Helt klart är det jobbigt men folk som bara hoppar ut, MEN...det är fan lika illa med bilister som ska hävda sig!
Där vi bor så måste man korsa en rätt stor väg för att ta sig till affären. Det är ett rätt tydligt övergångsställe, och jag eller damen brukar inte alls bara hoppa ut, utan kollar så bilen har god möjlighet att bara sakta in. Det är förvånansvärt många som inte bryr sig ett skit utan bara gasar på så man måste hoppa ur vägen utan att bli påkörd, eller när man väl smiter över då de stannat, gasar iväg så man nästan får backspegeln i ryggen.
Jag får hålla med om att de som bara hoppar ut kan gott ha det, men de som INTE gör det får man fan visa lite respekt!
Sen finns det en sak till jag tycker är rätt intressant, och det är då man ensam står vid ett bevakat övergångsställe och trafiken är rätt lugn. Jag vet att om jag trycker på knappen så kommer det slå om, och bilisterna kommer att få vänta i minst 30 sekunder innan de kan köra vidare...ELLER, så stannar bilarna, släpper över mig som är över på 4 sekunder, och så slipper de stanna så länge...men detta händer ju förvånansvärt sällan, istället så brukar förarna mest gasa på lite extra, så man ska förstå att HAHA! man kan minsan inte gå än!
Nu vet jag att det inte var direkt detta tråden rörde, utan folk som inte ser sig för, men jag var bara tvungen att nämna det i förbifarten.