3232
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

Administratör
11 962 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
laika skrev:
chrizz skrev:
Det var ett j-a tjat om "brott är ett brott". Jag har ju själv skrivit efteråt att det var plumpt uttryckt. Men brott ÄR brott - i lagens ögon, men jag personligen tar saker och ting på olika allvar. Jag personligen bryr mig inte om att någon sladdar runt på en parkering... alla har vi en gräns för vad vi, återigen, personligen tycker är "OK". Jag tycker inte det är OK att någon sitter vid fel sida av ratten och kör på motorvägen, det är betydligt mindre OK och mer riskabelt än att gasa upp bilen i 200km/h på en raksträcka (det är inte OK heller! men jag reagerar inte lika starkt! Varför? Avtrubbad? kanske... det finns så många idiotklipp som cirkulerar på nätet).

Det är tack och lov ovanligare att någon kör på fel sida av ratten med farthållare än att man gasar upp bilen i 200km/h på nån raksträcka, och det är väl därför den här diskussionen har gått så långt som den faktiskt ha gjort. Det är nått nytt och ovanligt farligt helt enkelt, och det var lätt att reagera på det.... Getaway-filmer finns det gott om och man reagerar snarare "happ, ännu en idiot på gatan" när man ser sånt... och dessutom är det inte många som man ens kan identifiera föraren på, vilket var glasklart med fallet tråden handlar om.

Lägg ned "brott är brott" nu, jag la ingen större vikt på det i mitt resonemang, det kläcktes i bara farten... smile

Vill tillägga att jag inte tycker någon agerat polis här. Man agerar inte polis för att man anmäler. En anmälan leder inte automatiskt till att någon blir dömd, och i många fall inte ens åtal. Det är polisens uppgift att avgöra om anmälan ska tas på allvar och åtals ska väckas, därefter är det rättens uppgift att avgöra om någon ska dömas eller inte.

Anmälare är inte polis, polis är polis, och anmälare tipsar polisen, varken mer eller mindre...

Det jag ville komma fram till fast jag kanske inte var tydlig nog var mer vart gränsen ska dras. Jag menar i och med att det är du som är drivande bakom sajten så är det också du som formar sidan mer än övriga användare. Så om du personligen har en åsikt så kommer denna att påverka sidan mer än om jag personligen har en åsikt. Det var därför jag tyckte det var konstigt att du verkar nyansera det hela. Jag förstår fullt ut att det var la det) men om det nu ska råda rättvisa så bör dväldigt fel gjort av svante att filma sin vansinnesfärd (eller vad man nu vill kalet vara så att fler klipp anmäls. Jag menar argument som att det han gjorde kan uppmuntra andra håller inte när man tittar på andra klipp eller bara på bilarna som toppar listorna. De bilarna kan skapa ideér hos unga förare att det koolt att ha en supertrimmad bil och köra järnet på allmäna vägar. Men dom som äger bilarna och lägger upp klippen har säkert mer kontroll än en som precis fått sitt körkort och vill leka schumacher. Det är helt klart möjligt att unga förare påverkas av dessa klippen mer än av getaway klippen då de flesta bilarna är bilar som man kan se i verkligheten du kan kontakta ägaren och det blir mer äkta än en film. Så jag tycker det är en intressant debatt att ta upp inom garaget över vad vi ska tolerera här och vad som ska uppmuntras respektive markeras som fel.

Tyvär är det så att många inlägg i den här tråden håller låg nivå och det viktiga i hela debatten försvinner och överskuggas av alla som hugger mot varandra. Jag ber om ursäkt om jag har bidragit till sänka nivån men jag var mest intresserad av att få reda på vem människan ifråga var som anmälde, varför han anmälde och vad det är som ska gälla på garaget. Sen att anmälaren själv inte bidrar till att svara på några frågor som jag finner ytterst intressant är tråkigt.

Vad jag vill minnas har chrizz även sagt att han mest troligt inte hade anmält filmen om inte decibel åsikt i den här frågan verkar juh mest vara att decibel inte gjort något fel med att anmäla, därgjort det? Självklart blir det juh så att chrizz åsikter är mer slående eftersom hans roll på forumet är ganska stor. Men han hade han nog mest troligt inte anmält själv? Det är då den uppfattning jag har fått.

