korrekt?

2. När du startar vid ett trafik och lagt i ettan och börjar svänga får du växla till tvåan då fast du fortfarande svänger och man befinner sig i korsningen?

Tacksam för svar!big_smile

fråga ett vad som jag ha uppfattat det som så ska dom lämna företräde dom som ska köra ut ifrån trottoarkanten är ej säker så här på rak arm:rolleyes:

fråga två dom ha inte sagt något när jag ha gjort så i alla fall=)

2 600 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
ja dom som ska kör ifrån trottoaren ska lämna företräde för dig tro jag att det va=)

japp jag växlat till två i svängen=)

The Queen
200 Inlägg
6 juli 2007
klimpan skrev:

Jo, det hoppas jag också på. Om man klarar uppkörningen så blir det ju världens bästa födelsedagspresent smile

Golf Racing*

2 600 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Golf_bunny skrev:
klimpan skrev:

Jo, det hoppas jag också på. Om man klarar uppkörningen så blir det ju världens bästa födelsedagspresent smile

ja lycka till sj fick man sitt körkort idag smile

196 Inlägg
6 juli 2007
Golf_bunny skrev:
klimpan skrev:

Hehe jag tog kortet på födelsedagen:) Riktigt nöjd:)

820 Inlägg
6 juli 2007
maniac2 skrev:
Två snabba frågor=)

1. Utfartregeln gäller väl också när du egentligen ska lämna trafik från höger företräde men de kommer från en trottoarkant då blir det automatiskt utfartsregeln, korrekt?

2. När du startar vid ett trafik och lagt i ettan och börjar svänga får du växla till tvåan då fast du fortfarande svänger och man befinner sig i korsningen?

Tacksam för svar!big_smile

Du står stilla på en sidewalk och Bilarna som kör på vägen du ska ut på kör i 50?
Du stannar väl för fan självmant där och ger väjningsplikt?

Växling får du göra hur du vill egentligen... smile
Starta dock inte på trean för det lär gubben/tanten som åker med tycka du är konstigt...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2007
Har tid bokad 7e aug.. men tänkte träna lite hamma på viktigaste detaljerna sen ringa på sista minuten tider smile

Bmw osv..

97 Inlägg
10 juli 2007
Idag kör man upp då. Kl 15.40. Börjar fan bli lite nervös nu haha:)

Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".

Vad har ni att säga om detta?

Avstängd
1 266 Inlägg
10 juli 2007
steve-N skrev:
Idag kör man upp då. Kl 15.40. Börjar fan bli lite nervös nu haha:)

Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".

Vad har ni att säga om detta?

Jag har med hört 2an, du ska ju kunna axxa ifrån spåret, IFALL tåget kommer när du är på spåret.

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Sök