Jag kan ha "lite" förståelse för en egen åkare, med en bil han kör själv. Han vill givetvis lägga lite mer mil i ryggen för att dra in pengar till billån och lön.
Men att som "åkardräng", en anstäld, börja pilla på nått som kan få körkortet att ryka (Levebrödet!) det är lite mer än jag förstår.
Är man enkvart hemmifrån, och måste ta dygns vilan, ta då häldre böterna, (Fortsätt köra MED skrivaren på!) än att riskera att bli av med lappen, för at man mixtrar med bilen.
Kör man i hundra för att hinna, så ser ju polisen direkt utifrån att man fuskar. Stänger man av skrivaren/hastighets mätaren, så kan de bara se det om man blir stoppad. Men i båda fallen, om polisen ser att man aktivt mixtrat med spärr eller skrivare, tar de kortet på plats.
Att riskera detta som en vanlig anstäld, är helt galet. Är det så stressat? Tvingar åkaren dig till det? BYT JOBB!
Min granne har åkeri, hans senaste lastbil står här hemma på nätterna, han visade mig den nya elektroniska skrivaren som monteras i alla nya lastbilar... Phuhhh, det blir bara krångligare och krångligare att köra. Tur man lagt av.