3673
Sök

bara jag som stör mig på folk som bara springer rakt över vägen??

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
8 juli 2007
stör mig nått så in i helvete på dessa cyklister, här omdagen körde jag nästan över kärring som cyklade rakt ut, tvärnita å stannde en halvmeter framför henne, syndes att hon blev chockad, kom ett svagt "tack så mkt för du stannde" när hon gick där ifrån roll

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 juli 2007
Moser skrev:
stör mig nått så in i helvete på dessa cyklister, här omdagen körde jag nästan över kärring som cyklade rakt ut, tvärnita å stannde en halvmeter framför henne, syndes att hon blev chockad, kom ett svagt "tack så mkt för du stannde" när hon gick där ifrån roll

Hände ungefär samma sak för mig i förrgår. Kom i en fyrvägskorsning där jag hade rödljus. Jag skulle höger, och cyklisten som satt på sin cykel stod på min högra sida. Han
skulle över vägen  jag skulle in på.
Han hade rött såg jag när jag fick grönt och svängde. DÅ cyklar han ut i vägen och man hör
hans framhjul klonka in i min framskärm.
Visst. Jag vet om att man ska se sig om för de kan få grönt men jag vet att han hade rött
för det såg jag.
Åh vad less jag blev.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smålänning
7 887 Inlägg
8 juli 2007
Hatar också folk som bara går rakt ut. Det står att dom får gå om dom är säkra på att bilisten verkligen kommer att stanna bilen!

Ännu värre är alla som tror det gäller cyklister också!

Sen är det inte många som vet att man i samband med sväng måste släppa över både gående, cyklister och mopedister. Men det menas om man t.ex ska ut ut en rondell så måste man släppa över alla som vill över. Eller svänga in på en väg i en korsning.

När jag stannade för en som skulle över (cyklande) då jag var på väg ut ur en rondell så höll jag på att få en annan bil i häcken.

För mycket ändringar sen en del tog körkort... fan vet om man inte skulle köpa en ny körkortsbok vart tjugonde år...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

638 Inlägg
8 juli 2007
_Glenne_ skrev:
är det bara jag som stör mig på folk som springer rakt ut i vägen vid övergångsställen?? ja menar visst har bilarna lämna företräde men lite vett måste väll gång gängarna ha också tycker man... som inatt när jag var i stan, ingen gatubelysning och regn så det var riktigt svart efter vägarna, så låg jag väll på kanske 40km/h på 50 väg typ, så springer det nån rakt ut vid ett övergångsställe så jag får tvärnita (såg inte änns att det var ett övergångställe där), och sen blir dom sur och hyttar ock har sig,

så som sagt, är det bara jag som stör mig på alla som tar för givet att man ska stanna och bara springer rakt ut i vägen utan att kolla sig om typ, som jag skrev så även om vi bilister har lämna företräde så borde väll endå gång gängarna ha lite vett i skallen och kolla sig om endå

med vänliga hälsningar smile

håller också med. särskilt cykelister som tror dom har företräde. helt duma i huvet. ja bryr mig inte om att sakta ner ens längre. dom måste ju lära sig tongue

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

7 100 Inlägg
8 juli 2007
jag har inte haft nå problem med cyklister iaf,men fotgängare!!!speciellt små ungar som hoppar ut mitt framför bilen och ska vara cool för kompisarna och samtidigt få en och tvärnita!:mad:

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Körv
3 535 Inlägg
8 juli 2007
Hahaha.. Det borde vara som i Italien! Där kör alla maxgas. Och vid rödljus är det ALLTID race mellan alla fordon. Ska man över gatan där så springer man för livet när det är grön gubbe wink Men det funkar iaf!

Truckdriving Man

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
8 juli 2007
Uhh jag var riktigt nära att köra på 2 cyklister vid 2 olika tillfällen denna månaden.
Den ena fick jag nita så ABS slog in och de va hårfint nära han, men han sa inget utan bara cyklade lugnt vidare (det är en ganska le övergång)

Den andra såg jag kom från höger i en 4 vägs korsning och jag skulle svänga höger. "Ja han stannar väl" tänkte jag, för de var ju övergångsställe.
När jag börjar svänga så kör han ut framför mig så jag får tvärnita igen!
Han bara hälsa å åkte vidare. haha!

