Har läst en massa posts här och sett att det finns många duktiga ljudbyggare, och tänkte att jag kanske kunde få förslag av några i mån av tid. Jag är ju inte den enda som frågar
. Vill påpeka att jag är nybörjare på bilstereos, men någorlunda teknikkunnig.
Har precis tagit över en gammal Peugeot 206 -00 (5 dörrars). Bilen hade varken stereo eller högtalare i sig, så jag sprang snabbt ner och "Panik-köpte" en stereo (Pioneer DEH 4900IB) och ett par koax-högtalare så jag hade ljud i bilen över midsommarhelgen.
Jag har varit runt på bland annat BRL och MDS och frågat, men ändå inte riktigt kunnat avgöra vad jag skall ha.
Har även läst igenom TZ's post (
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=43372) och fick visserligen en del ideer, men har en något lägre budget.
Jag vill byta högtalarsystemet på bilen, men vet inte vad jag skall satsa på. Kan tyvärr inte lägga mer än 5000:- på det, och tänkt sätta ihop det själv då jag har gott om tid på dagarna. Jag lyssnar på all sorts musik, men mest house.
Undrar hur man bör fördela kostnaderna? Bör jag lägga pengar på att dämpa dörrarna? Skall jag köra med subbas eller ett bättre framsystem (hur blir basen då? Slutsteg till framsystemet? Ledsen nybörjar frågor.
Jag lämnar gärna frågan lite öppen till er?
Tackar för alla svar