snabbaste Volvon ja kört är en S80 me t6an jag har kört den i ca 200 det kändes inte så snabbt facktiskt men farsan har vart uppe i 250(mätarfart) på autoban fast han sa att man säkert kunde plåga upp den lite mera.
min 740Gl(b230A) har jag fått upp i 150 men den är slut i motorn så det är godkännt tycker jag:)
Tophastigheten på min 850 20v GLT var la sisådär en 350 km/h.. men finns mer å ge, ba de att rosten på dörrarna och i bakskärmen ger för mycke luftmotstånd...
min första gl toppade 157 km/h = 180 på mätaren .. mätt av en polis turbon har ja ingenannaing om jävla skit bil bara gick sönder på blött hade jag 200 km/h med massa hjulspin men de räknas nog inte
min 740 har jag dragit upp i 210 och den ville fortfarande ge mer. 940n har jag inte provat än, kört 180 än så länge XP
okej 940in vet jag eftersom jag själv körde med den i 180 å 740 har säkert gett 210 då min 740 gav 215 som max efter mäteren dock dom visar ju lite fel men det var nog max på bilen i alla fall mvh du vet vem
s40.in gjorde 251km/h på gps.en på E6.an plant och då vart den orginal nu gör den bara 243Km/h dock på 5.500rpm;)..men min 240.i Gör mätaren ut och det ska vara 200km/h men det stämmer ej känns mer som 170 på sin höjd;)
Hade välle *bara* 5 liter kvar i tanken och pumpade uppluften till 6 bar i däckerna och prillade in en prilla under läppe och Gav järnet med GL´n , mätarn ba snurra flera varv, fifan, sen drog jag en massa Saab aeros och bmw m3 och audi rs6or, fiifan....
*det jag vill komma fram till alla som som påstår har maxxat sina volvos 700/200 så Mycket, kan ju filma nästa gång dom gört,
Jag har inte maxxat bilen för det är för dyrt.
Mvh
*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)