Så nu vågar man inte ta sitt företräde längre sad
Det är en aning störande faktiskt.
Men man får tänka på att dom är väldigt oskyddade och de fort kan gå riktigt illa.
Bäst å ta de säkra först.

Mvh

NissanMotorsport
8 juli 2007
har inte haft så mycke problem me de, men ungar!! som ska stå och låtsas gå över, bara för man ska stanna.. och så stannar man, så stannar dom på andra sidan, och gör samma sak.. engång stod dom där, körde över på andra sidan av vägen, vem vet om dom bara går ut, så åkte över lite på andra vägen utifall, men då börja ungjävlarna skrika för ja inte stanna, haha.. ungjävlar..

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
8 juli 2007
Jordå. Ja hatar verkligen när folk travar över vägen. Ja kan förstå barn som får för sej nått så dumt, men när de även finns vuxna som håller på så. De som har körkort borde ju lärt sej hur viktigt de är att hålla ögonkontakt med föraren då man travar över vägen.

Å så som sagt ungjävlarna som låtsas gå över gatan å sen bara står kvar, de får man ju bryt på. Men de har väl aldrig hört om han som ropade "vargen, vargen" för många ggr..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 436 Inlägg
8 juli 2007
Cyklister och framförallt mopedister är ett större problem tycker jag. Överallt är de jävlarna, snart blir det vinter och halt ute och då kommer jag mosa dem varesig jag vill eller inte. Fan ta dem.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 juli 2007
ibland är de bra att dom har företräde mot bilar
men fan inte ska en stor lastbil på 60 ton stanna för en liten skit på 80kg
tycker dom borde ändra på den lagen
känner en som blev av med kortet för att en cycklist cyklade rakt ut
och det får dom inte göra utan dom måste ju gå med cycklen :S

RS
886 Inlägg
8 juli 2007
_Glenne_ skrev:
är det bara jag som stör mig på folk som springer rakt ut i vägen vid övergångsställen?? ja menar visst har bilarna lämna företräde men lite vett måste väll gång gängarna ha också tycker man... som inatt när jag var i stan, ingen gatubelysning och regn så det var riktigt svart efter vägarna, så låg jag väll på kanske 40km/h på 50 väg typ, så springer det nån rakt ut vid ett övergångsställe så jag får tvärnita (såg inte änns att det var ett övergångställe där), och sen blir dom sur och hyttar ock har sig,

så som sagt, är det bara jag som stör mig på alla som tar för givet att man ska stanna och bara springer rakt ut i vägen utan att kolla sig om typ, som jag skrev så även om vi bilister har lämna företräde så borde väll endå gång gängarna ha lite vett i skallen och kolla sig om endå

med vänliga hälsningar smile

Självklart ska dem som går över gatan titta sig för först. Det är ju inte säkert att bilarna ser en, speciellt när det är mörkt eller regnigt. Idiotiskt och farligt att bara gå tycker jag.

Focus RS

190 Inlägg
9 juli 2007
Jag vet iallafall en cyklist som aldrig mer kommer att cykla på ett övergangsställe big_smile, hann flög upp på min motorhuv när jag hade min gamla 240.
Han svor ve o förbannelse över mig tills jag upplyste honom att han inte har företräde när han cyklar utan bara när han går...
Han blev inte så mycket gladare men jag brydde mig föga utan bad honom att dra bort sin cykel ur mitt hjulhus, den var inte vacker, fast volvon hade inte en repa tongue. Tjock plåt och hammarlack har sina fördelar hehe.

The score: bilister 1poäng- cyklister 0poäng.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

519 Inlägg
9 juli 2007
Dom som står vid övergångsstället och promt ska vänta tills man stannat bilen är inte ett dugg bättre, släpper man av gasen å rullar lite sakta så hinner dom lätt över. Men icke, men ska köra fram till övergångsstället och stanna bilen, sen går dom roll
Inte för att jag stannar för såna då, vill dom inte över så får dom väl stå kvar.

Såg att någon skrev att man borde stanna och släppa över folk vid bevakade övergångsställen när dom har rödgubbe. Skulle aldrig i livet falla mig in, har man rött så får man vänta på sin tur! Det är ju precis samma grej för bilarna...

Sök