Det sa jag inte, utan vad jag skrev var att jag hade en anmälan i åtanke men att jag var tvungen att tänka igenom det hela ordentligt innan jag eventuellt hade gått vidare, men visst var det ett alternativ.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

905 Inlägg
12 juli 2007
chrizz skrev:
loffe007 skrev:
laika skrev:

Det jag ville komma fram till fast jag kanske inte var tydlig nog var mer vart gränsen ska dras. Jag menar i och med att det är du som är drivande bakom sajten så är det också du som formar sidan mer än övriga användare. Så om du personligen har en åsikt så kommer denna att påverka sidan mer än om jag personligen har en åsikt. Det var därför jag tyckte det var konstigt att du verkar nyansera det hela. Jag förstår fullt ut att det var la det) men om det nu ska råda rättvisa så bör dväldigt fel gjort av svante att filma sin vansinnesfärd (eller vad man nu vill kalet vara så att fler klipp anmäls. Jag menar argument som att det han gjorde kan uppmuntra andra håller inte när man tittar på andra klipp eller bara på bilarna som toppar listorna. De bilarna kan skapa ideér hos unga förare att det koolt att ha en supertrimmad bil och köra järnet på allmäna vägar. Men dom som äger bilarna och lägger upp klippen har säkert mer kontroll än en som precis fått sitt körkort och vill leka schumacher. Det är helt klart möjligt att unga förare påverkas av dessa klippen mer än av getaway klippen då de flesta bilarna är bilar som man kan se i verkligheten du kan kontakta ägaren och det blir mer äkta än en film. Så jag tycker det är en intressant debatt att ta upp inom garaget över vad vi ska tolerera här och vad som ska uppmuntras respektive markeras som fel.

Tyvär är det så att många inlägg i den här tråden håller låg nivå och det viktiga i hela debatten försvinner och överskuggas av alla som hugger mot varandra. Jag ber om ursäkt om jag har bidragit till sänka nivån men jag var mest intresserad av att få reda på vem människan ifråga var som anmälde, varför han anmälde och vad det är som ska gälla på garaget. Sen att anmälaren själv inte bidrar till att svara på några frågor som jag finner ytterst intressant är tråkigt.

Vad jag vill minnas har chrizz även sagt att han mest troligt inte hade anmält filmen om inte decibel åsikt i den här frågan verkar juh mest vara att decibel inte gjort något fel med att anmäla, därgjort det? Självklart blir det juh så att chrizz åsikter är mer slående eftersom hans roll på forumet är ganska stor. Men han hade han nog mest troligt inte anmält själv? Det är då den uppfattning jag har fått.

Det sa jag inte, utan vad jag skrev var att jag hade en anmälan i åtanke men att jag var tvungen att tänka igenom det hela ordentligt innan jag eventuellt hade gått vidare, men visst var det ett alternativ.

mm sant hittade inlägget (268). Hade fått fel uppfattning, be om ursäkt för detta.

237 Inlägg
12 juli 2007
jonesono skrev:
-ROSEN- skrev:
1. Alla har väl gjort något dumt nångång ell??
2. kommar polisen kolla alla filmer på garaget nu då ell??

3.Känns lite onödigt att anmäla de tycker jag...

1. Antagligen...
2. Nej, tror du verkligen det?!
3. Varför?

+

Okej men då tycker ja vi kan anmäla alla bilder o filmer då...

Elle varför inte ringa polisen om streetrace..där bilar kör i 150 på 50 väg??

Seriöst!!!!

Killen gjorde en tabbe o försökte leka häftig men hade la räckt med en vettig påminellse om hur fel han gjorde istället för att polisanmäla????

Världens Häftigaste....De E Jag de...

DFFL
9 020 Inlägg
12 juli 2007
-ROSEN- skrev:
Killen gjorde en tabbe o försökte leka häftig men hade la räckt med en vettig påminellse om hur fel han gjorde istället för att polisanmäla????

Han hade typ 60 kommentarer på filmen med: JÄVLA IDIOT!
När jag kollade på den tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
12 juli 2007
Är inte alls säker på detta, såg klippet lite snabbt förut bara..
men har ett svagt minne utav att han sitter ganska långt in till förarsätet.. han kanske har ena foten nere vid pedalerna? no idea..

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2007
SupraDupraFly skrev:
Är inte alls säker på detta, såg klippet lite snabbt förut bara..
men har ett svagt minne utav att han sitter ganska långt in till förarsätet.. han kanske har ena foten nere vid pedalerna? no idea..

Fick den tanken med, och att han inte körde på farthållaren..

BMW, bogsering med wire :/

296 Inlägg
12 juli 2007
Det är väl farthållare=)

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2007
-ROSEN- skrev:
jonesono skrev:
-ROSEN- skrev:
1. Alla har väl gjort något dumt nångång ell??
2. kommar polisen kolla alla filmer på garaget nu då ell??

3.Känns lite onödigt att anmäla de tycker jag...

1. Antagligen...
3. Varför?

+

Seriöst!!!!

Precis,

"Jag ska på Street-race ikväll för att jag är intresserad utav det, tillhör en del utav mitt bilintresse, men hm... jag tror jag ska ringa polisen när jag är där borta wink"

643 Inlägg
12 juli 2007
Mathsa skrev:
Decibel skrev:
Mebb skrev:

Tråkigt. Men detta uttalande är ett nytt lågvattenmärke för denna tråd. Sluta spela allan ballan så hackar nog färre på dig...

Jag har inte ett dugg emot att folk hackar, rör mig inte i ryggen för fem öre, det återspeglar snarare svårigheter hos dem själv än hos mig. roll

Ha ha ha patetiskt.Är säkert därför du komenterar med för att det inte rör dig i ryggen.Nä sök in på polisskolan.Ska bli så gött sen när denna killen skriver att det absolut inte blir något av det här.Fast det är väl bara en tidsfråga innan nästa kille blir polisanmäld bara för att mr-decibel inte tycker om det han ser..

tror inte coola grabben klarar fystestet. . .

Muttley
12 juli 2007
kan vi inte låta idioten som gjorde de hela få utala sig ? tycker han kan berätta vad han vann på att göra de på en allmän väg .

kom igen nu svante berätta dina egna känslor om detta nu.

FreddeK
12 juli 2007
FugitivE skrev:
-ROSEN- skrev:
jonesono skrev:

1. Antagligen...
3. Varför?

+

Seriöst!!!!

Precis,

"Jag ska på Street-race ikväll för att jag är intresserad utav det, tillhör en del utav mitt bilintresse, men hm... jag tror jag ska ringa polisen när jag är där borta wink"

hahaha

1 567 Inlägg
12 juli 2007
Polisanmälan är  ett för dåligt straff...Säg till hans mamma i stället vad hennes son har gjort!! wink
Senast redigerat av 940R (12 juli 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2007
Freddeponken skrev:
FugitivE skrev:
-ROSEN- skrev:

+

Seriöst!!!!

Precis,

hahaha

Om det inte räcker...

Filmer alla bilar, samt filmar föraren i bilarna, men juste fan, glömde regnumrena..

Esh vi går in och surfar lite på Garaget.org och försöker leta upp alla och kollar lite på bilderna som dom har lagt upp för att fastställa vart snubben bor.

Sen kollar vi på hitta.se för att hitta exakt där han bor yikes

Efter det blir det att ringa snuten och kontakta media smile

.. Allt för att sätta dit någon som har samma intresse som en själv? för alla på den här sidan har i grunden samma intresse, och det är bilar. Visst kan folk vara idioter, och bete sig dumt i trafiken, men då ska man hellre hjälpa varandra och säga vad som är egentligen är rätt och fel för den här sidan(?), än att anmäla allihopa och sedan ge sidan en stämpel och som då får en dålig bild utav allmänheten.

1 722 Inlägg
12 juli 2007
hihi att ni orkar hacka på varandra

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Muttley
12 juli 2007
FugitivE skrev:
.. Allt för att sätta dit någon som har samma intresse som en själv? för alla på den här sidan har i grunden samma intresse, och det är bilar. Visst kan folk vara idioter, och bete sig dumt i trafiken, men då ska man hellre hjälpa varandra och säga vad som är egentligen är rätt och fel för den här sidan(?), än att anmäla allihopa och sedan ge sidan en stämpel och som då får en dålig bild utav allmänheten.

jag själv finner BILINTRESSE
svante däremot han har fått intresse för stunt, de tillhör inte bilintresse på de viset vi har inne på garaget eller ?
har man så pass stort bilintresse älskar sin bil, gör allt för sin pärla, varför då riskera de man älskar ????
jag finner inte svantes intresse har något att göra här utan han borde väl bli stuntman om han vill förtöra bilar och saker?.

säg mig en dag kan de vara ett barn som är inblandat? även ditt egna barn. då är du nog inte så korkad och är så patetiskt och tycker de är fel att göra på de vis att anmäla en sådan grov sak....
eller ?

BMW Power
2 362 Inlägg
12 juli 2007
tkd_rille skrev:
FugitivE skrev:

jag själv finner BILINTRESSE
svante däremot han har fått intresse för stunt, de tillhör inte bilintresse på de viset vi har inne på garaget eller ?
har man så pass stort bilintresse älskar sin bil, gör allt för sin pärla, varför då riskera de man älskar ????
jag finner inte svantes intresse har något att göra här utan han borde väl bli stuntman om han vill förtöra bilar och saker?.

säg mig en dag kan de vara ett barn som är inblandat? även ditt egna barn. då är du nog inte så korkad och är så patetiskt och tycker de är fel att göra på de vis att anmäla en sådan grov sak....
eller ?

Nu får du ta och lugna ner dig, tror du att han la upp bilen här på garaget.org för att lägga in en film som visar något om "stunt" för att sedan bli avstängd? tror inte det... är väl lika mycket stunt och lägga in en film där man blåsar om folk på motorvägen? beror ju helt på hur man själv tolkar det.

Bilintresse kan vara helt olika, så säg inte att det bara är "sköta sin bil, och göra allt som står i lagboken" då har du nog fått ett intresse för dig själv..
Senast redigerat av FugitivE (12 juli 2007)

Maizer
12 juli 2007
Trodde faktiskt inte att det fanns så många hjältar här inne, men man slutar aldrig förvånas.

DFFL
9 020 Inlägg
12 juli 2007
940R skrev:
Polisanmälan är  ett för dåligt straff...Säg till hans mamma i stället vad hennes son har gjort!! wink

Min mamma är snäll, men hade jag gjort så då hade hon nog skickat mig till auswitz (orkar inte googla stavningen) tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
12 juli 2007
Svenss0n skrev:
Mathsa skrev:
Decibel skrev:
Jag har inte ett dugg emot att folk hackar, rör mig inte i ryggen för fem öre, det återspeglar snarare svårigheter hos dem själv än hos mig. roll

Ha ha ha patetiskt.Är säkert därför du komenterar med för att det inte rör dig i ryggen.Nä sök in på polisskolan.Ska bli så gött sen när denna killen skriver att det absolut inte blir något av det här.Fast det är väl bara en tidsfråga innan nästa kille blir polisanmäld bara för att mr-decibel inte tycker om det han ser..

Tycker då de va en jälva sandlåde nivå på "svantesidan". Är de så svårt att hålla sig ifrån direkta personangrepp? De bringar inte upp er, utan tvärtom bara längre ner, när ni inte har något vettigt att komma med.

Signaturtext kan du vara själv!

643 Inlägg
12 juli 2007
LordGlassboet skrev:
Svenss0n skrev:
Mathsa skrev:

Tycker då de va en jälva sandlåde nivå på "svantesidan". Är de så svårt att hålla sig ifrån direkta personangrepp? De bringar inte upp er, utan tvärtom bara längre ner, när ni inte har något vettigt att komma med.

haha jag skriver nått för jag är så trött på garage polisen smile

Sök